Kaos i tomteverkstaden! (Ulvlek)

Det blev ett väldigt drag på @Blacksmithfarm och jag vet varken ut eller in för att vara helt ärlig. Rösterna på @fio fattar jag överhuvudtaget inte, det känns som om jag har missat något? Jag undrar även över var @qitis är.

Jag blir allt mer fundersam över qitis, räddningen kan förklaras att hon gärna vill vara med och leka eller att hon har en viktig roll. Jag tänker dock att det skulle vara intressant att syna BSF, det finns en viss risk att det är en god som lynchas igen. Hennes motivering kändes väldigt vag och utan att tänka igenom flera scenarion. Så Snurrfian röstar på Blacksmithfarm

Alltså - jag tyckte ju bsf var skum igår och jag tycker hon gör det väl enkelt för sig idag, hade jag varit får och @Hedinn ulv så hade jag väl inte följt rösten så himla långt senare??

För den delen så hade jag nog inte gjort så alls om jag var får men det är ju hypotetiskt.

Med det sagt så vet jag sen tidigare att bsf ofta måste rösta tidigt och då ofta blir misstänkt och det känns lite trist att rösta där bara för att.
Kan vara vanskligt även med tanke på att jag misstänker henne och har röstat där. Min träffsäkerhet i början på ulvlekar brukar vara sådär. :rofl:

Röstlista DL2
17:27 Blacksmithfarm röstar på hedinn
19.33 hemlig röstar på Blacksmithfarm
20:59 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
21:04 cirkus röstar på LenaH
21:04 Lobelia röstar på fio
21:11 Idahoe röstar på fio
21:15 Fio röstar på blacksmithfarm
21.21 Niyama röstar på cirkus
21:25 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm

Bsf 4
fio 2
hedinn 1
cirkus 1
LenaH 1
*lägger till rösten på LenaH i listan också

Det här känns ju som ulvlek 1.0 liksom, att bli granskad för andraröster i DL1...

Som jag skrev tidigare så gillar jag inte när alla fegar och lägger uddaröster, dels för att det blir ohyggligt svårt att dra några slutsatser efteråt och dels för att det är trist att låta lotten (eller i det här fallet iofs fifflaren) avgöra.

Ja fan jag känner mig som i ulvlek 1.0 typ.
Niyama röstar på cirkus
tycker många röster är svaga nu men denna var svag för att vara cirkus. Att lägga en andraröst kan ju vara för att ulvarna inte ska kunna styra, så att rösta på LenaH för att hon är den enda andraröstaren som skulle kunna vara ond, njä. Jag håller absolut inte LenaH som god, men cirkus teori är märklig. Dessutom verkar hon välja att borste ifrån Qs tredjeröst som kan ha (beroende på BM och röstfifflare) räddat både Q och ev. BSF.

Dessutom nojar hon alldeles för lite över mig.

Fram till hit har jag ingen anledning hittills att noja över dig. Ogillar skarpt att du lägger din röst på mig och inte på de du har funderat på dvs q och bsf - känns lite svajigt till och med för att vara du

jag får gå tillbaka till det jag grunnade på tidigare idag ang får som följer en ulv
Och det som sticker ut mest för mig är då att LenaH lägger en andraröst på Blacksmithfarm och Hedins la en tidig röst på densamma.
Vill lägga en röst på en misstänkt ulv och inte ett misstänkt får
Därav
Qitis röstar på Hedinn

Jag hade tänkt rösta på q istället för BSF för jag är inte alls så säker på den teorin att jag skulle lägga en tredje röst. Men iom att jag har två röster på mig nu har jag inget val. Vill bara förtydliga detta om jag åker i lynchen.
Men du är säker nog för att lägga rösten på BSF?

Röstlista DL2

hedinn 1
Bsf 1
Vaken igen.
Och pga detta väljer jag att byta röst.

Blacksmithfarm ändrar röst till fio

För att rädda mig själv.

Ska försöka svara på era funderingar med.

Äh, jag är sjukt sen på det här men jag tycker att @cirkus röst är jätteavig för att vara cirkus (och nu citerar jag nästan @Niyama ) men att gå på den enda andrarösten i DL1 - nja.

Vafan cirkus, tror du verkligen jag skulle gjort så om jag var får??

LenaH röstar på cirkus

Äh, jag är sjukt sen på det här men jag tycker att @cirkus röst är jätteavig för att vara cirkus (och nu citerar jag nästan @Niyama ) men att gå på den enda andrarösten i DL1 - nja.

Vafan cirkus, tror du verkligen jag skulle gjort så om jag var får??

LenaH röstar på cirkus

Jag tror mer på dig som ulv möjligen. Jag har väl inte ens nämnt dig som får?

Röstlista DL2
21.21 Niyama röstar på cirkus

21:25 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:27 blacksmithfarm ändrar röst till fio

Qitis röstat på hedinn
LenaH röstar på cirkus
Snurrfian ändrar röst till qitis

Bsf 3
fio 3
hedinn 1
cirkus 2
LenaH 1
Qitis 1

jag får gå tillbaka till det jag grunnade på tidigare idag ang får som följer en ulv
Och det som sticker ut mest för mig är då att LenaH lägger en andraröst på Blacksmithfarm och Hedins la en tidig röst på densamma.
Därav
Qitis röstar på Hedinn
Åh vad det skaver för mig, Snurrfian ändrar röst till qitis eftersom hon inte verkar bryr sig om tidigare diskussioner

Jag känner mig helt blank på att tänka.
Jag kan fan inte sortera nånting.
Det jag funderar på runt röstlistan är ju att ulvarna har mest chans till att styra om det är spridda skurar med rösterna. Så var det också i DL1 därför tänker jag fundera på andrarösterna, dvs de som kunde få nån krake över kanten.

Aliisa var bevisligen inte ulv
Vira var bevisligen inte ulv

Då har vi bara LenaH som dessutom röstar ganska sent och eventuellt Q (med tredjerösten - men okej hon räddade sig själv av nån anledning.

Därför

cirkus röstar på LenaH

Hon la en ganska sen andraröst i ett läge där det var spridda röster och hyffsat enkelt för ulvar att styra. Nu vet ju inte jag om bsf är ulv/får eller god men oavsett så kan LenaH mycket väl vara en ulv eller får som varit med och styrt utvecklingen
Och jag antar att du röstar på mig för att du inte vill vara med i drevet på bsf? Så då lägger du en "säker" röst på mig som ingen kommer granska om bsf nu är god och blir lynchad.

Är bsf ond så kommer väl ingen reagera heller. Hm.

• Gilla
Reactions: fio
Alltså jag såg att klockan rann iväg, men det kändes verkligen som om @qitis högg en teori som kändes väldigt långt tillbaka och inte det hon själv funderade över tidigare idag. Det gör mig riktigt fundersam och jag valde att ändra min röst, jag kan ha tänkt helt fel också. Jag gick helt och hållet på min magkänsla att det är något lurt på gång och då vill jag inte bidra med rösten på blacksmithfarm.

Därav
Qitis röstar på Hedinn
Men vafan, jag såg inte denna innan jag la min röst på cirkus, det här är ju ÄNNU enklare?!

Sen tycker jag att fio gör det nästan ännu enklare för sig, som röstar på BSF för att hon godförklarar sig (det gör väl typ alla I det här spelet??) Och för att hon röstar på Hedinn.
Den rösten skaver nog nästan mer för mig än BSFs röst
Fast det är väl knappast därför jag röstar på Bsf nu? Och verkligen inte med den motiveringen du skrivit här. Nu har du blandat ihop mig med någon annan.

Jag röstar där för att jag inte hade något annat val.

Sen tycker jag att fio gör det nästan ännu enklare för sig, som röstar på BSF för att hon godförklarar sig (det gör väl typ alla I det här spelet??) Och för att hon röstar på Hedinn.
Den rösten skaver nog nästan mer för mig än BSFs röst, kanske mest med tanke på att hon dessutom sprider misstankar Q och Lena också utan att egentligen has så mycket på fötterna, det verkar mest som gissningar. Försöker hon skydda sig själv (eller kollegor) genom att sprida lösa misstankar eller har hon facit och engagerar sig alltså inte i äkta letande efter onda?
Jag tror jag har lyckats blanda ihop inläggen från fio och hemlig :o Det var hemlig som la en enkel röst på BSF i början, men fio som jag tyckte spred flera lösa misstankar utan mycket grund. Sorry.
Hade jag haft tid hade jag kanske försökt hitta något mer misstänkt, men det har jag inte. BSF brukar rösta tidigt och många verkar haka på att hon gjort det lätt för sig, sååå misstänkt tycker jag kanske inte det är utan mer som hon brukar spela. så min röst får stå kvar men är alltså grundad på inte fios röst utan resten av motiveringen bara

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 365
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar