Fast av den anledningen har jag aldrig hört talas om?För att det är dag mellan två röda dagar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast av den anledningen har jag aldrig hört talas om?För att det är dag mellan två röda dagar.
Jag har fått ob tidigare av den anledningen. Men är längesen jag jobbade den dagen så därför undrar jag.Fast av den anledningen har jag aldrig hört talas om?
En vanlig söndag och nationaldagen?Nej det är dag mellan två röda dagar.
Jag jobbar "kontorstid" så tänkte på detDet fick jag om jag inte minns fel. På skärtorsdagen inför långfredagen. Storhelgsob från kl 18, istället för vanlig helg OB som jag fick varje fredag från kl 18.
Vi har tre lägen:Ja det var det jag var intresserad av att höra om det är olika.
Visa bifogad fil 117990
Hade fel, vi får OB till och med 07. Det är arbetstidsförkortningen som slutar 06.Beror väl på vilket kollektivavtal man tillhör?
Vi har inget extra på dag före storhelg, men storhelg-OBt sträcker sig från midnatt till 06 morgonen efter. Alltqå från kl 0:00 den 6/6 till 06 den 7/6.
Ja men det är vanlig helgdag, inget annat så det är helgob, men bara det dygnet som är söndag till måndag morgon kl 06 (på mitt jobb var det så), resten av måndagen var inget ob förrän kl 18, och antar att eftersom det är röd dag efter är det helgob och inte vanlig ob från kl 18 då på kvällen före den 6 juni.Söndag är ju röd dag.
Visa bifogad fil 117989
Aldrig hört talas om att man ska få det? Jobbar i flera branscher.För att det är dag mellan två röda dagar.
Fast det beror på avtal. Vissa avtal har betald ledighet den 5:e. Vissa avtal har betald ledighet alla gånger det är röddag svartdag röddag. Vi har 8 timmar som läggs på på kompen de år sjätte juni är lördag eller söndag...Ja men det är vanlig helgdag, inget annat så det är helgob, men bara det dygnet som är söndag till måndag morgon kl 06 (på mitt jobb var det så), resten av måndagen var inget ob förrän kl 18, och antar att eftersom det är röd dag efter är det helgob och inte vanlig ob från kl 18 då på kvällen före den 6 juni.
Jo, det var vad jag menade med "mitt jobb", skulle varit tydligare och skrivit avtal iställetFast det beror på avtal. Vissa avtal har betald ledighet den 5:e. Vissa avtal har betald ledighet alla gånger det är röddag svartdag röddag. Vi har 8 timmar som läggs på på kompen de år sjätte juni är lördag eller söndag...
Ja men det spelar ingen roll att det är vanlig helgdag. Röd som röd.Ja men det är vanlig helgdag, inget annat så det är helgob, men bara det dygnet som är söndag till måndag morgon kl 06 (på mitt jobb var det så), resten av måndagen var inget ob förrän kl 18, och antar att eftersom det är röd dag efter är det helgob och inte vanlig ob från kl 18 då på kvällen före den 6 juni.
Ok. Vi har som sagt det förr och de som har läst vårat kollektivavtal säger att vi ska få det.Aldrig hört talas om att man ska få det? Jobbar i flera branscher.
Tomten eller tomten?Vad som är intressant på tomten ur ett kattperspektiv...