Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bästa sortens biltrubbel. De som går över bara den fått vila och samla ihop sitt humör lite.Varför min bil inte ville starta förra veckan varpå jag tjurigt ignorerade den i över en vecka
För att igår piggelint omedelbart starta utan mankemang
Jag tror det är en liten bränsle ingivare av nåt slag som krånglarBästa sortens biltrubbel. De som går över bara den fått vila och samla ihop sitt humör lite.
Eller sämsta sorten. För de blir hopplösa att felsöka. Och för att man ignorerar dem tills de plötsligt eskalerat till en mycket värre nivå.
Ångrar du att du tog körkort?På hur det kommer gå med ev. bilköp. Är rädd att jag kommer ångra ett felköp lika mycket som jag ångrat att jag tog körkort .
Men om jag kunde köra någon gång ibland skulle det kunna förenkla mitt liv.
Ja.Ångrar du att du tog körkort?
Varför?
Jag har inte haft någon användning för det. Inte lyckats köpa någon bil. Och jag lade mycket pengar på att ta körkort och har sällan tillfälle att träna körning. Känns som att ha kastat pengarna i sjön.Varför?
För mig har körkort inneburit enorm frihet och gjort mig mer eftertraktad på arbetsmarknaden.
Jag förstår. Jag har nästan alltid kört bil i jobbet så jag har fått träning utan att ha egen bil. Min första egna köpte jag när jag var i 30-årsåldern.Jag har inte haft någon användning för det. Inte lyckats köpa någon bil. Och jag lade mycket pengar på att ta körkort och har sällan tillfälle att träna körning. Känns som att ha kastat pengarna i sjön.
Lyckas jag köpa en bil och det funkar att köra kanske jag inte ångrar körkortet längre.
Har inte behov direkt i jobbet men skönt att ligga kvar i sängen 40 min på morgonen gentemot åka buss till jobbet...eller kunna hitta på saker då sambon jobbar tex...Jag förstår. Jag har nästan alltid kört bil i jobbet så jag har fått träning utan att ha egen bil. Min första egna köpte jag när jag var i 30-årsåldern.
Säg det till min diskmaskin som piper ÅTTA gånger på raken....Jag undrar varför hushållsmaskiner piper på en liknande frekvens som oroliga barn och djur?
Det kan vara att jag precis sa till tvättmaskinen "ja ja, ta det lugnt, jag kommer"
Visst, det påkallar ju ens uppmärksamhet, men varför måste de göra det? Kan de inte bara tvätta/ torka/ baka/ dammsuga färdigt lugnt och fint och tyst, och sedan går man och tar hand om dem då man hinner? De håller ju varken på kissa på sig eller är hungriga.
Ja precis... det är vell mitt problem om inte jag tar ut maten ur micron på studs eller plockar ur tvätten... microna på jobbet piper flera gånger om man inte tar ut det....Jag undrar varför hushållsmaskiner piper på en liknande frekvens som oroliga barn och djur?
Det kan vara att jag precis sa till tvättmaskinen "ja ja, ta det lugnt, jag kommer"
Visst, det påkallar ju ens uppmärksamhet, men varför måste de göra det? Kan de inte bara tvätta/ torka/ baka/ dammsuga färdigt lugnt och fint och tyst, och sedan går man och tar hand om dem då man hinner? De håller ju varken på kissa på sig eller är hungriga.
Jag tycker att du gjorde helt rätt!När det är ok att ”skvallra” till föräldrar.
Jag såg två ungdomar vingla runt på en moped utan hjälm. En förbigående ropade på dom att de skulle ta det försiktigt.
Jag messade ena mamman som tackade. Men jag har tänkt en del på det. Hur mkt ska man lägga sig i?