Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu funderar jag på var jag lagt utrustningen för bevattning i trädgården. Har ju köpt en massa prylar för sånt. De låg inte där det hade varit mest logiskt att lägga dem. Hittade bara diverse kopplingar och en bevattningstimer där.

Jag har haft Effax lädervårdsgrejer i många år. Varit min favorit för den luktar så gott. Just nu funderar jag på om min burk läderbalsam blivit gammal så den luktar lite konstigt? Eller om det är min näsa som blivit gammal och luktar lite konstigt?
O_o * Sniff, sniff *

Screenshot_20230520_152813_Chrome.jpg

Ni som jobbar som personlig ass eller ledsagare, hur mkt hade ni i OB-tillägg på kristiflygare? Inom kommun.

När jag ska få min slutlön? Trodde den skulle komma nu i maj men tydligen inte. Fick bara betalt för 1maj som jag jobbade. Men även den kändes som något fel, då jag borde fått mer i lön än jag fick. Spec. som det är en röd dag...

När jag ska få min slutlön? Trodde den skulle komma nu i maj men tydligen inte. Fick bara betalt för 1maj som jag jobbade. Men även den kändes som något fel, då jag borde fått mer i lön än jag fick. Spec. som det är en röd dag...
När slutade du jobba? Vi får månadslön för maj nu och ändringar för april nu...

Röd dag beror på hur man jobbar... sambon jobbar skift och får inte extra röda dagar...

När slutade du jobba? Vi får månadslön för maj nu och ändringar för april nu...

Röd dag beror på hur man jobbar... sambon jobbar skift och får inte extra röda dagar...
Jag slutade jobba officiellt den 2 maj. Så antar det kanske kommer den 25 juni då?
Dom sa nämligen att jag skulle få ut för vissa komptimmar denna lön så därför jag funderar när resten kan tänkas dyka upp. Bra att veta för planering om inte annat.

Vi ska egentligen vara lediga röda dagar så hade fått kvitta det mot annan dag om jag hade jobbat kvar.
Räknade dock på det och min timlön blev ca 130 kr innan skatt den dagen. så något knas måste det vara då jag borde ha haft minst 180 kr/h om jag inte minns helt fel när jag räknat ut min timlön vid annat tillfälle. 🤔

...om min trötthet kan bero på järnbrist. Hade det när jag var ung, men nu när jag inte har mens längre (pga p-piller) så har jag aldrig tänkt att det är risk för järnbrist, mens brukar ju vara det man lyfter fram. Äter dock knappt rött kött längre, nu var det nog en månad sedan senast, och har aldrig ätit särskilt mycket baljväxter. Men om man inte har mens, så borde det vara lugnt ändå...eller? 🤔

Varför finns det inte rabarberglass kommersiellt? Eller gör det det? Jag tror i alla fall aldrig att jag sett någon.

Så många fantastiska möjliga kombinationer. Rabarberglass med kardemumma eller kanel. Rabarberglass med vit choklad och marshmallows. Rabarber- och jordgubbsglass. Rabarbersorbet. Rabarber- och cookiedoughglass. Jag ser ett icke inmutat område för glass-Sverige att fylla!

Ordet vadmalssko dök upp i mitt huvud helt slumpmässigt sådär, men finns det ens? Vadmalsstövlar låter riktigare.

Varför finns det inte rabarberglass kommersiellt? Eller gör det det? Jag tror i alla fall aldrig att jag sett någon.

Så många fantastiska möjliga kombinationer. Rabarberglass med kardemumma eller kanel. Rabarberglass med vit choklad och marshmallows. Rabarber- och jordgubbsglass. Rabarbersorbet. Rabarber- och cookiedoughglass. Jag ser ett icke inmutat område för glass-Sverige att fylla!
Klings glass har! Den är sååååå god. De är rätt lokala, men ska gå att få tag på på Lidl numer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 781
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
88 89 90
Svar
1 784
· Visningar
87 408
Senast: Enya
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 262
Senast: pepp
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar