Kaos i tomteverkstaden! (Ulvlek)

Nu vet jag väl inte om min aktier var så starka från början heller men du menar alltså att du misstänker att jag är ond för att jag la en andraröst på en god i DL1?

Det är ju liksom min stil (inte att konsekvent lyncha goda då... ;)) men som jag skrev så tycker jag uddaröster är trista om alla gör det och i DL1 var det det bästa jag kunde prestera.

Men på vilket sätt menar du att jag styrde röstningen?? Bsf blev ju inte lynchad då så hur jag styrde vad förstår jag faktiskt inte riktigt.

Jag tycker du slänger lite misstankar kring dig utan substans nu och jag vet att du gärna gör det när du fått en röst av mig men lite mer konkret skulle jag nog vilja ha. :)

För sakens skull så skulle jag nog ändrat till @qitis igår efter den i mina ögon väldigt märkliga och svaga rösten på @Hedinn som jag tyckte kom lite out of the blue.
Den var rätt superkass för DL2 faktiskt! :rofl:

Idag tycker jag nog att q resonerar vidare lite bättre men min ulvradar pingar ff lite svagt där faktiskt.
jag kan göra superkassa röstmotiveringar - och det har du aldrig gjort menar du? :pframför allt i första DL- och jag skrev det tydligt i lekens start att man tager vad man haver sas då man inte vet så mycket
Har noterat att du skrivit det nu flera gånger - så förstår att du vill poängtera det
Hur är det med dina egna motiveringar då? :)

Är det läge med teorier om olika roller nu? Vi måste ju ha ut en ond idag om det inte ska hänga på att käket inte lyckas.

Tillägg: riskabelt med tanke på käket dock...
jo det stämmer att vi måste få ut en ond idag för som jag ser det så är det ju 5-4 nu till goda ( hade det varit 4 i lyan och en utanför så hade ju leken varit slut efter natt dl imorse eller hur?)
Tror inte på att teoria om vilka roller någon kan ha dock -tror det är bäst om onda inte vet just det faktiskt :up:
teorier om att någon torde vara god kan väl göras utan att just rollen ska bli uppenbar?

varför var den svag tyckte du? och rösterma på BSF dåliga?
Jag fattade inte hur BSF plötsligt blev så misstänkt, min känsla under dagen var att jag var ganska ensam (inte helt ensam dock) om att ha funderingar på henne. Nu har jag inte gått tillbaka och tittat, de som röstade på henne kanske hade misstänkt henne.

Tycker den var svag för att den enbart handlar om att fåret kan ha följt en ulv. Bevisligen fanns det två andraröster som inte handlade om det. Sen tycker jag inte att det sker jätteofta men visst händer det väl, och framför allt kan det ju råka bli så utan nån tanke bakom. Men att dag två bara gå efter att det finns bara en andraröstare kvar och då borde det vara fåret... njä.

jo det stämmer att vi måste få ut en ond idag för som jag ser det så är det ju 5-4 nu till goda ( hade det varit 4 i lyan och en utanför så hade ju leken varit slut efter natt dl imorse eller hur?)
Tror inte på att teoria om vilka roller någon kan ha dock -tror det är bäst om onda inte vet just det faktiskt :up:
teorier om att någon torde vara god kan väl göras utan att just rollen ska bli uppenbar?
Tänkte att det blir enklare att reda ut om man reder ut vem som har vilken roll, och iaf mina teorier handlar rätt mycket om att x kan ha y roll - annars ond.

jag kan göra superkassa röstmotiveringar - och det har du aldrig gjort menar du? :pframför allt i första DL- och jag skrev det tydligt i lekens start att man tager vad man haver sas då man inte vet så mycket
Har noterat att du skrivit det nu flera gånger - så förstår att du vill poängtera det
Hur är det med dina egna motiveringar då? :)
Nä jag vet, jag tyckte väl just att det var inte Dl1 utan 2 och att du borde kommit längre sen dess. 🙂

Jag har dock aldrig hävdat att jag inte är superkass själv, särskilt inte med ringrosten som inte riktigt är bekämpad! :p

Vill bara lägga in att jag är här, men har svårt få till tiden. Ska läsa igenom från typ sid 13 igen, så även om ni skulle tagga mig för nån fråga nu så kommer det nog dröja innan ni får svar.

Tycker den var svag för att den enbart handlar om att fåret kan ha följt en ulv. Bevisligen fanns det två andraröster som inte handlade om det.
Nja i första DL fanns det väl endast en till som jag också tog upp? (Idahoes andraröst på snurrfian som ju inte blev en andraröst iom att du ändrade innan från snurrfian till Aliisa ) som ju var god? och ja jag VET jag röstade också på Aliisa men bara för att rädda mig själv?

Tänkte att det blir enklare att reda ut om man reder ut vem som har vilken roll, och iaf mina teorier handlar rätt mycket om att x kan ha y roll - annars ond.
Jo förvisso men det kan man ju göra privat och ändå visa med citat/ röstningar etc att man ändå tycker/ håller någon som god eller ond :)
pekar man tillräckligt mycket åt ett viss håll så brukar det ju ändå uppfattas av de andra - tänker jag

Nja i första DL fanns det väl endast en till som jag också tog upp? (Idahoes andraröst på snurrfian som ju inte blev en andraröst iom att du ändrade innan från snurrfian till Aliisa ) som ju var god? och ja jag VET jag röstade också på Aliisa men bara för att rädda mig själv?
Aliisas andraröst på dig, Vira på Aliisa.

Jo förvisso men det kan man ju göra privat och ändå visa med citat/ röstningar etc att man ändå tycker/ håller någon som god eller ond :)
pekar man tillräckligt mycket åt ett viss håll så brukar det ju ändå uppfattas av de andra - tänker jag
Nja, tycker man behöver hjälp för att få ihop det.

Nu måste det ju ha siats inatt (förhoppningsvis inte Lobelia men det känns inte som ett jättetroligt val? trodde iofs inte att hon skulle bli käk heller) och åskådarna bör ha fattat vem röstfifflaren är nu efter 2 dagar så röstfifflaren borde veta vem som siats. Men jag fattar ingenting!

Aliisas andraröst på dig, Vira på Aliisa.
Ok
Jag tog faktiskt ingen hänsyn till en andraröst på mig ( då jag vet min roll) samt att Aliisa var bevisligen god Mer än att jag ändrade min röst till Aliisa i första DL? Det kan man väl kalla reaktion?
Vira - hon blev ju käk i första nattDL ? Så inte så mycket att spinna vidare på där? eller?

Ok
Jag tog faktiskt ingen hänsyn till en andraröst på mig ( då jag vet min roll) samt att Aliisa var bevisligen god Mer än att jag ändrade min röst till Aliisa i första DL? Det kan man väl kalla reaktion?
Vira - hon blev ju käk i första DL ? Så inte så mycket att spinna vidare på där? eller?
Va? Att du är god (om du nu är det) säger väl inget om de som röstar på dig, dvs ett får kan följa en ulv och rösta på dig. Det vi diskuterar är väl följandet?

Jag skrev ju "Bevisligen fanns det två andraröster som inte handlade om det.".

Va? Att du är god (om du nu är det) säger väl inget om de som röstar på dig, dvs ett får kan följa en ulv och rösta på dig. Det vi diskuterar är väl följandet?

Jag skrev ju "Bevisligen fanns det två andraröster som inte handlade om det.".
Jo och jag svarade på det att det efter DL1 inte fanns så mycket mer att gå på då vissa roller blivit avslöjade? Dvs fanns inga tankar ang får och ulv etc efter man visste deras roller?

BSF röstar på Hedinn för att hon tror LenaH är fåret som försöker visa sig genom att följa Heddans röst. Jag tror ju inte fåret skulle vilja sticka ut nacken med en andraröst DL1 just för att de som gör det typ alltid blir misstänkta sen. Därför kan jag tycka BSF gör det lite väl lätt för sig.
Å andra sidan finns det ju inte mycket att gå på, än mindre om man måste rösta tidigt, så det kanske är förståeligt ändå.

Sen tycker jag att fio gör det nästan ännu enklare för sig, som röstar på BSF för att hon godförklarar sig (det gör väl typ alla I det här spelet??) Och för att hon röstar på Hedinn.
Den rösten skaver nog nästan mer för mig än BSFs röst, kanske mest med tanke på att hon dessutom sprider misstankar Q och Lena också utan att egentligen has så mycket på fötterna, det verkar mest som gissningar. Försöker hon skydda sig själv (eller kollegor) genom att sprida lösa misstankar eller har hon facit och engagerar sig alltså inte i äkta letande efter onda?
Det var de som hunnit rösta ännu idag.

Ja det finns inte mycket att gå på, men jag får gå på det jag har.
Därför:

Idahoe röstar på fio
Ida gör en typisk mig, dvs blandar ihop spelare och rör till det. Vet inte om det gör henne skum eller ej, men skönt det inte bara är jag som lyckas med sånt.

Det blev ett väldigt drag på @Blacksmithfarm och jag vet varken ut eller in för att vara helt ärlig. Rösterna på @fio fattar jag överhuvudtaget inte, det känns som om jag har missat något? Jag undrar även över var @qitis är.

Jag blir allt mer fundersam över qitis, räddningen kan förklaras att hon gärna vill vara med och leka eller att hon har en viktig roll. Jag tänker dock att det skulle vara intressant att syna BSF, det finns en viss risk att det är en god som lynchas igen. Hennes motivering kändes väldigt vag och utan att tänka igenom flera scenarion. Så Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
Snurris är rädd att BSF är god skriver hon ovan, men ändå röstar hon där. Förstår inte riktigt, är det inte bättre rösta på en man misstänker är ulv än att lägga en fjärde röst på en man säger kan vara god?
Ändrar sedan till en andraröst på q, samtidigt som Niyama gör detsamma...slump eller ej?

Nu ryker nog jag ååh era dårar 🙄
Alltså, det stod 3-3 mellan fio och BSF. Varför kände fio sig så säker på att åka. Med en dold röst som vi inte vet var den hamnade heller.
Sen kände hon sig säker på att bli käk. Varför?

Hemlig blir jag fundersam över. Inte så mycket egna tankar och teorier, utan mer bara röstlistor och den där reaktionen om BSFs "godförklaring" av sig själv tycker jag fortfarande är lite udda. Speciellt då hon blev osäker direkt efter mitt ifrågasättande, men tittar inte vidare på någon annan utan låter rösten stå kvar, som jag uppfattade baserades främst på det och att hon "spred misstankar" mot mig. Jag ser det inte riktigt som att man sprider misstankar om man lanserar en teori och röstar efter den, sprida misstankar ser jag mer som att man planterar små misstankar lite överallt.

Jag blir nojjig över att Hemlig verkar se mig som god, känns lite för inställsam. :p
Jag ser dig inte som god, du är väldigt neutral för mig. Hade BSF varit ond hade jag nog känt mig mer säker dock.

Q vet jag som vanligt inte var jag har. Tycker hon bluddrar på ungefär som vanligt och det gör hon oavsett roll.

Måste kolla vidare.

Och ja, jag vet att jag inte skrivit nåt om cirkus eller Niyama. De ingår lite i "kolla vidare".

Tillägg: och LenaH

Jo och jag svarade på det att det efter DL1 inte fanns så mycket mer att gå på då vissa roller blivit avslöjade? Dvs fanns inga tankar ang får och ulv etc efter man visste deras roller?
Jag skrev "Tycker den var svag för att den enbart handlar om att fåret kan ha följt en ulv. Bevisligen fanns det två andraröster som inte handlade om det.". Det handlar om din röst dag 2.

Tillägg: det skumma tycker jag alltså är att du är så inställd på att fåret måste följt en ulv, att du dag 2 röstar med det som enda motivering. I 2 av 3 fall var det inte så, alltså röstar du efter att det i sista möjliga fallet ska vara så.

Jag skrev "Tycker den var svag för att den enbart handlar om att fåret kan ha följt en ulv. Bevisligen fanns det två andraröster som inte handlade om det.". Det handlar om din röst dag 2.

Tillägg: det skumma tycker jag alltså är att du är så inställd på att fåret måste följt en ulv, att du dag 2 röstar med det som enda motivering. I 2 av 3 fall var det inte så, alltså röstar du efter att det i sista möjliga fallet ska vara så.
Men snälla nån Till DL 2 så var vira käkad natt 1 och Aliisa lychad i DL1? Båda med goda roller så förstår faktiskt inte vad du menar :confused:

Men snälla nån Till DL 2 så var vira käkad natt 1 och Aliisa lychad i DL1? Båda med goda roller så förstår faktiskt inte vad du menar :confused:
Precis! Alltså i 2 av 3 fall var det inte så att ett får följde en ulv, men då röstar du efter att det kan ha varit så i det tredje fallet som är enda möjligheten som finns kvar.

Precis! Alltså i 2 av 3 fall var det inte så att ett får följde en ulv, men då röstar du efter att det kan ha varit så i det tredje fallet som är enda möjligheten som finns kvar.
Ja men det var ju faktiskt det jag menade
Det kunde (och Kan!) ju vara så. Vad sjutton ska man annars börja nysta i DL2?
menar du?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar