Kaos i tomteverkstaden! (Ulvlek)

Gällande cirkus känns hon oroväckande god och jagar inte mig alls :confused:.

Hmpf - jag vet. Jag har dig som en irriterande mygga i bakhuvudet. Lite skaver din röst på Aliisa men just käket av Vira lindrar en smula. Dvs det hade varit för enkelt att titta på de som röstade på Aliisa och tänka att nog fan måste minst en av dom vara ulvar....är nu varken du eller q ulv så är käkvalet väldigt logiskt

Då har vi bara LenaH som dessutom röstar ganska sent och eventuellt Q (med tredjerösten - men okej hon räddade sig själv av nån anledning.
Vad tänker du om att hon (Q) kanske inte bara räddade sig själv utan även BSF? Jag har ingen aning om var LenaH står men om man vill undvika att ulvarna ska styra så är det väl bra att lägga andraröster?

Jag känner mig helt blank på att tänka.
Jag kan fan inte sortera nånting.
Det jag funderar på runt röstlistan är ju att ulvarna har mest chans till att styra om det är spridda skurar med rösterna. Så var det också i DL1 därför tänker jag fundera på andrarösterna, dvs de som kunde få nån krake över kanten.

Aliisa var bevisligen inte ulv
Vira var bevisligen inte ulv

Då har vi bara LenaH som dessutom röstar ganska sent och eventuellt Q (med tredjerösten - men okej hon räddade sig själv av nån anledning.

Därför

cirkus röstar på LenaH

Hon la en ganska sen andraröst i ett läge där det var spridda röster och hyffsat enkelt för ulvar att styra. Nu vet ju inte jag om bsf är ulv/får eller god men oavsett så kan LenaH mycket väl vara en ulv eller får som varit med och styrt utvecklingen
Det här känns ju som ulvlek 1.0 liksom, att bli granskad för andraröster i DL1...

Som jag skrev tidigare så gillar jag inte när alla fegar och lägger uddaröster, dels för att det blir ohyggligt svårt att dra några slutsatser efteråt och dels för att det är trist att låta lotten (eller i det här fallet iofs fifflaren) avgöra.

BSF röstar på Hedinn för att hon tror LenaH är fåret som försöker visa sig genom att följa Heddans röst. Jag tror ju inte fåret skulle vilja sticka ut nacken med en andraröst DL1 just för att de som gör det typ alltid blir misstänkta sen. Därför kan jag tycka BSF gör det lite väl lätt för sig.
Å andra sidan finns det ju inte mycket att gå på, än mindre om man måste rösta tidigt, så det kanske är förståeligt ändå.

Sen tycker jag att fio gör det nästan ännu enklare för sig, som röstar på BSF för att hon godförklarar sig (det gör väl typ alla I det här spelet??) Och för att hon röstar på Hedinn.
Den rösten skaver nog nästan mer för mig än BSFs röst, kanske mest med tanke på att hon dessutom sprider misstankar Q och Lena också utan att egentligen has så mycket på fötterna, det verkar mest som gissningar. Försöker hon skydda sig själv (eller kollegor) genom att sprida lösa misstankar eller har hon facit och engagerar sig alltså inte i äkta letande efter onda?
Det var de som hunnit rösta ännu idag.

Ja det finns inte mycket att gå på, men jag får gå på det jag har.
Därför:

Idahoe röstar på fio

Visst det kan stämma, men det är också en perfekt teori som kastar många misstankar mot folk att de är onda men mycket lite på fötterna. Tänk om det är fio som vill få folk att överväga att BSF och Q är ulvar för att rikta uppmärksamheten från ulvarna och sig själv. Tillsammans med att fio hållit sig lite i skymundan så funderar jag på om hon inte kan vara lite luden
Jag har ju också tagit upp att Q kan vara ond (får) och räddat både sig själv och ulven BSF, då borde jag ju också vara skum? Jag håller mig iofs inte i skymundan :p

Jag skulle önska att @qitis kom med lite mer teorier, samtidigt som jag blir lite fundersam när det helt plötsligt dyker upp två täta röster på @fio hon har inte stuckit ut alls för mig så här långt.

Jag tänker mer att BSF är ulv tillsammans med q som räddade sig själv och kanske tom LenaH som ulv istället för får och att de tillsammans vill kasta misstankar mot Hedinn med den gamla sanningen om att fåret följer en ulv.. Men jag har ingen aning 😄

Jag har ingen annan teori just nu men iom att jag fått några röster på mig så har jag inget annat val än att rösta enligt ovanstående teori.

Fio röstar på blacksmithfarm

Jag har ju också tagit upp att Q kan vara ond (får) och räddat både sig själv och ulven BSF, då borde jag ju också vara skum? Jag håller mig iofs inte i skymundan :p
Hehe, det stämmer men jag kan inte rösta på dig också, men att hålla sig i skymundan är en viktig bit av min teori och det kan man kanppast beskylla dig för.

Det här. Det skaver lite gällande Hedinn (missade att få med Hedinns citat också, ni får kolla vad cirkus svarar på om ni inte har koll). Jag har svårt att tro att inte Hedinn fattar att de allra allra flesta tänker att man kan vara mån om att rädda sig själv pga specialroll. Att man ska undvika att skriva det för att ingen i lyan skulle ha tänkt den tanken.

Gällande cirkus känns hon oroväckande god och jagar inte mig alls :confused:.
Alltså, jag tänkte själv inte tanken och därför såg jag det inte som en självklarhet att lyan gjorde det. Därför reagerade jag också på att det skrevs ut såpass mycket och tydligt från flera håll.

Niyama röstar på cirkus
tycker många röster är svaga nu men denna var svag för att vara cirkus. Att lägga en andraröst kan ju vara för att ulvarna inte ska kunna styra, så att rösta på LenaH för att hon är den enda andraröstaren som skulle kunna vara ond, njä. Jag håller absolut inte LenaH som god, men cirkus teori är märklig. Dessutom verkar hon välja att borste ifrån Qs tredjeröst som kan ha (beroende på BM och röstfifflare) räddat både Q och ev. BSF.

Dessutom nojar hon alldeles för lite över mig.

Okej, jag lyckades visst lägga en andraröst idag igen. Kan ju förtydliga att jag inte visste om det idag heller :p

Men värst vad det blev många röster på BSF? Visst gjorde hon det enkelt för sig, samtidigt tror jag det kan vara enkelt för onda att haka på och få ut någon när det kommer flera röster på samma sådär. Äsch jag vet inte vad jag försöker säga med det egentligen. Men ändå.

Jag hade tänkt rösta på q istället för BSF för jag är inte alls så säker på den teorin att jag skulle lägga en tredje röst. Men iom att jag har två röster på mig nu har jag inget val. Vill bara förtydliga detta om jag åker i lynchen.

Alltså - jag tyckte ju bsf var skum igår och jag tycker hon gör det väl enkelt för sig idag, hade jag varit får och @Hedinn ulv så hade jag väl inte följt rösten så himla långt senare??

För den delen så hade jag nog inte gjort så alls om jag var får men det är ju hypotetiskt.

Med det sagt så vet jag sen tidigare att bsf ofta måste rösta tidigt och då ofta blir misstänkt och det känns lite trist att rösta där bara för att.

Röstlista DL2
17:27 Blacksmithfarm röstar på hedinn
19.33 hemlig röstar på Blacksmithfarm
20:59 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
21:04 cirkus röstar på LenaH
21:04 Lobelia röstar på fio
21:11 Idahoe röstar på fio
21:15 Fio röstar på blacksmithfarm
21.21 Niyama röstar på cirkus

Bsf 3
fio 2
hedinn 1
cirkus 1
LenaH 1

Jag hade tänkt rösta på q istället för BSF för jag är inte alls så säker på den teorin att jag skulle lägga en tredje röst. Men iom att jag har två röster på mig nu har jag inget val. Vill bara förtydliga detta om jag åker i lynchen.
Varför just q? För röständringen? Om hon då skulle räddat inte bara sig själv utan också bsf så spelar det väl ingen roll att du röstar på bsf?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 365
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar