Kaos i tomteverkstaden! (Ulvlek)

Ja LenaH s röst i första DL skaver rejält för mig med som jag skrivit sedan DL1 nu - såsom möjligt får ( hon kan ju givetvis vara ulv också -det vet jag inte) Jag tycker fortfarande det är intressantare att få ut en potentiell ulv eftersom det är de som ska bort för att goda ska vinna - därav mitt fokus på Hedinn

Jag ser nog inte LenaH som i första hand fårig med den där rösten utan mer som en ulv som styrde röstningen, pga tajmingen

Läser igenom leken igen nu när det gått några dagar in i den
Hur var det nu @Hedinn ? Är det misstänkt att gilla inlägg fortfarande så tycker jag det är högintressant att du gillat LenaH inlägg nu i efterhand eftersom hon följde din röst på BSF i första DL
Nej, jag har aldrig sagt att det är misstänkt att gilla inlägg?

Du tycker inte att det kommit mer info sen första DL, för att det ska vara värt att se andra möjligheter än att fastna i LenaH som får? Om du tänker att hon också kan vara ulv, hur ser du då på din teori kring mig?
Info har väl kommit i begränsad mängd hittills
Men visst LenaH kan absolut vara ulv med och i så fall tänker jag att två i lyan kan ha gjort röstning båda två på en ( bevisligen) god dvs BSF
LenaH kan också vara god - jag har ingen aning om hennes roll faktiskt men det är ändå det jag kunde hitta från start och kunnat gå vidare på sedan

Nej, jag har aldrig sagt att det är misstänkt att gilla inlägg?

Något jag noterat är att de två citerade inläggen är gillade av hemlig, inget annat inlägg med svar på frågan, trots att det fanns de med liknande innehåll (nån skrattreaktion på nåt, men det ser jag som annorlunda). Det gör ju att jag funderar på om det är ett får som försöker visa sig lite mer diskret.

Kan såklart vara slump, men det är det bästa jag har att gå på, och vill lägga en säkerhetsröst. I och med att fåret är mindre farligt än ulvarna så ser jag i det här scenariot BSF och cirkus som potentiella ulvar.

Hedinn röstar på Blacksmithfarm
Jo här visserligen mot hemlig som ev får men ändå

Jo här visserligen mot hemlig som ev får men ändå
Inte gillningar i allmänhet, det står ju exakt hur jag resonerade där. Nu vrider du bara på det jag skrivit för att du har bestämt dig för att jag är ulv. Jag är inte ensam om att ha röstat ut en god, varför är du så säker på att jag är ulv?

Inte gillningar i allmänhet, det står ju exakt hur jag resonerade där. Nu vrider du bara på det jag skrivit för att du har bestämt dig för att jag är ulv. Jag är inte ensam om att ha röstat ut en god, varför är du så säker på att jag är ulv?
Nej jag vrider inte
Jag tyckte det var exakt det du skrev? förlåt om jag tolkade det fel?

Jag har också ( tyvärr) varit orsak till att en god åkt (i dl1) så det har du rätt i (:o)och jag är
är väl inte säker på att du är ulv men någonstans måste man ju börja nysta och då hamnar du i mitt blickfång helt enkelt

Jag ser nog inte LenaH som i första hand fårig med den där rösten utan mer som en ulv som styrde röstningen, pga tajmingen
Ok - ja LenaH kan vara ulv också enligt mina tankar fram till nu så det är en poäng det också ¨
Vad menar du med tajmingen?

Nej jag vrider inte
Jag tyckte det var exakt det du skrev? förlåt om jag tolkade det fel?

Jag har också ( tyvärr) varit orsak till att en god åkt (i dl1) så det har du rätt i (:o)och jag är
är väl inte säker på att du är ulv men någonstans måste man ju börja nysta och då hamnar du i mitt blickfång helt enkelt
Nä, det var just när det kom till svaren på frågan, jag reagerade på att hemlig gillat två av dem, men inte andra med samma innehåll. Och då såg jag en möjlighet att det var ett får som gillat två ulvars inlägg. Men det vet vi ju nu var fel, det var min förstadagsteori och det gällde som sagt den specifika situationen, inte gillningar av inlägg i allmänhet.

Och ja, jag har full förståelse för att jag hamnar i blickfånget, @qitis precis som jag skrev tidigare idag, men är du god är det nog en bra idé att inte fastna där. Speciellt inte om det främst handlar om att jag röstat ut en god, som sagt, för det är knappast unikt för ulvar. ;)

Och ja, jag har full förståelse för att jag hamnar i blickfånget, @qitis precis som jag skrev tidigare idag, men är du god är det nog en bra idé att inte fastna där. Speciellt inte om det främst handlar om att jag röstat ut en god, som sagt, för det är knappast unikt för ulvar. ;)
OK vart ska vi vända blicken då rent konkret tycker du? Det tycker jag är intressant att få veta

OK vart ska vi vända blicken då rent konkret tycker du? Det tycker jag är intressant att få veta
Det vet jag inte, jag räknar inte med att någon ska lita på mig (herregud, jag litar knappt på mig själv), men som jag skrivit tidigare idag tycker jag väl att Idahoe och hemlig flugit väldigt under radarn och kommit med begränsat med egna teorier.

Är väl dock en fördel om du kollar själv och bildar dig en egen uppfattning eftersom jag mycket väl kan ha fel. Vet inte vart jag har dig heller.

Det vet jag inte, jag räknar inte med att någon ska lita på mig (herregud, jag litar knappt på mig själv), men som jag skrivit tidigare idag tycker jag väl att Idahoe och hemlig flugit väldigt under radarn och kommit med begränsat med egna teorier.

Är väl dock en fördel om du kollar själv och bildar dig en egen uppfattning eftersom jag mycket väl kan ha fel. Vet inte vart jag har dig heller.
Jo det är ju det jag håller på med :)

Hur tänker du själv nu när du först lanserar teorin om q och bsf, sen röstar på petite moi out of the blue med en IMHO svag teori när du ändå har en teori om bsf/q och sen ändrar din röst till q och inte till bsf? Jag vet ju att du inte gillar drev men det ser ändå rejält udda ut i mina ögon.
Jag skriver ner massor av saker som jag ändå inte är beredd att rösta efter. Sen började rösterna på BSF kännas dåliga och i samma veva la Q en röst jag tyckte var supersvag.

Tycker ju att LenaH inte precis stärkte sina aktier när det visar sig att hennes andraröst var på en god, även om det ofta är så att goda lynchar goda särskilt i DL1
Nu vet jag väl inte om min aktier var så starka från början heller men du menar alltså att du misstänker att jag är ond för att jag la en andraröst på en god i DL1?

Det är ju liksom min stil (inte att konsekvent lyncha goda då... ;)) men som jag skrev så tycker jag uddaröster är trista om alla gör det och i DL1 var det det bästa jag kunde prestera.

Men på vilket sätt menar du att jag styrde röstningen?? Bsf blev ju inte lynchad då så hur jag styrde vad förstår jag faktiskt inte riktigt.

Jag tycker du slänger lite misstankar kring dig utan substans nu och jag vet att du gärna gör det när du fått en röst av mig men lite mer konkret skulle jag nog vilja ha. :)

För sakens skull så skulle jag nog ändrat till @qitis igår efter den i mina ögon väldigt märkliga och svaga rösten på @Hedinn som jag tyckte kom lite out of the blue.
Den var rätt superkass för DL2 faktiskt! :rofl:

Idag tycker jag nog att q resonerar vidare lite bättre men min ulvradar pingar ff lite svagt där faktiskt.

Vill för övrigt påpeka att BYBON Blacksmithfarm ändrade röst igår för att rädda sig själv. Just sayin’ ;):p
Fast jag tycker det är skillnad när det är dag 1. Dag 1 har man absolut inget att gå på och jag tycker ett bra utfall är om bybo lynchas (förstås bättre med ond). Senare i leken har man förhoppningsvis lite mer att gå på. Dag 1 för mig numera handlar mest om att inte lyncha viktiga roller.

F ö håller jag med den som skrev att @hemlig flyger under radarn, men jag tycker @Idahoe s hopblandning av @fio och @hemlig är mer uppseendeväckande, dels lite slarvigt (händer den bäste :angel: ) men kan det vara så att Ida inte VILLE teoria mot hemlig?

1. Idahoe
2. Snurrfian
3. qitis
4. Hedinn
5. hemlig
6. Niyama
7. Aliisa lärling
8. Blacksmithfarm bybo

9. Fio
10. Lobelia bybo
11. cirkus
12. LenaH
13. Vira bybo

Min gissning är att det står 4-4 nu så vi måste ha ut en ond helst en ulv.
Det borde också betyda att det är namngivna roller kvar.

Borgmästare
Välsignad
Lärling
Röstfifflare

Lärlingen borde ha siat inatt.

En tanke i och med att det bara är namngivna roller kvar: Om q är god så hade hon i allafall en namngiven roll, jag tänker på hennes räddning av sig själv här.

Edit: jag räknade igen och inser att jag räknade FEL. Det borde stå 5-4. Så forget tanken om q,.

Jag ändrar inte i själva orginalet - för det vavr ändå en luftning av tankar även om förutsättningarna var fel
Är det läge med teorier om olika roller nu? Vi måste ju ha ut en ond idag om det inte ska hänga på att käket inte lyckas.

Tillägg: riskabelt med tanke på käket dock...

F ö håller jag med den som skrev att @hemlig flyger under radarn, men jag tycker @Idahoe s hopblandning av @fio och @hemlig är mer uppseendeväckande, dels lite slarvigt (händer den bäste :angel: ) men kan det vara så att Ida inte VILLE teoria mot hemlig?
Det var lite så jag tänkte också, annars borde hon ju plockat upp spåret mot hemlig också, istället för att bara släppa det helt?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar