Kaos i tomteverkstaden! (Ulvlek)

Jag har skrivit om det, jag fick en dålig känsla av rösterna på BSF för jag tyckte inte hon varit så misstänkt under dagen. Jag hade känslan (vet ej om det stämmer) att jag var ganska ensam (men inte helt ensam) om att fundera på henne.
Jag upplevde att det var flera som var inne på BSF just för att hennes tänk om att fåret och ulvarna enbart var inriktat på att hon skulle vara den enda som fick andra röst och därmed gjorde henne till god. Men nu när jag funderar lite så är det egentligen @hemlig som lanserar hela den tanken om att BSF godförklarar sig själv.

Jag blir inte riktigt klok på @Niyama i den här leken, ibland jagande, ibland väldigt följsam, sen helt plötsligt tycka att vi ska diskutera vem som har vilken roll för att sen ändra sig och så undra varför vi inte kan diskutera roller, det spelar ändå ingen roll? Alltså det spelar väldigt stor roll vem som har vilken roll och vi ska verkligen inte spela ulvarna i händerna och peka ut vem de borde käka. Det här känns som en ulv som vill att någon god ska försäga sig och på det sättet kunna räkna ut vilka som är "säkra käk"
Men alltså räknar jag helt galet? Jag får det till att goda säkert vinner om vi lynchar en ond nu, ÄVEN om varje käk lyckas. Då känner jag lite skitsamma, käka på då?

Jag är väl lite inne på samma tankar som @cirkus och jag har inte direkt någon annan att välja för tillfället. @LenaH säger alltid att hon är kass som ulv och det märks sannerligen.. inte alls det knivskarpa ögat som när hon är god. Så med det så ..

fio röstar på LenaH

Jag känner att jag inte hinner med att läsa nu när diskussionerna går så snabbt på slutet tyvärr. Så jag kan inte bidra i diskussionen om roller.
För att vara säker på att hinna rösta ändå så tänker jag rösta nu, är tveksam om jag orkar sitta kvar vid datorn så länge til ocksål.
Å ena sidan är det en viktig Lynch i och med ställningen troligtvis 5-4 och då är det ju viktigt att vi försöker samverka.
Å andra sidan är jag inte helt med på cirkus tankar om LenaH.

Den som känns mest misstänkt för mig är nog ändå Hedinn just nu. Jag blev heller inte klok på vad hon ville med frågorna till mig nu nyss :confused:
Hedinn röstar på BSF - BSF
Röstar dag ett utifrån gillamarkeringar, vilket känns märkligt för mig. Väldigt länge sen jag lekte nu, men hade för mig att vi brukade säga att de inte skulle räknas då de ju var lätta att ändra osv? Lägger även igår röst på samma, BSF, för att hon röstat på Hedinn med en för enkel röst. Eeeh, pot meet kettle? Känns som att Heddan har gjort det väldigt enkelt för sig med rösterna överlag vilket gör mig rätt fundersam. :cautious: Har kommit med en del tankar idag men inget direkt som jag reagerat på åt endera hållet..
De enkla rösterna och så undrar jag om hon försöker förvirra mig och förklara bort dem med sina frågor till mig nyss.

idahoe röstar på Hedinn

Jag blir inte riktigt klok på @Niyama i den här leken, ibland jagande, ibland väldigt följsam, sen helt plötsligt tycka att vi ska diskutera vem som har vilken roll för att sen ändra sig och så undra varför vi inte kan diskutera roller, det spelar ändå ingen roll? Alltså det spelar väldigt stor roll vem som har vilken roll och vi ska verkligen inte spela ulvarna i händerna och peka ut vem de borde käka. Det här känns som en ulv som vill att någon god ska försäga sig och på det sättet kunna räkna ut vilka som är "säkra käk"
Håller med dig.

Och ja, jag vet att jag inte skrivit nåt om cirkus eller Niyama. De ingår lite i "kolla vidare".

Tillägg: och LenaH
Och det här skrev jag tidigare. Har dock inte hunnit med, med amning av bebis och småbarn hemma.

Jag är väl lite inne på samma tankar som @cirkus och jag har inte direkt någon annan att välja för tillfället. @LenaH säger alltid att hon är kass som ulv och det märks sannerligen.. inte alls det knivskarpa ögat som när hon är god. Så med det så ..

fio röstar på LenaH
Men kan du inte redogöra för dem?
Jag tycker att @cirkus är väldigt fast i nåt tänk från DL1 och du motiverar ju inte heller?

Även om man hittar andra goda så vet man ju inte exakt roll, vem som bör skyddas osv. Tänk om ulvarna käkar rätt liksom. Eller vinner vi på fortsatta lyncher ändå?
Det står väl 5-4 nu?

Lynchas ond 5-3
Efter käk 4-3
Lynch 4-2
Käk 3-2
Lynch 3-1
Käk 2-1
Lynch goda vinner.

Men alltså räknar jag helt galet? Jag får det till att goda säkert vinner om vi lynchar en ond nu, ÄVEN om varje käk lyckas. Då känner jag lite skitsamma, käka på då?
Jag ger mig inte in i något räknande! :rofl: Den stora risken som jag ser det är att en ulv lyckas lura in sig som god och det lynchas en god och ulvarna har fritt fram på käk.

Jag upplevde att det var flera som var inne på BSF just för att hennes tänk om att fåret och ulvarna enbart var inriktat på att hon skulle vara den enda som fick andra röst och därmed gjorde henne till god. Men nu när jag funderar lite så är det egentligen @hemlig som lanserar hela den tanken om att BSF godförklarar sig själv.
Ja och jag hade uppenbarligen väldigt fel :(.

Orkar inte leta upp citaten nu, men vad gäller mitt påpekande om att bybon BSF räddade sig själv så var det skämtsamt skrivet med tanke på tidigare diskussioner.

Jag försöker absolut inte leda bort något från qitis (var det @cirkus som skrev nåt om det?), tvärtom tycker jag det är suspekt att hon fastnat så på mig som ond främst baserat på LenaHs röst dag ett.

Är det någon som kan fixa en röstlista? Jag sitter och försöker läsa i kapp och inte göra något förhastat beslut men de här två rösterna på @LenaH känns som om de kommer från två som inte har gett så mycket input eller tänker jag fel?

Jag älskar att du har sånt förtroende för oss. :p
😅 men va fan, det hänger ju på att folk börjar skriva teorier om vem som kan ha viss roll och ingen hakar ju på den idén. Tvärtom, och det tycker jag är superskumt av Hemlig och Snurris för just nu gynnar det ju bara ulvarna.

😅 men va fan, det hänger ju på att folk börjar skriva teorier om vem som kan ha viss roll och ingen hakar ju på den idén. Tvärtom, och det tycker jag är superskumt av Hemlig och Snurris för just nu gynnar det ju bara ulvarna.
Är väl ingen annan som tycks teoria om roller heller?
Vore jag ulv skulle du gärna få skriva ut roller, men trots din lista med hur det skulle fungera vågar jag inte chansa.

Skum! Tycker rösten igår var jättemärklig och sen idag har det varit lite upp och ner. Dock orolig att hon har siat dig :p
Jag håller med, jag får också känslan av sia förutom att jag ju vet att det inte stämmer och då undrar jag om hon är en luden som försöker spela siare?
Särskilt som vi alla verkar rätt "in the dark" så tippar jag snarare att det var en god som blev siad.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar