Kan man bo i Linköping?

I Piteå? :rofl::rofl::rofl:

:D

Jag är uppvuxen längre norrut, där gick solen inte ens upp på vintern men det var ändå inte becksvart ute :rofl:

Det är inte becksvart dygnet om, det håller jag med om, men när solen inte tar sig över horisonten mer än ett par timmar så blir åtminstone jag deprimerad. Dessutom är ju de flesta låsta i någon form av sysselsättning under dagen, så även om det är ljust ute kan man inte utnyttja det. När jag gick skola eller senare jobbade kontorstider var det becksvart när man gick hemifrån och becksvart när man kom hem bra många månader av året.
 
Jag bodde i Linköping i 5 år, mestadels som student. Tyckte studentlivet var superbra, men livet "utanför" den världen verkade inte riktigt lika bra. Kände mig rätt färdig med stan när jag flyttade därifrån, men den är nog inte sämre än andra svenska städer i den storleken. Jag skulle iofs aldrig i livet få för mig att flytta till Stockholm.

Kulturutbudet i Linköping är ju betydligt bättre än i den stad jag bor (utanför) nu, saknar mina körer! :(
 
Jag bodde utanför Piteå två år, det var vidrigt och just vintrarna fick mig att må riktigt, riktigt uselt. Har även spenderat flera vintrar i Boden. Blir det som jag vill så kommer jag aldrig bo längre norrut än typ... Gävle :p

Haha, jag säger att blir det som jag vill ska jag aldrig bo längre söderut än typ Sundsvall. Definitivt inte söder om Sthlm.
 
Jag bara tänker lite nu - men skulle inte Malmö/Köpenhamn kunna vara ett vettigt område för er att kika lite mer på? Ni får två större städers arbetsmarknad på pendelavstånd, bra utbud av saker, vettig flygplats och det kanske inte är en omöjlighet fär er båda att jobba inom era områden som det kanske skulle vara på andra ställen :)

Annars är såklart Göteborg fint (har jag hört) men jag skulle tippa på att ni inte hade älskat att bo här (jag kan såklart ha fel, men du "känns" mycket mera Malmö-ig än Göteborg-ig för mig med tanke på att Malmö är så mycket coolare och mer livligt på något sätt :) )
 
Jag bara tänker lite nu - men skulle inte Malmö/Köpenhamn kunna vara ett vettigt område för er att kika lite mer på?
Jo! Det är faktiskt en väldigt god idé! Jag har tänkt att vi ska lulla ner dit på en weekend nån gång, har aldrig varit i Malmö men har en känsla av att jag skulle gilla det :).
men du "känns" mycket mera Malmö-ig än Göteborg-ig för mig med tanke på att Malmö är så mycket coolare och mer livligt på något sätt :) )
Nej men gulle! Vilken komplimang :). Och jo, spontant känns Malmö mer som jag än vad Göteborg gör!
 
Han är ganska lik dig (livlig och outgoing) så jag tror på Malmö också.
Men vad spännande, då låter det som nåt för mig :). Vi får undersöka helt enkelt.
(Förutom att det är ALLDELES för långt från Gävle :rage:)
Alldeles för långt! Hosey frågar alltid om avstånd till Gävle när vi pratar om städer, ni är ständigt med i beräkningen där ska du veta :D.
 
Jo! Det är faktiskt en väldigt god idé! Jag har tänkt att vi ska lulla ner dit på en weekend nån gång, har aldrig varit i Malmö men har en känsla av att jag skulle gilla det :).

Nej men gulle! Vilken komplimang :). Och jo, spontant känns Malmö mer som jag än vad Göteborg gör!

Ja jag tror verkligen att ni skulle gilla stället. Minus möjligen för den skånska vintern som väl är i stil med den Göteborgska :D ;) Men Malmö är verkligen en charmig stad tycker jag, där det alltid verkar hända något (och gör det inte det så åker en över till Köpenhamn liksom).

Det är ju många bukare som bor där nere som har bättre koll, men ja, det är min uppfattning iaf att du och staden skulle kunna vara en fin matching.

Sen går det säkert flyg till Gävle, det kan ju vara värt att kolla upp, iom två flygplatser nära :)
 
Haha, jag säger att blir det som jag vill ska jag aldrig bo längre söderut än typ Sundsvall. Definitivt inte söder om Sthlm.

Nu när Malmö kom på tal så får jag väl ändra mig till att jag faktiskt skulle kunna tänka mig att bo i Malmö, inte för alltid och inte centralt. Men om man ska bo i en större stad så verkar Malmö bäst i Sverige tycker jag!
 
Min kollega som bor i Nyköping tycker också att det är en jättefin stad men att bo i, nja not so much. Hon letar nu boende i Stockholm... ;)
Ha! Så kan det gå :D.
Det är ju många bukare som bor där nere som har bättre koll, men ja, det är min uppfattning iaf att du och staden skulle kunna vara en fin matching.
Ja, jag tror vi får åka dit en helg helt enkelt :). Och ja, nära till flygplats är guld värt och tänk att ha så nära till Kastrup! Ah! Jag skulle kunna åka så smidigt till så många platser i världen! Helt fantastiskt ju!
 
Jag bara tänker lite nu - men skulle inte Malmö/Köpenhamn kunna vara ett vettigt område för er att kika lite mer på? Ni får två större städers arbetsmarknad på pendelavstånd, bra utbud av saker, vettig flygplats och det kanske inte är en omöjlighet fär er båda att jobba inom era områden som det kanske skulle vara på andra ställen :)

Annars är såklart Göteborg fint (har jag hört) men jag skulle tippa på att ni inte hade älskat att bo här (jag kan såklart ha fel, men du "känns" mycket mera Malmö-ig än Göteborg-ig för mig med tanke på att Malmö är så mycket coolare och mer livligt på något sätt :) )
Det var precis min tanke när jag läste tråden. Malmö är ju förvisso ingen jättestor stad, men Köpenhamn är ju knappt ett stenkast bort om en känner för att träffa skitmycket folk på liten yta :angel: En stor fördel är dessutom att det finns fler städer än bara Malmö att söka jobb i eftersom de ligger så tätt här nere (vi bor tex i Lund, jag jobbar i Malmö och maken i Helsingborg. Jag har 15 minuters tågresa till jobbet och han en dryg halvtimme, väldigt överkomligt. Malmö är ju också en stad där det händer mycket och händer det inte här så händer det definitivt i Köpenhamn (tänker på evenemang etc).
 
@Flixon Men finns det liksom trevliga, rätt lugna centrala områden i Malmö? Jag gillar områden som är rätt hipster faktiskt, så nåt sånt vore perfekt.
 
@Flixon Men finns det liksom trevliga, rätt lugna centrala områden i Malmö? Jag gillar områden som är rätt hipster faktiskt, så nåt sånt vore perfekt.
Möllan är ju mest hipster av alla, men kanske inte så himla lugnt. Mycket cannabis... Västra hamnen är väldigt populärt nu, trevligt område men mindre centralt (dock ganska hipster :D). Men det byggs massor och finns en hel del restauranger o dyl. Det tar ju inte mer än 10 minuter att cykla in till centrum heller, så särskilt ocentralt är det ju inte. Men ni vill inte bo mitt inne i smeten om jag förstår dig rätt?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 575
Senast: Mabuse
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 758
Senast: Wille
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 088
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är glad över att jag är frisk, och att mina nära och kära lever och är friska. Men det faktum att jag är glad och tacksam över det...
Svar
0
· Visningar
955
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tamråttor flyttar in
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp