Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på att kanske köpa en crosstrainer och ha hemma. Att gå till gym fungerar inte för mig och andra motionsformer fungerar inte heller. Vill gärna ha en modell man kan fälla ihop och sätta in i garderoben vid behov. Är det någon som har en och kan rekommendera en modell?

Varför min bil inte ville starta förra veckan varpå jag tjurigt ignorerade den i över en vecka :cautious:
För att igår piggelint omedelbart starta utan mankemang :confused:
Bästa sortens biltrubbel. De som går över bara den fått vila och samla ihop sitt humör lite. :up:

Eller sämsta sorten. För de blir hopplösa att felsöka. Och för att man ignorerar dem tills de plötsligt eskalerat till en mycket värre nivå. :down:

Bästa sortens biltrubbel. De som går över bara den fått vila och samla ihop sitt humör lite. :up:

Eller sämsta sorten. För de blir hopplösa att felsöka. Och för att man ignorerar dem tills de plötsligt eskalerat till en mycket värre nivå. :down:
Jag tror det är en liten bränsle ingivare av nåt slag som krånglar

Jag är 36 år gammal.
Inom loppet av 4 månader så har 3 personer i min gamla umgängeskrets dött. Alla yngre än mig. Den senaste var jag fortfarande vän med, så det tog lite hårdare. Sitter här och är nog rätt så chockad egentligen. Stirrar in i skärmen trots att jag borde laga mat.

Jag funderar på om det är helt normalt att folk börjar dö av så här pass tidigt? Jag känner dessutom två som har avancerad cancer, så där är det ju bara en tidsfråga, även om det givetvis kan ta långt tid innan de faktiskt dör så vet vi att det kommer ske ganska mycket i förtid.

Visst att man upplever dödsfall ibland, men det känns så himla påtagligt nu. Det är så många som dött, och som är på väg däråt.

Ska väl försöka att ta tag i att göra mat. Eller så äter jag bara chipsen. Vi får se.

Höstölder!
Det skrivs att bönder blir bestulna på sina hösilagebalar.
Varför spraymärker man inte balarna med namn eller adress? Man lär väl knappast köpa en höbal det står annat namn än säljarens namn på?

På hur det kommer gå med ev. bilköp. Är rädd att jag kommer ångra ett felköp lika mycket som jag ångrat att jag tog körkort 🙈.

Men om jag kunde köra någon gång ibland skulle det kunna förenkla mitt liv.

Varför?

För mig har körkort inneburit enorm frihet och gjort mig mer eftertraktad på arbetsmarknaden.
Jag har inte haft någon användning för det. Inte lyckats köpa någon bil. Och jag lade mycket pengar på att ta körkort och har sällan tillfälle att träna körning. Känns som att ha kastat pengarna i sjön.

Lyckas jag köpa en bil och det funkar att köra kanske jag inte ångrar körkortet längre.

Jag har inte haft någon användning för det. Inte lyckats köpa någon bil. Och jag lade mycket pengar på att ta körkort och har sällan tillfälle att träna körning. Känns som att ha kastat pengarna i sjön.

Lyckas jag köpa en bil och det funkar att köra kanske jag inte ångrar körkortet längre.
Jag förstår. Jag har nästan alltid kört bil i jobbet så jag har fått träning utan att ha egen bil. Min första egna köpte jag när jag var i 30-årsåldern.

Hur jag helt plötsligt har stenkoll på vad jag vill ha i livet eftersom jag oftast känner mig osäker på den biten. Men "vid allvar" så känner jag mig helt säker, så skumt.

Ja luddigt inlägg men det är svårt att förklara och ändå hålla det privat.

Jag förstår. Jag har nästan alltid kört bil i jobbet så jag har fått träning utan att ha egen bil. Min första egna köpte jag när jag var i 30-årsåldern.
Har inte behov direkt i jobbet men skönt att ligga kvar i sängen 40 min på morgonen gentemot åka buss till jobbet...eller kunna hitta på saker då sambon jobbar tex...

Jag undrar varför hushållsmaskiner piper på en liknande frekvens som oroliga barn och djur?
Det kan vara att jag precis sa till tvättmaskinen "ja ja, ta det lugnt, jag kommer" :angel:

Visst, det påkallar ju ens uppmärksamhet, men varför måste de göra det? Kan de inte bara tvätta/ torka/ baka/ dammsuga färdigt lugnt och fint och tyst, och sedan går man och tar hand om dem då man hinner? De håller ju varken på kissa på sig eller är hungriga.

Jag undrar varför hushållsmaskiner piper på en liknande frekvens som oroliga barn och djur?
Det kan vara att jag precis sa till tvättmaskinen "ja ja, ta det lugnt, jag kommer" :angel:

Visst, det påkallar ju ens uppmärksamhet, men varför måste de göra det? Kan de inte bara tvätta/ torka/ baka/ dammsuga färdigt lugnt och fint och tyst, och sedan går man och tar hand om dem då man hinner? De håller ju varken på kissa på sig eller är hungriga.
Säg det till min diskmaskin som piper ÅTTA gånger på raken.... :cautious:

Ja precis... det är vell mitt problem om inte jag tar ut maten ur micron på studs eller plockar ur tvätten... microna på jobbet piper flera gånger om man inte tar ut det....

När det är ok att ”skvallra” till föräldrar.
Jag såg två ungdomar vingla runt på en moped utan hjälm. En förbigående ropade på dom att de skulle ta det försiktigt.
Jag messade ena mamman som tackade. Men jag har tänkt en del på det. Hur mkt ska man lägga sig i?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 781
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
88 89 90
Svar
1 784
· Visningar
87 432
Senast: Enya
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 263
Senast: pepp
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar