Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
När det är ok att ”skvallra” till föräldrar.
Jag såg två ungdomar vingla runt på en moped utan hjälm. En förbigående ropade på dom att de skulle ta det försiktigt.
Jag messade ena mamman som tackade. Men jag har tänkt en del på det. Hur mkt ska man lägga sig i?
Köra moped utan hjälm, kan innebära livslång hjärnskada eller död. Då är det absolut rätt att prata med föräldrarna, om personen är minderårig.

Hur högt är högläge?

Sitt/ligg med benet i högläge säger de, det minskar svullnaden. Jag pallar upp med kuddar men jag märker ingen skillnad..

Det går ju med en arm, men med ett ben måste du kanske ligga ner för att benet ska hamna över hjärtat?
Joo men jag kan ju inte ligga ner hela tiden. Och de säger ju "sitt med benet i högläge". Ska man sitta som en slags fällkniv då? Överallt jag läser står det att lägga benet på en stol, men det blir inte högläge?

Joo men jag kan ju inte ligga ner hela tiden. Och de säger ju "sitt med benet i högläge". Ska man sitta som en slags fällkniv då? Överallt jag läser står det att lägga benet på en stol, men det blir inte högläge?
Det viktiga är väl att benet inte är neråt?

Jag vet inte om det räcker att lägga benet på en stol. Enligt akademiska sjukhuset behöver ju kroppsdelen komma upp över hjärtat. Det är kanske bäst att du frågar den vårdinstans där du har blivit opererad hur du bör göra?

Jag vet inte om det räcker att lägga benet på en stol. Enligt akademiska sjukhuset behöver ju kroppsdelen komma upp över hjärtat. Det är kanske bäst att du frågar den vårdinstans där du har blivit opererad hur du bör göra?
Jag frågade i torsdags, de sa bara högläge, till exempel lägga benet på en stol.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
41 42 43
Svar
853
· Visningar
30 875
Senast: Lilla
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar