Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur jag ska omvända min tankar inför att börja jobba igen den fjortonde 😬. Hjärnan kastar lite slumpmässigt ut att "nej det där kommer jag inte tycka om", "nej det där vill jag inte", "vill inte, vill inte, vill inte". Jag är bunden till att jobba åtminstone två månader så det vore bra om jag kunde tänka lite positivt 😅😅.

Måste försöka göra något roligt varje dag i alla fall så att något väger upp om det inte blir bra i övrigt.

Vi har en ny parkeringsvakt i området. Hen ger oss bot på bot på bot. Vi får alla makulerade eftersom vi enligt vår hyresvärd inte behöver synligt parkeringstillstånd.

Jag funderar på att ta en printscreen av alla makulerade parkeringsbotar och skriva en lapp och fråga om hen inte tröttnar snart. Min hyresvärd är galen. De ska inte lappa våra bilar. Men budskapet går inte fram.

Brukar ju kolla Lilla huset på prärien. I förrgår hade Mary plötsligt brunt hår. Färgade kvinnor håret på 1800-talet? :confused:
Hon har ju alltid haft blont hår.

Det står inte blodgrupp på såna brickor av säkerhetsskäl. Den som ska ge blod vet ju inte till 100 % om brickan hör till personen som har den samt (min egen teori) att om fienden tar krigsfångar så skulle de kunna få idén att tappa fångarna på blod till sina egna skadade soldater - det blir ju enklare om de vet blodgrupp på fångarna.

Om nån behöver blod akut ger man 0- tills man tagit prov och fastställt blodgruppen.
Det kan nog stämma. Men vill hävda att jag hört att de var krigsrelateterade iaf därav att man kunde slita av ena delen för identifikation. Jag är född 86 och har såvitt jag vet ingen men vet att mina äldre manliga släktingar som gjort lumpen har.

Det kan nog stämma. Men vill hävda att jag hört att de var krigsrelateterade iaf därav att man kunde slita av ena delen för identifikation. Jag är född 86 och har såvitt jag vet ingen men vet att mina äldre manliga släktingar som gjort lumpen har.
Ja, det går att bryta av den i två delar med personnr på delen som sitter kvar och namn, personnr, födelseort och län på den delen som bryts bort. Den delen kan träs på ett snöre med andra brickor.
Hittade min:
IMG_6323.webp

Har den fortfarande i originalkuvertet och där står det att alla födda 1960 eller senare får den gratis och utan att beställa.
Står även att om man vill ha ingraverat blodgrupp eller uppgift om diabetes så ska man skicka läkarintyg och beställa en ny bricka.
Fast dessa uppgifter är typ 40 år gamla. Kanske är andra rutiner nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 781
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
88 89 90
Svar
1 784
· Visningar
87 476
Senast: Enya
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 264
Senast: pepp
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar