Jag funderar på varför folk upprepar saker gång på gång om nån frågar nåt på Facebook. Samma svar, samma svar. "Vad är det här för blomma?" "Det är en tussilago."
"Tussilago!" Jag har sett såna i diket, den heter tussilago!" "Tror det är en tussilago" "Jag har precis plockat såna till min mamma, hon fyller 78 på söndag. De heter Tussilago. Mamma heter Maj" "Tussilago" "Det är en solros" " Helt klart tussilago " "Nej det är inte en tussilago, det är en växt som heter Hästhov" "Det är antingen en tussilago eller hästhov" "Solros" "Kan va solros, eller tussilago"
Om man ser att det är flera som redan skrivit tussilago, för ett par dar sen, och man tror det är en tussilago, kan man inte trycka på Gillaknappen då? Skriver man nåt annat än tussilago må det vara hänt, men en gång till och man borde blockeras minst 3 dagar.
Varför har man inte IQtest på Facebook som folk måste klara innan de får skriva nånting öht på Facebook? Och varför kastar man inte ut folk som svarar samma sak som nr 72 i ordningen? Varför är folk så kopiöst dumma i huvet?
Förresten så var det en ringblomma. Eller tussilago.