Just nu... II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu... II

kl

Just nu försöker jag komma på något bra att äta till frukost, och sen ska jag köra lillan till dagis. sonen åkte till skolan för en stund sen.

Just nu står väntar på bussen och är smått förundrad över hur mätt man kan bli på bara en knäckemacka.

*Kl*

Just nu har jag precis kommit hem från stallet. Red ut på en ponny och den uppförde sig som vanligt mycket bra. Red en annan ponny i paddocken och den fick jag slita desto mer med. Nu ska jag ta och duscha :)

kl

Just nu sitter jag hos tandläkaren i väntrummet och väntar på att få komma in. Längtar verkligen sååå mycket. Not.

*Kl*

Just nu funderar jag på att sova en stund. Blir ju bara drygt fem timmar per natt på jobbet så det skadar nog inte med någon timme extra :)

Kl

Just nu tittar jag på bompa med mini, sedan blir det duscha och sova för honom.
Är lite inne på att gå till affären en snabbvända och köpa tvättmedel så jag kan få undan lite tvätt nu ikväll. Men det kan ju faktiskt vänta till i morgon eg.

kl

Just nu undrar jag om det räcker med att pendla mellan att vara glad och att inte vilja/orka göra ett piss för att man ska kunna vara manodepressiv. Mvh trött tjej som just kommit till insikt med att hon inte orkar bry sig om 1) mannen hon för några dagar sedan ville satsa på, eller 2) den planerade turnén med 10+ spelningar med älsklingsbandet. Stört hur fort jag kan pendla mellan att bara "JA!
love.gif
" och "NEJ! *likgiltig*".

Just nu undrar jag vad det är för fel på mig.
Var lugn. Skrev blogginlägg och blev lugn och dessutom tillfreds med, tja, livet. Nu, någon halvtimme senare, kom ångesten från ingenstans. PANG. Andnöd. Hjärtklappning. Oro. Gråtfärdig.
VARFÖR? :banghead: :arghh:

kram ♥
Vet hur det känns.

kl

Just nu kollar jag på big bang Theory och funderar på om jag ska försöka sova lite.

Kram! <3
Ibland undrar jag om hjärnan vänjer sig vid det där vidriga ångestläget till den grad att den finner någon trygghet och rutin i det.

<3

Men trygghet och rutin/logik känns ju som precis raka motsatsen till ångest. Borde det inte då bli... mindre ångest? Hmm.
Åh... måste nog verkligen ta mitt lilla 'brev' och pallra mig iväg till doktorn.

Det är hjärnan som vänt på steken. Istället för att ångesten blir dålig så tänker hjärnan att den blir bra, för den sätter in när du behöver skydda dig själv. Det är en skyddsmekanism.
Ett annat ord för ångest är rädsla. Kan dröjas kvar trots att det egentligen inte finns något att vara rädd för längre, och det är då den ger psykiska besvär.
Hur hjärnan fungerar är ett mysterium.

Jag vet inte. Man kanske får för sig att ångesten skyddar en på något vis, eller att man vill åt de där säkerhetsbeteendena (som ev. utlöser endorfiner) som man tar till när den väl är där. Och på något sätt kan man säkert också få ångest av oro för ångesten i sig, någon undermedveten oro för "hur länge håller lugnet i sig?".
Men ja, se till att prioritera det, det är värt det alla gånger för en större chans till en hållbar vardag.

+ Riley

Känns som att ni båda har väldigt rätt. Särskilt det här med förväntansångest. Efter panikattacken eller när jag varit på gränsen till en, vet jag ju själv att jag har mer (mycket mer) ångest länge eftersom jag är så rätt att få en ny panikångestattack. Ond cirkel...

Men ja. Prioritera doktorn. Måste nog få till en tid antingen nästa veckan eller den efter. Innan jag fegar ur igen. Tills dess kan jag ju fortsätta fylla i mitt worddokument med allt det där jag aldrig vågar säga när jag väl ÄR hos doktorn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 118
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 341
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 438
Senast: lizzie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 223
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V