Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken utmaning det måste vara att på Internet hävda sin forskning med det efternamnet.

0B05B4FD-04F8-485C-BB0A-03C42E2D05E7.webp

Jag funderar på varför jag känner mig lite avundsjuk på de som jag tycker är finare/snyggare än mig. Jag skulle inte ha någon annan nytta av att vara finare än jag är än att jag skulle stå framför spegeln mer, och det är det nog ändå inte någon nytta med 😅🙈.

Funderar också över det lite bitterljuva i att till exempel lyssna till någon annans sång och känna mycket för den samtidigt som avundsjukan (något mer rimligt kanske) även är där och spökar.

Och nu börjar jag fundera på om jag hade kunnat bli riktigt bra på något om jag lagt ned tillräckligt med tid och energi.

Ååå, jag känner igen mig där att om jag lagt ner mer tid och energi på att bli riktigt bra på nåt.. Den energin har jag inte kunnat uppbringa. Tyvärr. Ännu mindre idag än när jag var yngre och piggare och förmodligen hade större chans att göra det. Suck.

Gott om tid att pilla navel...
Funderar på allt jag ska ta itu med när jag inte är dödstrött 24/7.

T.ex. hur jag ska organisera trasslet med örhängen, halsband och smink.

Funderar på inlägg i "Störiga saker vi stör oss på, del 22" tråden. Livet verkar jobbigt för en del(säger inte att det är det). Bara reflekterade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 025
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 693
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar