Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja, det var väl mer ett konstaterande av fakta. Ungefär som att @hemlig också ofta blir misstänkt tidigt i lekarna för att de båda två är "lätta" att hugga på.Det som är en aning skumt med @LenaH att hon röstar på BSF i dl 1 och sen till dl 2 tycker att det är synd att BSF ofta får många röster för att hon måste rösta så tidigt. Varför då rösta på henne i dl 1? Kan BSF haft en poäng trots allt?
Jag tycker väl inte att jag är helt av banan, jag tycker tex fortfarande att @Idahoe s ihopblandning skaver lite trots förklaring och jag tycker du presenterar teorier som har väldigt lite kött på benen?Jag tycker det är sjukt märkligt att det inte kommit in en enda röst ännu. Eftersom jag faktiskt har lite andra grejer att göra så kommer jag att lägga min röst nu.
Jag har typ tre som jag har funderat lite extra på. Dels Hedinn som skaver eftersom jag tycker hon gör ilte slavriga grejer som kan vara typiskt ulv-slarv jag tar upp det i inlägg 391. Sen Niyama som jag tycker var väldigt ostringent igår med först en röst på mig trots en tänkbar teori mot q och bsf . oh den plötsliga ändringen till q - snarare än bsf. Sen har vi LenaH som jag kände mig misstänksam redan igår och tycker inte dt har ändrats alls - snarare tvärt om iom att bsf var god. Hon brukar dessutom när hon har lite tid vara extemt grävande och bra på att snoka upp ulvar, känns inte alls så på hugget
cirkus röstar därför på LenaH
Men vad spelar det för roll om goda ändå vinner? Jag fattar inte.Det är väl klart man vill hitta andra goda, men man vill ju inte heller ge ut det till ulvarna inför nattens käk.
Jag behöver verkligen rösta nu men alla verkar lika skumma eller oskumma hur man nu vill uttrycka sig.
Snurrfian verkar trassla in sig i förklaringarna. Jag kan inte för min liv begripa varför det är viktigare för en ond att framstå som god än någon annan, den som framstår som något annat än god blir vanligen lynchad direkt. Det är väl lika viktigt för goda att inte bli lynchade som för onda? Det är annat också som är lite trassligt men att trassla till det innebär inte per automatik att man är ond.
Sen är det en massa prat om huruvida fåret vinkar eller inte eller vem som är får, det är det alltid när det finns får med och jag brukar fatta lika lite som nu.
Idahoe sammanfattar annars läget helt perfekt
Annars kom fio med ett intressant inlägg nu som berör lite tidigare konstigheter
Visst det kan stämma, men det är också en perfekt teori som kastar många misstankar mot folk att de är onda men mycket lite på fötterna. Tänk om det är fio som vill få folk att överväga att BSF och Q är ulvar för att rikta uppmärksamheten från ulvarna och sig själv. Tillsammans med att fio hållit sig lite i skymundan så funderar jag på om hon inte kan vara lite luden
Lobelia röstar på fio
BSF röstar på Hedinn för att hon tror LenaH är fåret som försöker visa sig genom att följa Heddans röst. Jag tror ju inte fåret skulle vilja sticka ut nacken med en andraröst DL1 just för att de som gör det typ alltid blir misstänkta sen. Därför kan jag tycka BSF gör det lite väl lätt för sig.
Å andra sidan finns det ju inte mycket att gå på, än mindre om man måste rösta tidigt, så det kanske är förståeligt ändå.
Sen tycker jag att fio gör det nästan ännu enklare för sig, som röstar på BSF för att hon godförklarar sig (det gör väl typ alla I det här spelet??) Och för att hon röstar på Hedinn.
Den rösten skaver nog nästan mer för mig än BSFs röst, kanske mest med tanke på att hon dessutom sprider misstankar Q och Lena också utan att egentligen has så mycket på fötterna, det verkar mest som gissningar. Försöker hon skydda sig själv (eller kollegor) genom att sprida lösa misstankar eller har hon facit och engagerar sig alltså inte i äkta letande efter onda?
Det var de som hunnit rösta ännu idag.
Ja det finns inte mycket att gå på, men jag får gå på det jag har.
Därför:
Idahoe röstar på fio
Det här känns som ett lite märkligt utbrott? Jag är fortfarande lite fundersam på @qitis och hänger inte alls upp det på att hon räddade BSF. Vad menar du Niyama? Du kanske har hunnit förklara det också som jag har missat. Min magkänsla utgick ifrån att jag inte tyckte att BSF var tillräckligt skum för att röstas ut.alltså VARFÖR gjorde jag sådär? fick dålig känsla av alla röster på BSF men min teori mot Q handlade ju delvis om att hon kunde räddat BSF
ingen aning om hur röstläget blev dock.
Varför känns det viktigt att poängteras? Och dessutom i ett helt annat läge än i dl 1, det går hårt åt oss goda och då försöka se till att man inte åker som god känns betydligt rimligare även om man "bara" är bybo. För mig är det helt skilda situationer?Vill för övrigt påpeka att BYBON Blacksmithfarm ändrade röst igår för att rädda sig själv. Just sayin’
Och jag fattar om jag blir huvudmisstänkt idag, påminner er bara om att ett drev är svårt att utläsa något ur, om vi har tur nog att skyddet hamnar rätt inatt så leken fortsätter.
Tänker väl också lite att det blir väl enkelt och bekvämt för ulvarna att misstänka de som röstat ut en god, utan att behöva reflektera så mycket över övriga deltagare.
Lärling 2 tänkte jag... Men märkligt att skriva så då. Inte BM iaf med tanke på oron för att lynchas?Sen har vi @fio som jag tycker var rätt svävande i varför hon ville påskina att hon var i riskzonen att bli käk?
Att man är leksugen känns lite för enkelt och då infinner sig känslan av spel för gallerian.
Haha, jag satt just och tänkte på dig och undrade vad jag hade för teori om dig!@LenaH om du är god kan du väl tala om vem jag ska rösta på
Jag menade att en del av teorin mot Q byggde på att hon kan ha räddat BSF. Men det fanns ju mer mot Q, dock kändes väl min ändring inte så genomtänkt.Det här känns som ett lite märkligt utbrott? Jag är fortfarande lite fundersam på @qitis och hänger inte alls upp det på att hon räddade BSF. Vad menar du Niyama? Du kanske har hunnit förklara det också som jag har missat. Min magkänsla utgick ifrån att jag inte tyckte att BSF var tillräckligt skum för att röstas ut.
JAmen typ så. Och jag tänkte också att fifflare går bort så jag är faktiskt lite undrande där om det bara var det där köpcentrat ändå.Lärling 2 tänkte jag... Men märkligt att skriva så då. Inte BM iaf med tanke på oron för att lynchas?
Ja för min första tanke var att det skulle klarna om vi synade BSF och tanken fanns ändå där att hon skulle ha kunnat varit ulv. Men jag var tveksam redan när jag röstade och valde sedan att ändra. Att @Niyama ändrade i stort samtidigt var nog en slump, jag och BSF la in lister exakt samtidigt också av rent slump. Men jag blir lite fundersam varför du inte går vidare och funderar på @Niyama ?Snurris är rädd att BSF är god skriver hon ovan, men ändå röstar hon där. Förstår inte riktigt, är det inte bättre rösta på en man misstänker är ulv än att lägga en fjärde röst på en man säger kan vara god?
Ändrar sedan till en andraröst på q, samtidigt som Niyama gör detsamma...slump eller ej?
Om man lämnar ut för mycket så onda vinner.Men vad spelar det för roll om goda ändå vinner? Jag fattar inte.
Men du hade inte ändrat känsla om BSF och valde att ändra därför? Svårt att säga så här i efterhand förstås.Jag menade att en del av teorin mot Q byggde på att hon kan ha räddat BSF. Men det fanns ju mer mot Q, dock kändes väl min ändring inte så genomtänkt.
Jag hade ju också nån tanke om får som var missnöjt med hur ulvarna röstade, då skulle i så fall snurris vara ulv. Men känslan sa lärling 2, jag trodde hon skulle bli käk om hon var god.JAmen typ så. Och jag tänkte också att fifflare går bort så jag är faktiskt lite undrande där om det bara var det där köpcentrat ändå.
Men hur skulle onda kunna vinna om goda hittar varandra innan denna lynch? Goda måste ju vinna då (tillägg: även om onda fattar varenda god roll).Om man lämnar ut för mycket så onda vinner.
Jag har skrivit om det, jag fick en dålig känsla av rösterna på BSF för jag tyckte inte hon varit så misstänkt under dagen. Jag hade känslan (vet ej om det stämmer) att jag var ganska ensam (men inte helt ensam) om att fundera på henne.Men du hade inte ändrat känsla om BSF och valde att ändra därför? Svårt att säga så här i efterhand förstås.
Även om man hittar andra goda så vet man ju inte exakt roll, vem som bör skyddas osv. Tänk om ulvarna käkar rätt liksom. Eller vinner vi på fortsatta lyncher ändå?Men hur skulle onda kunna vinna om goda hittar varandra innan denna lynch? Goda måste ju vinna då (tillägg: även om onda fattar varenda god roll).
HAha, ja det hade ju varit en ny sorts vink!Jag hade ju också nån tanke om får som var missnöjt med hur ulvarna röstade, då skulle i så fall snurris vara ulv. Men känslan sa lärling 2, jag trodde hon skulle bli käk om hon var god.