Kaos i tomteverkstaden! (Ulvlek)

Det som är en aning skumt med @LenaH att hon röstar på BSF i dl 1 och sen till dl 2 tycker att det är synd att BSF ofta får många röster för att hon måste rösta så tidigt. Varför då rösta på henne i dl 1? Kan BSF haft en poäng trots allt?
Nja, det var väl mer ett konstaterande av fakta. Ungefär som att @hemlig också ofta blir misstänkt tidigt i lekarna för att de båda två är "lätta" att hugga på.
Därmed inte sagt att de ska vara immuna mot röster, de kan ju båda vara onda ändå så det var väl mer för att checka mig själv.

Dessutom - DL1 var jag väl superkass helt enkelt! :rofl:

Jag tycker det är sjukt märkligt att det inte kommit in en enda röst ännu. Eftersom jag faktiskt har lite andra grejer att göra så kommer jag att lägga min röst nu.

Jag har typ tre som jag har funderat lite extra på. Dels Hedinn som skaver eftersom jag tycker hon gör ilte slavriga grejer som kan vara typiskt ulv-slarv jag tar upp det i inlägg 391. Sen Niyama som jag tycker var väldigt ostringent igår med först en röst på mig trots en tänkbar teori mot q och bsf . oh den plötsliga ändringen till q - snarare än bsf. Sen har vi LenaH som jag kände mig misstänksam redan igår och tycker inte dt har ändrats alls - snarare tvärt om iom att bsf var god. Hon brukar dessutom när hon har lite tid vara extemt grävande och bra på att snoka upp ulvar, känns inte alls så på hugget

cirkus röstar därför på LenaH
Jag tycker väl inte att jag är helt av banan, jag tycker tex fortfarande att @Idahoe s ihopblandning skaver lite trots förklaring och jag tycker du presenterar teorier som har väldigt lite kött på benen?

Inte riktigt vad en god cirkus brukar komma med, att fastna på att jag la en andraröst sent (ja, jag hann inte tidigare) i DL1 som inte ens ledde till att den jag röstade på blev lynchad, det känns lite konstruerat för mig och det gör mig en aning misstänksam mot just dig.

Jag tycker också att @qitis röst igår som också grundade sig på DL1s röstning var lite svag men jag är så sjukt osäker på @Hedinn just för att jag vet att jag brukar tycka hon känns god oavsett roll så jag undrar om inte q har en poäng där ändå men jag ser fortfarande inte kopplingen till mig själv och det är väl därför jag inte riktigt hajar varför hedinn är ond även om hon mycket väl kan vara det.

@Snurrfian känns märkligt nog god men det har jag inte heller några belägg för men jag tycker hon brukar vara mer avvaktande som ond och det är hon inte i den här leken.

Jag behöver verkligen rösta nu men alla verkar lika skumma eller oskumma hur man nu vill uttrycka sig.

Snurrfian verkar trassla in sig i förklaringarna. Jag kan inte för min liv begripa varför det är viktigare för en ond att framstå som god än någon annan, den som framstår som något annat än god blir vanligen lynchad direkt. Det är väl lika viktigt för goda att inte bli lynchade som för onda? Det är annat också som är lite trassligt men att trassla till det innebär inte per automatik att man är ond.

Sen är det en massa prat om huruvida fåret vinkar eller inte eller vem som är får, det är det alltid när det finns får med och jag brukar fatta lika lite som nu.

Idahoe sammanfattar annars läget helt perfekt

Annars kom fio med ett intressant inlägg nu som berör lite tidigare konstigheter

Visst det kan stämma, men det är också en perfekt teori som kastar många misstankar mot folk att de är onda men mycket lite på fötterna. Tänk om det är fio som vill få folk att överväga att BSF och Q är ulvar för att rikta uppmärksamheten från ulvarna och sig själv. Tillsammans med att fio hållit sig lite i skymundan så funderar jag på om hon inte kan vara lite luden

Lobelia röstar på fio

BSF röstar på Hedinn för att hon tror LenaH är fåret som försöker visa sig genom att följa Heddans röst. Jag tror ju inte fåret skulle vilja sticka ut nacken med en andraröst DL1 just för att de som gör det typ alltid blir misstänkta sen. Därför kan jag tycka BSF gör det lite väl lätt för sig.
Å andra sidan finns det ju inte mycket att gå på, än mindre om man måste rösta tidigt, så det kanske är förståeligt ändå.

Sen tycker jag att fio gör det nästan ännu enklare för sig, som röstar på BSF för att hon godförklarar sig (det gör väl typ alla I det här spelet??) Och för att hon röstar på Hedinn.
Den rösten skaver nog nästan mer för mig än BSFs röst, kanske mest med tanke på att hon dessutom sprider misstankar Q och Lena också utan att egentligen has så mycket på fötterna, det verkar mest som gissningar. Försöker hon skydda sig själv (eller kollegor) genom att sprida lösa misstankar eller har hon facit och engagerar sig alltså inte i äkta letande efter onda?
Det var de som hunnit rösta ännu idag.

Ja det finns inte mycket att gå på, men jag får gå på det jag har.
Därför:

Idahoe röstar på fio

Kikade på rösterna på @fio och inser att det är min minnesbild som inte stämmer, det var visserligen lite märkligt av @Idahoe att blanda ihop två spelare men det har hon senare förklarat. Men i och med min och @Niyama s röständring så blev det jämt ändå mellan dem. Någon såg jag hade förklarat det för mig, men nu minns jag förstås inte vem det var i leken. :banghead:

alltså VARFÖR gjorde jag sådär? fick dålig känsla av alla röster på BSF men min teori mot Q handlade ju delvis om att hon kunde räddat BSF :banghead:

ingen aning om hur röstläget blev dock.
Det här känns som ett lite märkligt utbrott? Jag är fortfarande lite fundersam på @qitis och hänger inte alls upp det på att hon räddade BSF. Vad menar du Niyama? Du kanske har hunnit förklara det också som jag har missat. :o Min magkänsla utgick ifrån att jag inte tyckte att BSF var tillräckligt skum för att röstas ut.

Vill för övrigt påpeka att BYBON Blacksmithfarm ändrade röst igår för att rädda sig själv. Just sayin’ ;):p

Och jag fattar om jag blir huvudmisstänkt idag, påminner er bara om att ett drev är svårt att utläsa något ur, om vi har tur nog att skyddet hamnar rätt inatt så leken fortsätter. :)

Tänker väl också lite att det blir väl enkelt och bekvämt för ulvarna att misstänka de som röstat ut en god, utan att behöva reflektera så mycket över övriga deltagare.
Varför känns det viktigt att poängteras? Och dessutom i ett helt annat läge än i dl 1, det går hårt åt oss goda och då försöka se till att man inte åker som god känns betydligt rimligare även om man "bara" är bybo. För mig är det helt skilda situationer?

Sen har vi @fio som jag tycker var rätt svävande i varför hon ville påskina att hon var i riskzonen att bli käk?
Att man är leksugen känns lite för enkelt och då infinner sig känslan av spel för gallerian. :D

Sen har vi @fio som jag tycker var rätt svävande i varför hon ville påskina att hon var i riskzonen att bli käk?
Att man är leksugen känns lite för enkelt och då infinner sig känslan av spel för gallerian. :D
Lärling 2 tänkte jag... Men märkligt att skriva så då. Inte BM iaf med tanke på oron för att lynchas?

Det här känns som ett lite märkligt utbrott? Jag är fortfarande lite fundersam på @qitis och hänger inte alls upp det på att hon räddade BSF. Vad menar du Niyama? Du kanske har hunnit förklara det också som jag har missat. :o Min magkänsla utgick ifrån att jag inte tyckte att BSF var tillräckligt skum för att röstas ut.
Jag menade att en del av teorin mot Q byggde på att hon kan ha räddat BSF. Men det fanns ju mer mot Q, dock kändes väl min ändring inte så genomtänkt.

Snurris är rädd att BSF är god skriver hon ovan, men ändå röstar hon där. Förstår inte riktigt, är det inte bättre rösta på en man misstänker är ulv än att lägga en fjärde röst på en man säger kan vara god?
Ändrar sedan till en andraröst på q, samtidigt som Niyama gör detsamma...slump eller ej?
Ja för min första tanke var att det skulle klarna om vi synade BSF och tanken fanns ändå där att hon skulle ha kunnat varit ulv. Men jag var tveksam redan när jag röstade och valde sedan att ändra. Att @Niyama ändrade i stort samtidigt var nog en slump, jag och BSF la in lister exakt samtidigt också av rent slump. Men jag blir lite fundersam varför du inte går vidare och funderar på @Niyama ?

Jag menade att en del av teorin mot Q byggde på att hon kan ha räddat BSF. Men det fanns ju mer mot Q, dock kändes väl min ändring inte så genomtänkt.
Men du hade inte ändrat känsla om BSF och valde att ändra därför? Svårt att säga så här i efterhand förstås.

JAmen typ så. Och jag tänkte också att fifflare går bort så jag är faktiskt lite undrande där om det bara var det där köpcentrat ändå.
Jag hade ju också nån tanke om får som var missnöjt med hur ulvarna röstade, då skulle i så fall snurris vara ulv. Men känslan sa lärling 2, jag trodde hon skulle bli käk om hon var god.

Men du hade inte ändrat känsla om BSF och valde att ändra därför? Svårt att säga så här i efterhand förstås.
Jag har skrivit om det, jag fick en dålig känsla av rösterna på BSF för jag tyckte inte hon varit så misstänkt under dagen. Jag hade känslan (vet ej om det stämmer) att jag var ganska ensam (men inte helt ensam) om att fundera på henne.

Jag blir inte riktigt klok på @Niyama i den här leken, ibland jagande, ibland väldigt följsam, sen helt plötsligt tycka att vi ska diskutera vem som har vilken roll för att sen ändra sig och så undra varför vi inte kan diskutera roller, det spelar ändå ingen roll? Alltså det spelar väldigt stor roll vem som har vilken roll och vi ska verkligen inte spela ulvarna i händerna och peka ut vem de borde käka. Det här känns som en ulv som vill att någon god ska försäga sig och på det sättet kunna räkna ut vilka som är "säkra käk"

Men hur skulle onda kunna vinna om goda hittar varandra innan denna lynch? Goda måste ju vinna då (tillägg: även om onda fattar varenda god roll).
Även om man hittar andra goda så vet man ju inte exakt roll, vem som bör skyddas osv. Tänk om ulvarna käkar rätt liksom. Eller vinner vi på fortsatta lyncher ändå?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar