Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker du ska flytta till ett fint ställe där du kommer att trivas! Åt vilket himla håll som helst! Kan du göra en egen tråd om det? Få folk att föreslå platser och varför det skulle va ett bra ställe att bo på!?
Skulle vara en jätterolig tråd att läsa i dessutom! :idea:
Jag får fundera på saken 😁. Startar ingen tråd i brådrasket men det är säkert en rätt bra idé 😊. Förutom att mina trådar har en tendens att självdö (bli övergivna av sin TS :o)

Om man är med i en olycka och behöver blod och blodgruppen är okänd. Hur gör de som ska ge blod då?

Om man är med i en olycka och behöver blod och blodgruppen är okänd. Hur gör de som ska ge blod då?
"I en nödsituation kan alla ta emot blod av typen 0 Rh-
Blod som är av typen 0 Rh- kan i en nödsituation tas emot av alla. På operationsavdelningar och akutmottagningar brukar det därför finnas sådant blod. Då kan man använda det i situationer då blod behövs snabbt och när det inte finns tid att testa givarens och mottagarens blod."

https://www.1177.se/Skane/liv--halsa/sa-fungerar-kroppen/blodgrupper/

Har man gjort repövningar så har man sin blodgrupp inskriven på sin "dog tag"

På tal om "dog tag". Jag har en metallbricka med namn och blodgrupp, vet någon varför det slutat ges ut till alla? Ska se om jag kan hitta mer konkret vad jag menar för jag vet inte ens vart den brickan är idag :rofl:

Tillägg: Hittade en bild

Bifogade filer

• Screenshot_20230804-074030_Samsung Internet.webp
    Screenshot_20230804-074030_Samsung Internet.webp
    63,4 KB · Visningar: 15
På tal om "dog tag". Jag har en metallbricka med namn och blodgrupp, vet någon varför det slutat ges ut till alla? Ska se om jag kan hitta mer konkret vad jag menar för jag vet inte ens vart den brickan är idag :rofl:

Men hur många har den på sig :confused:
Ingen mening om den ligger hemma i nån byrålåda :)

I vilket sammanhang har du fått den?
Tror min bror fick en liknande, i guld, av mina föräldrar men det var i samband med lumpen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 781
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
88 89 90
Svar
1 790
· Visningar
87 601
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 272
Senast: pepp
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10