Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
När det är ok att ”skvallra” till föräldrar.
Jag såg två ungdomar vingla runt på en moped utan hjälm. En förbigående ropade på dom att de skulle ta det försiktigt.
Jag messade ena mamman som tackade. Men jag har tänkt en del på det. Hur mkt ska man lägga sig i?
Köra moped utan hjälm, kan innebära livslång hjärnskada eller död. Då är det absolut rätt att prata med föräldrarna, om personen är minderårig.

Hur högt är högläge?

Sitt/ligg med benet i högläge säger de, det minskar svullnaden. Jag pallar upp med kuddar men jag märker ingen skillnad..

Det går ju med en arm, men med ett ben måste du kanske ligga ner för att benet ska hamna över hjärtat?
Joo men jag kan ju inte ligga ner hela tiden. Och de säger ju "sitt med benet i högläge". Ska man sitta som en slags fällkniv då? Överallt jag läser står det att lägga benet på en stol, men det blir inte högläge?

Joo men jag kan ju inte ligga ner hela tiden. Och de säger ju "sitt med benet i högläge". Ska man sitta som en slags fällkniv då? Överallt jag läser står det att lägga benet på en stol, men det blir inte högläge?
Det viktiga är väl att benet inte är neråt?

Jag vet inte om det räcker att lägga benet på en stol. Enligt akademiska sjukhuset behöver ju kroppsdelen komma upp över hjärtat. Det är kanske bäst att du frågar den vårdinstans där du har blivit opererad hur du bör göra?

Jag vet inte om det räcker att lägga benet på en stol. Enligt akademiska sjukhuset behöver ju kroppsdelen komma upp över hjärtat. Det är kanske bäst att du frågar den vårdinstans där du har blivit opererad hur du bör göra?
Jag frågade i torsdags, de sa bara högläge, till exempel lägga benet på en stol.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 781
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
88 89 90
Svar
1 784
· Visningar
87 453
Senast: Enya
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 263
Senast: pepp
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar