Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på två saker.

Min hjärna (jag) uttrycker då och då orden "jag önskar att jag vore en bättre människa". Strax därefter är det en.annan ton i hjärnan som lätt spydigt säger ungefär "jo, det går ju an och önska, men du får väl fasen ta ansvar för det själv om det ska bli verklighet!" Så uppenbarligen har jag en del i hjärnan som tycker det är lataktigt att önska sig bättre egenskaper :cautious:.

Den andra funderingen är över att jag kom hem igår, ganska nöjd över att äntligen vara bara jag och hunden igen. Och nu är jag redan sällskapssjuk 🙈. Kanske var det bara umgängeskretsen jag behövde byta ett tag.

Jag funderar på hur man tror att man ska kunna undanhålla jobbiga fakta från dagens ljus om en person som ska författa en vitbok om ett parti? Kanske om 20 år om drömmen om mediekontroll uppfylls för partiet? Men 2022 när vi fortfarande är en öppen demokrati?

Screenshot 2022-08-09 at 19.11.31.webp

Vad toaborstar har med svetsning att göra:confused:

Funderar på hur trädgården kommer att se ut när jag kommer hem. Ett antal veckor helt utan skötsel.

Nåväl, detta får bli ett förlorat år

Funderar på om varför vissa tycker att det är en bra idé med fotbollsmatch utanför här nu, kl 22.30 på kvällen. Det gapas och härjas som bara den. Kul när man ska försöka sova :meh::cautious:

@Nytant Mina operationsärr kliar om jag går upp i vikt eller samlar på mig vätska.
Aha 😕 Rimligt. Fast å andra sidan har jag gått upp och ner i vikt en hel del genom livet och aldrig känt av det. Fick det när jag var ganska liten.
Men, det kan såklart ändå vara det. Andra faktorer i kroppen som förändrats kanske så att det nu får den effekten.

Jag sitter med en kompis och tittar på en dokumentär och blir så ledsen över att jag tror att det inte hänt något alls.

Börjar dock ana hur jag måste rösta i höst.

Funderar på hur jag ska göra med vissa beslut jag tagit.

Aha 😕 Rimligt. Fast å andra sidan har jag gått upp och ner i vikt en hel del genom livet och aldrig känt av det. Fick det när jag var ganska liten.
Men, det kan såklart ändå vara det. Andra faktorer i kroppen som förändrats kanske så att det nu får den effekten.
Eller så är det något helt annat :) Knappast empiri i att jag tror att mina kliar efter jag ätit mycket tårta eller nåt:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 025
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 693
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar