Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk säger jämt att man inte ska använda örontopsar. Men har någon undersökt vad som gäller för folk med hörapparater? :confused: Mina öron är aldrig torra förutom på nätterna när jag tar ut dem. Så det är inte torrt öronvax jag tar bort med örontopsarna.
Förstås får jag vara försiktig för trumhinnorna men annars så kommer ju öronvaxet bara ut på natten om det hinner torka 🤔

Folk säger jämt att man inte ska använda örontopsar. Men har någon undersökt vad som gäller för folk med hörapparater? :confused: Mina öron är aldrig torra förutom på nätterna när jag tar ut dem. Så det är inte torrt öronvax jag tar bort med örontopsarna.
Förstås får jag vara försiktig för trumhinnorna men annars så kommer ju öronvaxet bara ut på natten om det hinner torka 🤔
Jag har psoriasis i örongångarna och behöver också använda tops. Tror det gäller för alla ”normala” där ute.

Jag gav min far (som har hörapparater) en sådan här, och han gillade den så mycket! Problemet med bomullspinnar är ju att de trycker in lika mycket som de tar ut, men skopan kan du skrapa ut med ordentligt. Jag använder sån själv även om jag håller mig till endast ytterörat :)

@Tranan och
Antar du skojar nu? För inte tänkte du dyka dagar i förtid utan att meddela?

Om någon gjort så mot mig hade jag avslutat och spärrat alla ingångar.
Det där beror nog på sällskap. Hit är man alltid välkommen, så länge man inte förväntar sig andra anpassningar än att få mat (dvs renovering, ridning osv kommer inte upphöra).

Jag gav min far (som har hörapparater) en sådan här, och han gillade den så mycket! Problemet med bomullspinnar är ju att de trycker in lika mycket som de tar ut, men skopan kan du skrapa ut med ordentligt. Jag använder sån själv även om jag håller mig till endast ytterörat :)
Jag tänker på just det där med att de trycker in lika mycket som de tar ut - är inte det risken när det gäller torrt öronvax? 🤔 Typ att det är små flagor som bara knuffas lite längre in. Medan om det är fuktigt öronvax så är det ju kladdigt och fastnar på örontopsen och följer med när den tas ut? 🤔

De där såg långa ut, tänkte att risken är att man råkar stöta in den långt in i örat :o:rofl:

Jag tänker på just det där med att de trycker in lika mycket som de tar ut - är inte det risken när det gäller torrt öronvax? 🤔 Typ att det är små flagor som bara knuffas lite längre in. Medan om det är fuktigt öronvax så är det ju kladdigt och fastnar på örontopsen och följer med när den tas ut? 🤔

De där såg långa ut, tänkte att risken är att man råkar stöta in den långt in i örat :o:rofl:
Nej, bomullspinnarna är helt enkelt för breda för de flesta örongångar och knuffar då in samtidigt som de drar ut.

Ja, en får vara försiktig, men det får en ju vara med bomullspinnar med:up:

Det visste jag inte ens fanns, tack för tips!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 028
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 694
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar