Just nu... II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu... II

Jag vill ha sensommar/höst! Ge mig svala, klara dagar med strålande sol och fantastiska höstfärger!
Tittat ut ett par gånger idag, kan knappt andas av varme och luftfuktighet. Blörgh.
Köpa glass sen var det ja.

Ja, sensommar/tidig höst är också helt okej. September brukar vara den perfekta månaden, lagom varmt för att man ska kunna lalla runt i sommarkläder men inte så varmt att man inte dör av syrebrist eller svettas sönder till en liten pöl.
+26 imorgon, jag orkar inteeeeeeeee meeeeeeeeeeer.

Just nu funderar jag på att stämma Youtube för... jag vet inte, trakasserier och ärekränkning, efter att de börjat föreslå PewDiePie som kanal att prenumerera på.

Just nu är jag precis inkommen efter att ha spenderat några timmar ute i solen med sambon. Vi har badat (27 grader i vattnet) och ätit glass. Underbart!

Just nu väntar jag på att det ska bli höst, så att det börjar trilla in lite jobb. Alla verkar vara på semester. :( Vill ha jobb nu!

KL

Just nu tycker jag synd om mig själv eftersom jag har fått problem med ögonen. Det svider, gör ont och rinner som fan med äckligt jobbig snuva som följd (läkarens ordination = "du får ha solglasögon på dig" precis som om det hjälper när det gör så ont att jag kan varken kan titta eller blunda, ljust eller inte). Och jag som skulle ut och träffa folk och spela beer pong i kväll. :(

KL

Just nu tycker jag synd om mig själv eftersom jag har fått problem med ögonen. Det svider, gör ont och rinner som fan med äckligt jobbig snuva som följd (läkarens ordination = "du får ha solglasögon på dig" precis som om det hjälper när det gör så ont att jag kan varken kan titta eller blunda, ljust eller inte). Och jag som skulle ut och träffa folk och spela beer pong i kväll. :(

Allergi? Testa att ta en antihistamin!

Det var vad jag också tänkte första gången det här hände en dag i våras (även om jag aldrig haft några problem med allergier tidigare) och då upplevde jag att Loratadin hjälpte så det var det första jag tog när jag fick problem i går igen, men det har hittills inte hjälpt ett smack den här gången. Hade sååå ont i natt att jag kontaktade sjukvården i dag när det fortfarande gjorde ont när jag vaknade, så har i alla fall fått några slags ögondroppar utskrivna som förhoppningsvis hjälper. Läkaren ifråga såg ut som ett frågetecken och verkade mest tycka att det var "konstigt" ...

knapp

Samlar kraft inför städningen som bara måste bli gjord ikväll. Har gått och dragit på det i en vecka :O Blir så när man bor själv och helt enkelt kan låta bli att bjuda hem folk :angel:

Vart gick du och kollade upp ögonen? Hoppas det var en ögonläkare, för de andra verkar inte ha så stor koll på saker och ting...

Mvh Problemögon :p

kl

Just nu blev jag påmind av den här ögondiskussionen att det kanske är dags att plocka ut mina linser. Som jag haft i två månader i sträck. Som egentligen bara får sitta i tre dagar åt gången innan jag ska vila ögonen ett dygn.
Öhm.

Vart gick du och kollade upp ögonen? Hoppas det var en ögonläkare, för de andra verkar inte ha så stor koll på saker och ting...

Mvh Problemögon :p

Ögonläkare - yes! Vad det nu egentligen hjälpte eftersom han som sagt mest tyckte "vad konstigt". :p Är bra i dag dock!

kl

Just nu blev jag påmind av den här ögondiskussionen att det kanske är dags att plocka ut mina linser. Som jag haft i två månader i sträck. Som egentligen bara får sitta i tre dagar åt gången innan jag ska vila ögonen ett dygn.
Öhm.

Åh, ta ut dem genast! Var rädd om ögonen!

KL

Just nu ska jag börja fixa mig i ordning för lite vin och trevligt umgänge i kväll i stället. :)

Just nu sitter jag i soffan och funderar på om man orkar göra något mer idag. Är helt slut av den här värmen.

kl

Har varit ute och promenerat/joggat. Duktiga jag! :banana:
(Att jag åt en stor fet kaka efteråt behöver vi inte nämna..)

kl

Tittar pga. sällskapet på ett gäng norska och tyska idioter som springer efter en boll på en stor gräsplan. Som hundar också kan göra.

(Väldigt fotbollsintresserad_tjej_89 här!)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 093
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 335
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 323
Senast: lizzie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 223
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar