Åh. Mitt ex är därifrån. Själv tror han att han pratar stockholmska
Det är ju fabulöst
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh. Mitt ex är därifrån. Själv tror han att han pratar stockholmska
@ainasoja Han är aerospaceingenjör . Jag har ingen aning alls om var han kan få jobb, bara att just Linköping är lätt (många företag där + kontakter).
Ja, Gävle!Gävle?
Jag bor i en förort till Sthlm nu och tycker att det är för mycket folk, samtidigt som en vän till mig som bor nära Hammarbybacken tycker att jag bor i princip ute på landet Det perfekta för mig hade varit typ... Piteå, fast längre ner i landet då (det där med mörka, långa, kalla vintrar är inte min grej)
Lämnar den här här
Det är ju mörkt nästan dygnet runt där!Pst i Piteå är inte vintern så mörk
Ja precis .Har ni tur kanske det blir i närheten eller i Stockholm så du kan fortsätta jobba kvar.
Ja, det är nåt med Gävle som lockar .Ja, Gävle!
Den är underbar!Åhhhh!!
SOM jag har letat efter den här!!
Göteborg är ju mysigt värre. Kan inte det vara ett alternativ? Billigare än Stockholm, men en storstad.
Malmö? Gävle? Jönköping är för mycket bibelbältet för mig i alla fall.
Småstäder finns ju mysiga, men mer för en dagstripp än boende kanske.
Det beror ju på vilket dygn man menar. Somliga dygn blir det aldrig mörkt! Själv skulle jag tipsa om Umeå som är himla fint numera. Å andra sidan är jag en sån som älskar att BESÖKA Stockholm men skulle dö om jag tvingades bo där.Det är ju mörkt nästan dygnet runt där!
Det är ju mörkt nästan dygnet runt där!
Den är underbar!
Jag bodde utanför Piteå två år, det var vidrigt och just vintrarna fick mig att må riktigt, riktigt uselt. Har även spenderat flera vintrar i Boden. Blir det som jag vill så kommer jag aldrig bo längre norrut än typ... GävleI Piteå?
Nä
Jag är uppvuxen längre norrut, där gick solen inte ens upp på vintern men det var ändå inte becksvart ute
Nej gud så långt bort från resten av världen, jag skulle bli tokig. På allvar.Själv skulle jag tipsa om Umeå som är himla fint numera.
Jag är också uppvuxen långt norrut och då har man nog en annan känsla än om man vuxit upp söderut. Min man är engelsman och han blev djupt deprimerad av sitt enda år strax utanför Skellefteå. Det var 14 år sen nu men han pratar fortfarande om upplevelsen med ångest!I Piteå?
Nä
Jag är uppvuxen längre norrut, där gick solen inte ens upp på vintern men det var ändå inte becksvart ute
Nej gud så långt bort från resten av världen, jag skulle bli tokig. På allvar.
Kommer säkert sluta med att vi stannar i Stockholm .[/QUOTE
Det tror jag med!