Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar över om någon här tagit bussen till Falsterbo Horse Show? Malmö Hyllie-Falsterbo. Var det smidigt? Var det många som åkte? Blev bussen full? Vilken dag osv. Man vill ju inte bli stående där länge för att bussen blev full.
O ja, av miljö- och ekonomiska skäl har jag bara rest tåg + buss dit de senaste åren (har ändå sommarkortet så resan är ”gratis”). Visst det är gott om resande men turerna har gått enligt tidtabell och jag har kommit med som jag tänkt.

Reservation för att jag brukar gå tisdag till torsdag så hur det är på helgen vet jag inte. Planerar för övrigt att ge mig iväg i morgon igen ifall du vill ha en ännu färskare rapport. :)

O ja, av miljö- och ekonomiska skäl har jag bara rest tåg + buss dit de senaste åren (har ändå sommarkortet så resan är ”gratis”). Visst det är gott om resande men turerna har gått enligt tidtabell och jag har kommit med som jag tänkt.

Reservation för att jag brukar gå tisdag till torsdag så hur det är på helgen vet jag inte. Planerar för övrigt att ge mig iväg i morgon igen ifall du vill ha en ännu färskare rapport. :)

Det låter ju bra! Jag ska dit på söndag. Så det är ju dels helg och dels är den sista hoppklassen sist på dagen så det blir förmodligen många som ska hem samtidigt och buss 300 verkar vara den enda kollektivtrafiken som går från Falsterbo. Så man blir ju lite orolig. Men det låter ju bra det du skriver! Det känns så onödigt att ta bilen när jag har sommarbiljetten och åker "gratis".

Det låter ju bra! Jag ska dit på söndag. Så det är ju dels helg och dels är den sista hoppklassen sist på dagen så det blir förmodligen många som ska hem samtidigt och buss 300 verkar vara den enda kollektivtrafiken som går från Falsterbo. Så man blir ju lite orolig. Men det låter ju bra det du skriver! Det känns så onödigt att ta bilen när jag har sommarbiljetten och åker "gratis".
Jätteskönt att slippa kludda med att ta sig ut från parkeringen också när alla ska därifrån på en gång!

Hade man kunnat räkna med normal logik så tycker jag ju att det borde finnas extra bussar insatta vid ett sådant tillfälle. Men mina samlade erfarenheter av kollektivtrafik i Skåne är inte sådana att jag vågar garantera det.

Jätteskönt att slippa kludda med att ta sig ut från parkeringen också när alla ska därifrån på en gång!

Hade man kunnat räkna med normal logik så tycker jag ju att det borde finnas extra bussar insatta vid ett sådant tillfälle. Men mina samlade erfarenheter av kollektivtrafik i Skåne är inte sådana att jag vågar garantera det.

Jag har faktiskt försökt ta reda på det. Men Skånetrafiken hänvisar till bussbolaget. Bussbolaget skulle kolla upp det men har inte återkommit till mig. De säger att de aldrig planerar sånt längre fram än 24 timmar. När jag pratade med både Skånetrafiken och bussbolaget så förstod jag varför kollektivtrafiken inte fungerar bättre än den gör...

Nej för det är ju oerhört svårt att förutspå om Falsterbotävlingarna verkligen kommer att bli av, eller om det kommer att komma några besökare dit? Sådant kan man eventuellt förutspå max 24 timmar i förväg men fortfarande väldigt osäkert. #teamhålihelahuvudet :banghead:

Enda svaret jag fick var att de satt in extrabuss vid midnatt. Jag kanske är tråkig men jag tänkte åka hem när sista tävlingen slutat vid 17-tiden.

Varför folk har sånt behov av att tala om hur dålig ens framtida arbetsplats är? Jag sa upp mig förra tisdagen och nu har tre personer i olika grad talat om hur dåligt det är på stället jag ska börja? Jag trivs ju inte här och har redan skrivit på så det förändrar ingenting heller. Förstår bara inte vad de får ut av det?

Om det skulle finnas en liiiten kökssoffa som fick plats vid mitt köksbord. I så fall kunde min hund sitta bredvid mig när jag åt för det är så mysigt.
Jo, men en liten soffa har jag. Den är ca 150 cm lång/bred, men de har inte lika ofta en förvaring under under sofflocket. En vanlig kökssoffa/utdragasoffa, är oftast ca 185 cm.

@parellikusken
Jag skulle hejda Hilmorna lite om de vill bli fler än sju. Fyra kan man ha utan att skämmas. Man kan ju gruppera dem efter stil och framhäva en lite extra. Låta övriga sitta lite mer i diskret en tid och sen byta plats på dem.

Om Dyson airwrap är värd sitt pris. Det är ju flera olika redskap, faktiskt. Funderar på om man borde köpa en begagnad, men de ligger ju ändå på ca 4000. Behöver ha en ny hårblås och vore kul med locktång osv med.

Enda svaret jag fick var att de satt in extrabuss vid midnatt. Jag kanske är tråkig men jag tänkte åka hem när sista tävlingen slutat vid 17-tiden.

Igår var det hur bra som helst, lugnt och gott om plats på bussen både dit och hem vid 17-tiden så jag håller tummarna för att det funkar under helgen också! Läste om en del parkeringskaos och bilköer och känner mig mkt nöjd att slippa det. Tåget ner var försenat men med en rask språngmarsch och snäll chaufför som väntade in mig så hann jag med den buss jag tänkt ändå.

Igår var det hur bra som helst, lugnt och gott om plats på bussen både dit och hem vid 17-tiden så jag håller tummarna för att det funkar under helgen också! Läste om en del parkeringskaos och bilköer och känner mig mkt nöjd att slippa det. Tåget ner var försenat men med en rask språngmarsch och snäll chaufför som väntade in mig så hann jag med den buss jag tänkt ändå.

Tack! Vi har nästan en halvtimmes väntetid mellan tåg och buss så förhoppningsvis går det bra!

Funderar på sadelhängare. Jämför en av metall som är formad lite som en hästrygg eller en hängare i trä eller metall som är helt rak. Vilken är egentligen bäst för sadeln?

Finns det nån tråd där man kan klistra in bra å veta grejer, citat, snygga bilder på skumma typer och annat trams?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 781
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
88 89 90
Svar
1 787
· Visningar
87 559
Senast: sthu
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 272
Senast: pepp
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II