Sv: Just nu...
kl
Just nu läser jag på Wikipedia om Christopher McCandless efter att ha sett någon rekommendera hans biografi i en tråd på senior.
Det ledde till att jag fick den briljanta idén att jag kanske också borde dra iväg och leva för mig själv i en månad eller så. Hyra en stuga långt ute i Norrlands mörka skogar med fler mil till närmaste bebyggelse för att inte komma därifrån utan skjuts, utan mat för att kunna gå ner i vikt och utan mobiltelefon och dator för att kunna stressa av.
Sedan slog det mig att jag igår fick en fluga på örat medan jag mockade, vilket resulterade i att gallskrek och hivade iväg grepen.
Sedan slog det mig att jag vid mer än ett tillfälle såg en liten snigel på presenningen som låg över min halmbal, varpå jag nästan svimmade av rädsla innan jag lyckades samla mig nog för att ringa en kompis och be honom komma och lyfta på presenningen så att jag kunde ta halm.
Sedan slog det mig att jag köpte en helt ny mobil när min gamla gick sönder och behövde lagas; Det hade inte tagit mer än två dagar och hade inte kostat mig mer än 700, men jag kunde inte gå på stan/vara på jobbet/i stallet i två dagar utan att kolla FB och Twitter.
Sedan slog det mig att jag höll mig i två dygn när jag var på Roskilde för första gången, för att sedan betala en sisådär 100 DKK/dag för att kunna använda en riktig vattentoalett och slippa dassen.
Sedan slog det mig att jag inte ens kan gå in i stugor och andra lokaler som inte är moderna och fräscha eftersom jag får panik av tanken på myggor, spindlar och smuts.
Såatte. Jag lade ned eremitfunderingarna rätt omgående.