Norrköping är miljoner gånger roligare!
Ja! Nu har jag ju inte bott i nån av städerna men besökt båda många gånger. Skulle typ tusen gånger hellre bo i Norrköping än Linköping.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, jag fattar att detta inte är en stad för mig .Men inte om man bara trivs med storstadens utbud av kultur och människor.
"Bara"?Det saknas hav alldeles i närheten, men bara sådär 8 mil bort så finns skärgården.
Nä är det? Jag kikade på hemnet, fanns fina fyror mitt i smeten för typ fyra miljoner?Och det är dessutom jäkla dyrt med lägenheter inne i stan.
Jo jag fattar det. Men faktum kvarstår: vi vill ha ett visst antal rum. Vi kommer inte välja att bo i ett område vi gillar och knöla ihop oss, det är inte ett alternativ för oss. Oavsett hur du eller andra väljer att leva.
Nä är det? Jag kikade på hemnet, fanns fina fyror mitt i smeten för typ fyra miljoner?
Där jag vill bo i Stockholm får jag en tvåa för de pengarna .Fruktansvärt dyrt.
@Mabuse Det du inte verkar förstå är att det finns områden jag älskar i Stockholm men där skulle vi få bo i en etta typ för att ha rimligt råd med det. Och det är inte ett alternativ. Och det är inte heller ett alternativ att bo i en trist del av Stockholm, som vi inte gillar, för att ha råd med en tvåa eller en trea. Du behöver inte spydigt förklara för mig hur bostadsmarknaden ser ut i Stockholm eller vad man betalar för - jag vet det. Jag bara försöker se om det finns andra städer som vi kan trivas i där vi kan bo. Och där vi kan bo i en fin trea till exempel.
Jag fattar att du inte är ute efter att ha en trevlig diskussion utan istället bara vill sitta och vara spydig men liksom, bara ge dig. Jag fattar ibland inte vad du får ut av att vara på Buke, du verkar bara tycka att alla andra är jättedumma som inte tänker precis som du.
Och därmed har jag svarat dig för sista gången i tråden .
@FeatherCloud Ja, jag förstår att du vill motvikta lite . Och det är bra! För ofta får man en bra bild av en stad tycker jag när andra säger vad de gillar med den (exempelvis, säger du att det är lugnt och inte så mycket folk som ett plus så tänker jag YL NEJ TACK ).
Jo, det är en bra grej och det ska vi absolut göra! Jag är mest oroad över jobbsituationen faktiskt, annars tycker jag ofta att många städer är rara. Kalmar till exempel, där skulle jag kunna bo! Nyköping är fint också. Och för mig som bor ute i the hood skulle det kännas SÅ lyxigt att få bo mitt i stan, även om den stan är liten (så länge den är söt då).Ett bra tips är annars att göra en weekend i stan efter tips. Jag brukar kunna bilda mig en ganska omedelbar uppfattning om det är något ställe som har potential eller inte. Det är så många små saker som utgör skillnaden mellan intressant och tråkig. Jag tycker de flesta svenska städer är ganska tråkiga.
Jamen skriv på, det är bara kul . Och grejen är den att bor man i rätt del så är det inte trängsel och massa folk, det är bara schysst utbud och bra stämning. Jag har exempelvis ett nytt favoritområde i Berlin där jag skulle kunna göra vad som helst för att få bo: det är vackra gamla hus, massa små söta restauranger, barer och kaféer längs med gatorna, fina innegårdar och lite lagom med folk. Jag blev helt kär! Bara tanken på att bara behöva gå utanför dörren och ha allt det där - umgänge, mat, drinkar () så nära är liksom DRÖMMEN för mig typ.Sådana här trådar är så intressanta! Jag själv tycker det är riktigt problematiskt när vissa jobb jag söker inte är i andra (mindre) städer, för att bo i Sthlm känns så bökigt och jobbigt och otrevligt på alla sätt och vis Jag har tex svårt att förstå behovet av femhundra olika biografer, trängsel, massvis av människor hela hela tiden överallt, ständigt stadsljud, fler klädbutiker än träd...
(Jag vet att det inte hjälper något i beslutet om Linköping, men kunde inte låta bli att skriva något )
Jamen skriv på, det är bara kul . Och grejen är den att bor man i rätt del så är det inte trängsel och massa folk, det är bara schysst utbud och bra stämning. Jag har exempelvis ett nytt favoritområde i Berlin där jag skulle kunna göra vad som helst för att få bo: det är vackra gamla hus, massa små söta restauranger, barer och kaféer längs med gatorna, fina innegårdar och lite lagom med folk. Jag blev helt kär! Bara tanken på att bara behöva gå utanför dörren och ha allt det där - umgänge, mat, drinkar () så nära är liksom DRÖMMEN för mig typ.
Jag bor i en förort till Sthlm nu och tycker att det är för mycket folk, samtidigt som en vän till mig som bor nära Hammarbybacken tycker att jag bor i princip ute på landet Det perfekta för mig hade varit typ... Piteå, fast längre ner i landet då (det där med mörka, långa, kalla vintrar är inte min grej)Jamen skriv på, det är bara kul . Och grejen är den att bor man i rätt del så är det inte trängsel och massa folk, det är bara schysst utbud och bra stämning. Jag har exempelvis ett nytt favoritområde i Berlin där jag skulle kunna göra vad som helst för att få bo: det är vackra gamla hus, massa små söta restauranger, barer och kaféer längs med gatorna, fina innegårdar och lite lagom med folk. Jag blev helt kär! Bara tanken på att bara behöva gå utanför dörren och ha allt det där - umgänge, mat, drinkar () så nära är liksom DRÖMMEN för mig typ.
Åh. Mitt ex är därifrån. Själv tror han att han pratar stockholmskaOch, i Norrköping finns en av Sveriges absolut mest underhållande dialekter