Okej, så är jag här igen och försöker läsa igenom vad som skrivits under dagen.
Gällande gårdagens miss från min sida så var det ren klantighet
som gjorde att jag misstog hemligs röst för fio. Det var kombinationen av en enkel röst (som ju även tex BSF la) och vad jag tyckte var spridande av lösa teorier och misstankar som gjorde att jag röstade där, och sen hade jag inget mer misstänkt som jag kunde byta till och inte heller tid att hitta något innan DL så den rösten fick stå kvar.
Idag har jag mer tid och sitter vid datorn så ska (förhoppningsvis
) inte klanta mig likadant igen.
Nu till resten.
9 spelare kvar.
Rimligtvis 5 goda kvar varav 4 specialroller.
Om jag tänkt rätt så har spöklyan fått skicka vidare information två gånger, dock bara en rad (vem ängeln skyddat, vem som siats, vem röstfifflaren röstat på, kanske om BM lagt en extraröst? För jag gissar att de inte skickat vem som käkats, eftersom det är uppenbart då käken hittils har lyckats.) Vidare borde en sia kommit till idag, förhoppningsvis inte Lobelia.
Ska försöka gå igenom folk lite mer noga:
1. Idahoe - Jag
Röstar på Snurrfian - fio
2. Snurrfian röstar på Lobelia- (BSF) - qitis
Jag röstade på henne dag ett, inte jättestark misstanke men ville inte lägga OT-röst heller. Till en början svarade hon mer på andras teorier än kom med några egna, det tycker jag dock har utvecklats mer vartefter och hon verkar nu som hon letar onda. Dag 2 lägger hon först vad jag upplever som en enkel fjärderöst på BSF, som hon i sista minuten ändrar till Q. Försöker hon undvika att vara avgörande och slå spiken i kistan för en hon vet är god? Eller fick hon kalla fötter när det blev något av ett drev och hon inte ville avgöra eftersom hon inte hade jättestarka misstankar mot BSF (hon ville "syna henne" skrev hon ju)?
Ingen aning var det ställer henne för närvarande.
3. qitis röstar på (cirkus) Aliisa - Hedinn
Börjar med att rädda sig själv, vilket väcker uppmärksamhet. Jag tycker inte att det nödvändigtvis säger något om hennes roll, inte minst eftersom en bybo gjorde detsamma igår och stöttade min tanke att vem som helst kan göra det för att man är leksugen.
Fastnar lite på tankarna om att fåret skulle lagt en andraröst, det tror ju jag som sagt är tveksamt. Röstar även utifrån det. Tycker hon kommer med ovanligt lite tankar för att vara Q, framförallt första dygnen. Har diskuterat destomer idag, men alltså jag vet inte... Känns nästan lite väl ifrågasättande/defensiv i tonen? Magkänslan är tveksam, även om jag inte har något direkt misstänkt att peka på.
---Inser att jag i vanlig ordning underskattat hur långsam jag är, vi får se hur många jag hinner med... ---
4. Hedinn röstar på BSF - BSF
Röstar dag ett utifrån gillamarkeringar, vilket känns märkligt för mig. Väldigt länge sen jag lekte nu, men hade för mig att vi brukade säga att de inte skulle räknas då de ju var lätta att ändra osv? Lägger även igår röst på samma, BSF, för att hon röstat på Hedinn med en för enkel röst. Eeeh, pot meet kettle? Känns som att Heddan har gjort det väldigt enkelt för sig med rösterna överlag vilket gör mig rätt fundersam.
Har kommit med en del tankar idag men inget direkt som jag reagerat på åt endera hållet..
5. hemlig röstar på qitis - BSF
röstar på Q dag ett för att hon kanske är får som vinkar med OT-frågan. Lägger sedan en i mitt tycke enkel röst på BSF för att hon gör det lätt för sig o för att hon godförklarar sig själv ? (Det gör vi väl alla?) Har rätt få inlägg och känns väldigt anonym, vilket såklart gör mig fundersam. Ond som glider under radarn? Eller god med ont om tid? Hmm...
6. Niyama röstar på Snurrfian -(cirkus) - qitis
Röstar först på Snurrfian med en motivering som liknade min egen, så inga invändningar där. Men igår verkar det som fler än jag fick hjärnsläpp vid lynchen? Ärligt talat hängde jag inte alls med på hennes resonemang och röständring där?
Är i vanlig ordning aktiv och grävande, jag får ändå känslan att hon letar onda. Vilket kan göra mig nog så nojig när det gäller rävar som henne
.
9. Fio röstar på hemlig - BSF
Lägger tidig OT/får-röst dag 1 pga ska iväg. Röstar på BSF igår för att rädda sig själv mest. Jag blandade ihop henne o hemlig igår men efter nogrann genomgång idag kvarstår min tanke att hon sprider en del misstankar utan att egentligen underbygga dom särskilt mycket, vilket skaver för mig. Har också inte skrivit särskilt mycket. Var igår först väldigt säker på att åka ut, trots att det stod 3 lika och fanns 1-2 dolda röster. Sen väldigt säker på att bli käk. Varför? Spel för gallerierna?
11. cirkus röstar på fio - LenaH
Lägger en hastig röst dag 1, röstar dag 2 utifrån röstningen dag 1 vilket jag tycker kan vara lite vanskligt men det är ändå en teori och inte bara att göra det enkelt för sig, så visst.
Kommer idag med ett sammanfattande inlägg men har räknat fel. Jag kan mycket väl minnas fel, men jag uppfattade ofta cirkus som mer "vass och på" förr, ringrostig? (som jag själv
) eller kanske ont om tid? Har hursom inte skrivit något som jag direkt reagerat negativt på.
12. LenaH röstar på BSF - cirkus
Har haft lite ont om tid, därav kanske mindre "på" än vanligt? Jag tycker ändå att hon försökt komma med en del tankar, som jag uppfattat som vettiga i stort. Sågar de flestas röster. Däremot brukar ju Lena ha en fantastisk näsa för att sniffa fram onda, såhär långt in i spelet brukar hon ju typ ha en färdig lista med ett antal misstänkta (som vanligtvis visar sig vara onda). -Är ulvometern igenrostad? eller är det den dåliga tiden som spelar in? Eller vill du inte hitta onda?
Hmm.
7. Aliisa - lärling
8. Blacksmithfarm - bybo
10. Lobelia - bybo
13. Vira - bybo