Kalmar skulle jag nog kunna bo i, så himla söt stad.
Halva året ser du inte en käft ute efter klockan sju på kvällen.
Linköping är en riktig metropol jämfört med Kalmar.
Men mysigt är det absolut, vackra hus och nära havet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kalmar skulle jag nog kunna bo i, så himla söt stad.
Urk kan tänka mig det. Deppigt värre.Halva året ser du inte en käft ute efter klockan sju på kvällen.
Jag har typ en miljon kollegor som bor i västra hamnen och samtliga älskar det (varierande grad av hipsterness dock ). Skulle jag mot all förmodan i hela världen flytta till Malmö vore det dit!@Flixon Nä, jag är van att bo i the hood så har jag promenad eller cykelavstånd in så är jag nöjd. Det viktigaste för mig är att verkligen gillar området där jag bor. Jag vill att själva närområdet ska vara mysigt och lagom livligt med bra utbud men det behöver absolut inte vara innerstad liksom.
Davidshall och St Knuts håller jag med om, men är inte Slottsstaden så sjukt torrt? Det är intrycket jag alltid får där i alla fall. Men nära centrum är det ju i alla fall.@niphredil Var du än bor i Malmö har du cykelavstånd till centrum (och till havet!) Jag är lite osäker på definitionen av hipster-område men tänker att Slottsstaden, området runt St Knuts torg och Davidshall kanske kan passa.
Men dialekten! Döden! Och alltså, östra Småland är inte lika långt borta från världen som Umeå, men det känns så.Kalmar skulle jag nog kunna bo i, så himla söt stad.
Haha Tänkte att det är ett fint, lugnt område, nära till havet och väldigt nära till centrum om en vill ha lite mer liv och rörelseDavidshall och St Knuts håller jag med om, men är inte Slottsstaden så sjukt torrt? Det är intrycket jag alltid får där i alla fall. Men nära centrum är det ju i alla fall.