Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu undrar jag hur jag bäst ska förvara min nya schampookaka och balsamkaka samt hur man på enklast sätt tar med sig den när man reser. De måste ju kunna torka efter användning men samtidigt vill man ju kunna förvara dem i något vid resa. Hmm... har någon nån fiffig lösning?

Just nu undrar jag hur jag bäst ska förvara min nya schampookaka och balsamkaka samt hur man på enklast sätt tar med sig den när man reser. De måste ju kunna torka efter användning men samtidigt vill man ju kunna förvara dem i något vid resa. Hmm... har någon nån fiffig lösning?
Tvålkopp med lock och hål i botten?

...Hur en är funtad egentligen.
Jag drog ut en tand i tisdags. Det gick lätt och fint, så inga problem att åka och jobba mina få timmar på kvällen.
På natten blivit jag dock illamående och fick feber och har varit sjuk sedan dess. Kanske smärtan som manifesterar sig så, kanske passade ett virus på när jag blev lite nedsatt efter tanden. Ingen misstanke om infektion eller så, för att förtydliga.
Det jobbigaste med situationen: Att ringa och sjukanmäla sig. Och nu är jag inte ens inräknad i bemanningen utan går utöver, så det drabbar liksom ingen. Ändå känner jag mig som en skurk och måste förhandla med mig själv om jag inte EGENTLIGEN bara är lat och simulerar. Trots att jag inte kan äta och blev snurrig av att ha fyllt en tvättmaskin nyss.
Alltså, min hjärna, ibland blir jag lite trött på dig. Varför är det så här?

Jag vill prova ett hackamore för min häst är besvärad av vanliga bett och gapar å ser eländig ut. Han är skitglad och stark som attan och älskar att springa så fort att örona fladdrar i vinddraget. Mina öron alltså. Ja, han vill gärna gasa på mer än vad jag tycker är lämpligt, och glad i hågen sticker om han kan! Sååå lång stoppaträcka även på typ kimblewick mm. Helst vill jag ha ett så snällt hack som möjligt, så klurar på ett sånt hjul. Men tänk om han inte går att stoppa då, han drar till Finland och jag ramlar av efter Turku i kurvan. Så jag får gå tillbaka till Nådendal å ta färjan hem å jag gillar inte att åka färja! Så jag funderar på om jag ska köpa ett vanligt hack med långa skänklar, eller ett par snälla hjul plus en enkel biljett till Kapellskär...

Tänkte dra ut till ett mörkt fält i morgon och titta på stjärnfall,
är det någon som låt oss säga 1,5 timmar från Stockholm som vet om ett mörkt fällt att man ser vintergatan.

Jag vill prova ett hackamore för min häst är besvärad av vanliga bett och gapar å ser eländig ut. Han är skitglad och stark som attan och älskar att springa så fort att örona fladdrar i vinddraget. Mina öron alltså. Ja, han vill gärna gasa på mer än vad jag tycker är lämpligt, och glad i hågen sticker om han kan! Sååå lång stoppaträcka även på typ kimblewick mm. Helst vill jag ha ett så snällt hack som möjligt, så klurar på ett sånt hjul. Men tänk om han inte går att stoppa då, han drar till Finland och jag ramlar av efter Turku i kurvan. Så jag får gå tillbaka till Nådendal å ta färjan hem å jag gillar inte att åka färja! Så jag funderar på om jag ska köpa ett vanligt hack med långa skänklar, eller ett par snälla hjul plus en enkel biljett till Kapellskär...
Det går väl tåg hela vägen runt Bottenviken numera? Så du kan komma hem utan färja och behöver inte oroa dig för eventuella besök i grannlandet. :D

Funderar på hur jag ska öka biologiska mångfalden i min trädgård. Det är redan rätt bra med liv, men efter att lyssnat på massa poddar om miljö vill jag ha ännu mer!
Tror jag behöver mer död ved. Det är bra.
Död ved lever! :love:

Funderar på om du har någon inhängnad du tror pålle skulle stanna i, som går att processa i, eller om han är extremt intresserad av Finland.

Själv funderar jag på hur extremt lång tid en omelett kan ta på sig att stanna egentligen? Samt på varför olivoljan bubblar sådär som smör gör vid stekning, när jag stekt zucchini i pannan innan omeletten går i. Smakar helt annorlunda än plain olivolja.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 025
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 693
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar