Kaos i tomteverkstaden! (Ulvlek)

BSF vet vi ju var god och Niyama är väl en av de som tidigt lanserade iden att jag skulle "skyddat" BSF med min sena röständring i DL1?
Det är ju uppenbart nu att så absolut inte var fallet
så @Niyama är definitivt på min lista över misstänkta onda faktiskt

Jag håller med om att Niyama var märklig igår. Men jag måste sortera varför hon drev tesen om dig och bsf såpass och ändå röstade så underligt med både rösten på mig och sen på dig. Nånting stämmer inte men vad kan jag inte sätta fingret på. Hade en ulvig Niyama drivit en sån teori som efter lynch blivit så uppenbart felaktig?

Jag håller med om att Niyama var märklig igår. Men jag måste sortera varför hon drev tesen om dig och bsf såpass och ändå röstade så underligt med både rösten på mig och sen på dig. Nånting stämmer inte men vad kan jag inte sätta fingret på. Hade en ulvig Niyama drivit en sån teori som efter lynch blivit så uppenbart felaktig?
Det tycker jag känns ytterst tveksamt. Nog för att även en ulv-Niyama gör röständringar om hon tycker det dyker upp något mer "ulvigt", men gårdagen verkade lite väl rörig för det. Så tveksamt, skulle jag säga, om än inte helt omöjligt.

Snurrfians röständring igår funderar jag på. Hon la först en fjärderöst på Blacksmithfarm, när fio fick en tredjeröst ändrade hon till qitis. Ovillig att vara avgörande när hon insåg att det inte blev ett drev, om hon sitter i lyan och trodde på det? Ett jämnt resultat vore rimligtvis bättre för ulvarna, för en möjlighet att hitta borgmästaren. Är Snurrfian ulv borde ju rimligtvis inte fio vara ulv dock, i och med att hennes ändring då innebar att riskera en kollega. Så jag vågar nog utesluta fio och Snurrfian som ulvar tillsammans åtminstone.

Samtidigt tycker jag väl att Snurrfian kommit med en del egna teorier, även om jag inte riktigt hållit med i alla eller förstått tankegångarna, men har nog varit lite av varan "haka på andra"? Vilket väl gör att jag inte håller henne som mest misstänkt. Tror jag.

Snurrfians röständring igår funderar jag på. Hon la först en fjärderöst på Blacksmithfarm, när fio fick en tredjeröst ändrade hon till qitis. Ovillig att vara avgörande när hon insåg att det inte blev ett drev, om hon sitter i lyan och trodde på det? Ett jämnt resultat vore rimligtvis bättre för ulvarna, för en möjlighet att hitta borgmästaren. Är Snurrfian ulv borde ju rimligtvis inte fio vara ulv dock, i och med att hennes ändring då innebar att riskera en kollega. Så jag vågar nog utesluta fio och Snurrfian som ulvar tillsammans åtminstone.

Samtidigt tycker jag väl att Snurrfian kommit med en del egna teorier, även om jag inte riktigt hållit med i alla eller förstått tankegångarna, men har nog varit lite av varan "haka på andra"? Vilket väl gör att jag inte håller henne som mest misstänkt. Tror jag.

Vad tänker du om hemlig, Idahoe och LenaH?

Alltså, du gör ju en jäkla godförklaring av dig själv nu. Vilket kan vara väldigt skumt. Eller inte.

Tycker du har en bra poäng, men så tätt i tid mellan rösterna tycker jag inte det var.
19.47 röstar du själv på snurrfian
19.48 röstar goda aliisa på qitis
19.56 ändrar du röst till aliisa
19.57 röstar idahoe på snurrfian
21.21 röstar snurrfian på lobelia
21.22 röstar LenaH på bsf

Lär komma tillbaka och försöka få ner mina tankar om det mer.
Hemlig blir jag fundersam över. Inte så mycket egna tankar och teorier, utan mer bara röstlistor och den där reaktionen om BSFs "godförklaring" av sig själv tycker jag fortfarande är lite udda. Speciellt då hon blev osäker direkt efter mitt ifrågasättande, men tittar inte vidare på någon annan utan låter rösten stå kvar, som jag uppfattade baserades främst på det och att hon "spred misstankar" mot mig. Jag ser det inte riktigt som att man sprider misstankar om man lanserar en teori och röstar efter den, sprida misstankar ser jag mer som att man planterar små misstankar lite överallt.

Jag blir nojjig över att Hemlig verkar se mig som god, känns lite för inställsam. :p

Läst igenom Idahoes inlägg och konstaterar att hon är extremt anonym. Röstade efter ett misstag igår, då hon tyckte att fio spred misstankar och la en enkelt röst på BSF (syftade dock egentligen på hemligs röst). Låter dock rösten på fio stå kvar och blir nojig över att fio är ulv och lurar henne med reaktionen runt DL. Verkar alltså fortsätta misstänka fio, men nämner ingenting om hemlig som hon tyckte la en väldigt enkel röst på BSF. Att hon inte kollar upp hemlig efter det skulle ju kunna innebära att de är onda tillsammans.

LenaH tycker jag i alla fall kommer med lite egna tankar och ifrågasättanden. Normal LenaH utan så mycket tid, vilket inte säger någonting om hennes roll egentligen. Noterar dock att hon igår skrev att hon är ledig idag, så kommer förhoppningsvis lite fler tankar. Men ser inget sådär direkt misstänkt vid en första anblick (men nu blev det skummande genom inläggen).

Dl 1
16:53 fio röstar på hemlig
19:02 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
19.09 qitis röstar på cirkus
19.20 hemlig röstar på qitis
19:47 Niyama röstar på Snurrfian
19:48 Aliisa röstar på qitis
19.56 Niyama ändrar röst till Aliisa
19.57 Idahoe röstar på Snurrfian
20:18 blacksmithfarm röstar på niyama
21:06 Vira röstar på Aliisa
21:13 Lobelia röstar på Vira
21:21 Snurrfian röstar på Lobelia
21:22 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21:28 cirkus röstar på fio
21:30 qitis ändrar röst till Aliisa

Röstlista DL2
17:27
Blacksmithfarm röstar på hedinn
19.33 hemlig röstar på Blacksmithfarm
20:59 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
21:04 cirkus röstar på LenaH
21:04 Lobelia röstar på fio
21:11 Idahoe röstar på fio
21:15 Fio röstar på blacksmithfarm
21.21
Niyama röstar på cirkus
21:25 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:27 Qitis röstar på Hedinn
21:27 Blacksmithfarm ändrar röst till fio
21:28 LenaH röstar på cirkus
21:30
Snurrfian ändrar röst till qitis
21:30 Niyama ändrar röst till Q
Gör en sådan här lista också så jag hittar den snabbt sedan - lättare att se vilka som röstat på vem i vilken DL ju fler dl som går tycker jag

fio röstar på : hemlig- BSF
hedinn röstar på : BSF-BSF
qitis röstar på: cirkus -
Aliisa- Hedinn
hemlig röstar på: qitis-
BSF
Niyama röstar på: snurrfian.- cirkus- qitis
Idahie röstar på : snurrfian-fio
Snurrfian röstar på Lobelia-
BSF qitis
Lena H röstar på: BSF- cirkus
cirkus röstar på: fio- LenaH

Intressant tankegång men jag är inte säker på att jag håller med, jag tycker nog att det var rätt drivigt ändå. Det är ju en balansgång att inte vilja riskera en kollega och att ge sig själv ett alibi, OM de sitter i lyan ihop så hade de kunnat göra ett fint alibi om Snurris hade ändrat sin röst till fio istället. Så summa sumarum - det kan vara hur fan som helst

Visst är det en möjlighet att hitta borgmästaren vid ett jämt resultat men det finns ju ganska många andra saker som kan påverka - till exempel röstfifflarens röst.

Skrev precis om hemlig. Håller på att gå igenom några användare nu. Idahoe och LenaH känns rätt anonyma för mig sådär spontant.
Särskilt Ida och hemlig känns anonyma för mig.
LenaH har inte varit riktigt lika anonym men det skaver fortfarande med hennes röst på bsf i DL1 särskilt nu nät bsf visar sig vara god och givetvis att hon röstar på mig i DL 2 med en IMHO klen motivering. Jag tycker ju att en god LenaH brukar ha mer att komma med även om hon har tidsbrist

Intressant tankegång men jag är inte säker på att jag håller med, jag tycker nog att det var rätt drivigt ändå. Det är ju en balansgång att inte vilja riskera en kollega och att ge sig själv ett alibi, OM de sitter i lyan ihop så hade de kunnat göra ett fint alibi om Snurris hade ändrat sin röst till fio istället. Så summa sumarum - det kan vara hur fan som helst

Visst är det en möjlighet att hitta borgmästaren vid ett jämt resultat men det finns ju ganska många andra saker som kan påverka - till exempel röstfifflarens röst.
Sant, helt säkert är det ju inte, men jag ser det nog inte som det mest troliga scenariot? Röstfifflaren har du rätt i kan påverka också såklart, tänkte inte på det.

Sant, helt säkert är det ju inte, men jag ser det nog inte som det mest troliga scenariot? Röstfifflaren har du rätt i kan påverka också såklart, tänkte inte på det.
Jo det är klart att röstfifflaren absolut kan påverka resultatet
Det finns ju två extraröster i det dolda att ta hänsyn till enligt rollbeskrivningarna ( BM och röstfifflaren)
BM har utslagsröst där (dvs om två hamnar på lika så åker den som BM lagt rösten på)
Om BM själv får flest röster kan den ju stoppa lynchen iofs - men rätt riskabelt att göra det tidigt kanske? Inte bara goda förstår ju då vem som troligen kan vara den rollen utan även onda

Särskilt Ida och hemlig känns anonyma för mig.
LenaH har inte varit riktigt lika anonym men det skaver fortfarande med hennes röst på bsf i DL1 särskilt nu nät bsf visar sig vara god och givetvis att hon röstar på mig i DL 2 med en IMHO klen motivering. Jag tycker ju att en god LenaH brukar ha mer att komma med även om hon har tidsbrist
Ja LenaH s röst i första DL skaver rejält för mig med som jag skrivit sedan DL1 nu - såsom möjligt får ( hon kan ju givetvis vara ulv också -det vet jag inte) Jag tycker fortfarande det är intressantare att få ut en potentiell ulv eftersom det är de som ska bort för att goda ska vinna - därav mitt fokus på Hedinn

Jo det är klart att röstfifflaren absolut kan påverka resultatet
Det finns ju två extraröster i det dolda att ta hänsyn till enligt rollbeskrivningarna ( BM och röstfifflaren)
BM har utslagsröst där (dvs om två hamnar på lika så åker den som BM lagt rösten på)
Om BM själv får flest röster kan den ju stoppa lynchen iofs - men rätt riskabelt att göra det tidigt kanske? Inte bara goda förstår ju då vem som troligen kan vara den rollen utan även onda
Ja, har jag skrivit att den inte kan påverka? Det hela grundade sig i en tanke om att ulvarna önskar ett jämnt resultat för att hitta BM, men det var ju en tankevurpa i och med att det finns fler roller som kan påverka utfallet.

Ja LenaH s röst i första DL skaver rejält för mig med som jag skrivit sedan DL1 nu - såsom möjligt får ( hon kan ju givetvis vara ulv också -det vet jag inte) Jag tycker fortfarande det är intressantare att få ut en potentiell ulv eftersom det är de som ska bort för att goda ska vinna - därav mitt fokus på Hedinn
Du tycker inte att det kommit mer info sen första DL, för att det ska vara värt att se andra möjligheter än att fastna i LenaH som får? Om du tänker att hon också kan vara ulv, hur ser du då på din teori kring mig?

Jag gillar när folk vågar lägga andra- och tredjeröster i DL1, jag tänker ofta att det talar till deras fördel. :)
Läser igenom leken igen nu när det gått några dagar in i den
Hur var det nu @Hedinn ? Är det misstänkt att gilla inlägg fortfarande så tycker jag det är högintressant att du gillat LenaH inlägg nu i efterhand eftersom hon följde din röst på BSF i första DL

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar