Kaos i tomteverkstaden! (Ulvlek)

Förlåt allihopa! Jag råkade skriva att Natt DL är kl 9.20 imorgon men menade 9.30!

Jag tror inte att jag ska skriva ut DL tiderna i uppdateringsinläggen för det verkar bara bli fel 🤪😅

(Har ändrat i det tidigare inlägget men vill ändå skriva det igen ifall att någon redan sett det och inte går tillbaka och läser :))

@Idahoe fick lite panik där bara men nu lär jag bli käk ändå 😂😂
Och nu blir jag såklart nojig och funderar på om du är en ulv som med din reaktion på att riskera att bli lynch har lurat upp mig ända upp på läktaren för att köpa korv...:cautious:

Min hjärna gör ont och jag instämmer i ät mig- kören :arghh:
Klart sovdags alltså :meh:

DL 1
16:53 fio röstar på hemlig
19:02 Hedinn röstar på Blacksmithfarm

19.09 qitis röstar på cirkus
19.20 hemlig röstar på qitis
19:47 Niyama röstar på Snurrfian
19:48 Aliisa röstar på qitis
19.56 Niyama ändrar röst till Aliisa
19.57 Idahoe röstar på Snurrfian
20:18? blacksmithfarm röstar på niyama
21:06 Vira röstar på Aliisa
21:13 Lobelia röstar på Vira
21:21 Snurrfian röstar på Lobelia
21:22 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21:28 cirkus röstar på fio
21:30 qitis ändrar röst till Aliisa

hemlig 1
blacksmithfarm 2
qitis 2
Aliisa 3
Snurrfian 1
Niyama 1
Vira 1
Lobelia 1
fio 1

Aliisa var Rudolf
Vira var bybo som blev käk

Röstlista DL2
17:27
Blacksmithfarm röstar på hedinn
19.33 hemlig röstar på Blacksmithfarm
20:59 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
21:04 cirkus röstar på LenaH
21:04 Lobelia röstar på fio
21:11 Idahoe röstar på fio
21:15 Fio röstar på blacksmithfarm
21.21
Niyama röstar på cirkus
21:25 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:27 Qitis röstar på Hedinn
21:27 Blacksmithfarm ändrar röst till fio
21:28 LenaH röstar på cirkus
21:30
Snurrfian ändrar röst till qitis
21:30 Niyama ändrar röst till Q

Bsf 3
fio 3
hedinn 1
cirkus 1
LenaH 1
qitis 2

Blacksmithfarm var bybo

Dl 1
20:18 blacksmithfarm röstar på niyama

Röstlista DL2
21.21
Niyama röstar på cirkus

Vi lyckades visst lägga upp nästan samtidigt @Blacksmithfarm !
Jag försöker fundera vad den här röstningen egentligen säger, men jag hoppas att det kommer lite mer information i omlopp i natt, det behöver vi goda verkligen. Jag är fortsatt väldigt fundersam på @qitis räddade sig igår för att hon ville leka men kommer inte med någon större input idag. Jag är även dels fundersam på rösterna på @fio jag hängde inte alls med var de egentligen dök upp och hur hon kunde segla upp till lottning? Men jag är även fundersam på fio själv som inte har kommit med så många funderingar heller.
@LenaH och @cirkus verkar köra ett eget race med röster på varandra och det oroar också, håller de sig bara under radarn?
Man får heller inte glömma de extra röster som kan ha funnits i omlopp.

Att BSF var god gör ju att jag tänker tänka lite tvärtom nu. Visst q kan fortfarande vara ulv men nu vet vi att hon inte räddade Bsf.

Iom detta är jag inte lika säker på @Hedinn
@LenaH släpper jag lite nu som misstänkt ulv liksom kopplingen mellan henne och q. Visst den kan finnas men det är inte det jag fokuserar på just nu.
Jag ska fundera lite på de dom inte gjort så stort väsen av sig hittills.

Vi får se om jag överlever natten men detta är enbart mina funderingar och inget annat

Att BSF var god gör ju att jag tänker tänka lite tvärtom nu. Visst q kan fortfarande vara ulv men nu vet vi att hon inte räddade Bsf.

Iom detta är jag inte lika säker på @Hedinn
@LenaH släpper jag lite nu som misstänkt ulv liksom kopplingen mellan henne och q. Visst den kan finnas men det är inte det jag fokuserar på just nu.
Jag ska fundera lite på de dom inte gjort så stort väsen av sig hittills.

Vi får se om jag överlever natten men detta är enbart mina funderingar och inget annat
Varför släpper du LenaH?

Efter all otur i tomteverkstaden de senaste dagarna börjar det bli tight. Mycket av spelrummet för misstag är borta, dessutom är arbetsbelastningen högre, eftersom tomteverkstaden redan har förlorat flera kollegor.

Jultomten blir mer och mer förtvivlad, men lugnar sig med att tre onda saker alltid brukar kommer tillsammans. Så nu borde det väl vända?

Tyvär faller även Lobelia i snaran. Hon ramlar ner från en hög stege och det slutar olyckligt.

Lobelia var tomtenisse (bybo)

Dl 1
20:18 blacksmithfarm röstar på niyama

Röstlista DL2
21.21
Niyama röstar på cirkus

Färglägger lite och funderar, men den här natten borde det väl vara lite info ute? Tänker jag rätt då?

Vad tänker du om att hon (Q) kanske inte bara räddade sig själv utan även BSF? Jag har ingen aning om var LenaH står men om man vill undvika att ulvarna ska styra så är det väl bra att lägga andraröster?

Jag trodde nog ingenting om det egentligen mer än en möjlig teori och med facit på hand så var det ju inte så heller. Med risk för att jag upprepar mig - ja andraröster är bra på ett sätt men det är när de kommer sent och i ett läge med redan spridda röster som jag reagerade.

Tycker ju att LenaH inte precis stärkte sina aktier när det visar sig att hennes andraröst var på en god, även om det ofta är så att goda lynchar goda särskilt i DL1

Hur tänker du själv nu när du först lanserar teorin om q och bsf, sen röstar på petite moi out of the blue med en IMHO svag teori när du ändå har en teori om bsf/q och sen ändrar din röst till q och inte till bsf? Jag vet ju att du inte gillar drev men det ser ändå rejält udda ut i mina ögon.

1. Idahoe
2. Snurrfian
3. qitis
4. Hedinn
5. hemlig
6. Niyama
7. Aliisa lärling
8. Blacksmithfarm bybo

9. Fio
10. Lobelia bybo
11. cirkus
12. LenaH
13. Vira bybo

Min gissning är att det står 4-4 nu så vi måste ha ut en ond helst en ulv.
Det borde också betyda att det är namngivna roller kvar.

Borgmästare
Välsignad
Lärling
Röstfifflare

Lärlingen borde ha siat inatt.

En tanke i och med att det bara är namngivna roller kvar: Om q är god så hade hon i allafall en namngiven roll, jag tänker på hennes räddning av sig själv här.

Edit: jag räknade igen och inser att jag räknade FEL. Det borde stå 5-4. Så forget tanken om q,.

Jag ändrar inte i själva orginalet - för det vavr ändå en luftning av tankar även om förutsättningarna var fel

Röstlista DL2
21.21
Niyama röstar på cirkus

Lite tankar från mig angående gårdagens röstning

@Snurrfian som ändrar röst från bevisligen goda BSF till mig är kanske inte riktigt lika misstänkt för mig (även om jag blev förvånad över ändringen faktiskt?) som Niyama som hade en riktigt konstig och ologisk motivering att ändra till mig- (vilket hon själv kom på ser jag)

Dock brukar @Niyama sällan( aldrig?) vara så virrig att hon snärjer in sig i motiveringarna så som hon gjorde igår- det stämde inte helt enkelt .

BSF vet vi ju var god och Niyama är väl en av de som tidigt lanserade iden att jag skulle "skyddat" BSF med min sena röständring i DL1?
Det är ju uppenbart nu att så absolut inte var fallet
@Niyama är definitivt på min lista över misstänkta onda faktiskt

@Hedinn röstade jag på igår enligt teorin att att hon skulle kunna vara ulv efter första dagens DL-lista eftersom @LenaH var misstänkt får då hon la en andraröst på BSF där efter att Hedinn lagt en tidig röst på densamme Allt enligt teorin att fåret skulle vilja vinka till lyan genom att följa första rösten av en ulv _ vilken faktiskt är ganska vanlig tycker jag- även om det även inte alltid varit så historiskt sett
BSF själv var också misstänksam mot Hedinn- och då det blev klart efter gårdagens lynch att BSF var god så finner jag ingen anledning att ompröva min tanke från igår faktiskt .
Hedinn är fortsatt min starkaste kandidat till att ingå i lyan

övriga som röstar på BSF går är @hemlig och @fio
Det skulle ju vara sensationellt om alla tre skulle ingå i lyan, och rösta på samma men utesluter det dock inte - har ju varit utsatt för det själv som god :cautious:
@hemlig röstade på mig i DL1 så håller ögonen på henne lite grann faktiskt
fio röstade på hemlig i DL1 Kan ju vara en möjlig alibiröst men kan lika gärna vara en vanlig förstadagsrös

@cirkus förefaller vända och vrida tycker jag faktiskt i de inlägg hon kommit med och driver åtminstone leken framåt
Hedinn har ifrågasatt henne (och BSF)ang att de skulle outa ev god specialroll i sina funderingar
Cirkus tänker iaf lite åt alla håll och kanter och verkar kunna se att det kan vara antingen si eller så Sedan om det betyder att hon är god det vågar jag inte säga faktiskt :p Men inte högst upp på min lista över misstänka just nu iaf

@Idahoe hade jag en notering om efter dl1 att hon kunde vara ett misstänkt får som följde efter Niyamas röst på snurrfian
Igår röstade hon på fio som då givk upp till lika med BSF i antal röster . Det kan möjligen betyda att fio och Idahoe inte sitter i lyan i hop då kanske? och inte heller att Idahoe är får om nu fio skulle vara ulv?

Vill för övrigt påpeka att BYBON Blacksmithfarm ändrade röst igår för att rädda sig själv. Just sayin’ ;):p

Och jag fattar om jag blir huvudmisstänkt idag, påminner er bara om att ett drev är svårt att utläsa något ur, om vi har tur nog att skyddet hamnar rätt inatt så leken fortsätter. :)

Tänker väl också lite att det blir väl enkelt och bekvämt för ulvarna att misstänka de som röstat ut en god, utan att behöva reflektera så mycket över övriga deltagare.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar