M
mizz
Sv: Kan hästar jävlas?
Vad är det då om han har lärt sig att arealer kan ökas om han hinner före till hagöppningar? Han har lärt sig att saker och ting kan förändras om jag håller på med staket? Kul, visst tycker han det är kul, det är bara positivt att spränga fram på marker där man inte ska vara? Och var har jag sagt att han jävlas. Återigen han har inget extra kugghjul. Snarare skulle jag vilja sätta en diagnos på honom, om man nu måste ge honom ngt epitet.
Nej, och just därför kan det inte vara ett inlärt beteende eftersom inte du har lärt honom det och han inte får något utav det. Därför gör han det enbart för att han vill, för att han tycker det är kul t ex.
Men jag tycker fortfarande att du ska filma honom när han kommer í full galopp och tjeckar staketet innan dig. Så man får se exakt hur han ser ut, vilket uttryck han har.
Hästar kan ju självklart göra saker utan nån egentlig anledning, men de gör det inte för att jävlas med andra utan kanske för att de har tråkigt eller helt enkelt vill.
Den teorin står jag fast vid, iaf tills du visat film eller bilder, för jag har aldrig sett någon häst göra något som utan förklaring enbart skulle va för att jävlas med andra.
Vad är det då om han har lärt sig att arealer kan ökas om han hinner före till hagöppningar? Han har lärt sig att saker och ting kan förändras om jag håller på med staket? Kul, visst tycker han det är kul, det är bara positivt att spränga fram på marker där man inte ska vara? Och var har jag sagt att han jävlas. Återigen han har inget extra kugghjul. Snarare skulle jag vilja sätta en diagnos på honom, om man nu måste ge honom ngt epitet.