Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Går det att göra en 1600-tals särk med bara tre meter tyg? Var de inte sådär oändligt pösiga?

Tänkte gå på Elin Abrahamssons version för arbetarperson under 1600talet i Sverige. Mest för att jag vill göra samma kirtle som hon har gjort.

Typ som dessa:

the-wager-1665.jpg!Large.webp

Vem som kom på idèn att sätta ett gäng introverta som inte talar samma språk i grunden i en grupp och sedan förväntade sig att någon skulle säga något :cautious:
Vi är vänner men att prata med varandra?!

Tittar på Frozen II och funderar på varför inte Drottning Iduna talar om för Kung Ragnar att det var hon som räddade honom i Northuldraskogen? 🤔

... huuuur jag kunnat läsa namnet fel massor av gånger och trott att det stått Prussiluskan när det varit nåt helt annat. Som lixom var helt hästrelaterat. Inte alls nåt Pippiaktigt. En får ju skämmes, som mamma sa. Pinsamt.

:banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 025
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 693
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII