Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beror väl på vilket kollektivavtal man tillhör?

Vi har inget extra på dag före storhelg, men storhelg-OBt sträcker sig från midnatt till 06 morgonen efter. Alltqå från kl 0:00 den 6/6 till 06 den 7/6.

En vanlig söndag och nationaldagen?
Söndag är ju röd dag.
IMG_1709.webp

Vi har inget extra på dag före storhelg, men storhelg-OBt sträcker sig från midnatt till 06 morgonen efter. Alltqå från kl 0:00 den 6/6 till 06 den 7/6.
Ja det var det jag var intresserad av att höra om det är olika.
IMG_1709.webp

Ja det var det jag var intresserad av att höra om det är olika.
Visa bifogad fil 117990
Vi har tre lägen:
OB på kväll/natt vardagar (enkelt OB)
OB vanliga helger (dubbelt OB)
OB röda dagar (storhelgs-OB)
Vi har inte klämdagar.
Vi är inte heller lediga på röda dagar, utan jobbar om vi har schemalagt pass.

Hade fel, vi får OB till och med 07. Det är arbetstidsförkortningen som slutar 06.

Ja men det är vanlig helgdag, inget annat så det är helgob, men bara det dygnet som är söndag till måndag morgon kl 06 (på mitt jobb var det så), resten av måndagen var inget ob förrän kl 18, och antar att eftersom det är röd dag efter är det helgob och inte vanlig ob från kl 18 då på kvällen före den 6 juni.

Ja men det är vanlig helgdag, inget annat så det är helgob, men bara det dygnet som är söndag till måndag morgon kl 06 (på mitt jobb var det så), resten av måndagen var inget ob förrän kl 18, och antar att eftersom det är röd dag efter är det helgob och inte vanlig ob från kl 18 då på kvällen före den 6 juni.
Fast det beror på avtal. Vissa avtal har betald ledighet den 5:e. Vissa avtal har betald ledighet alla gånger det är röddag svartdag röddag. Vi har 8 timmar som läggs på på kompen de år sjätte juni är lördag eller söndag...

Fast det beror på avtal. Vissa avtal har betald ledighet den 5:e. Vissa avtal har betald ledighet alla gånger det är röddag svartdag röddag. Vi har 8 timmar som läggs på på kompen de år sjätte juni är lördag eller söndag...
Jo, det var vad jag menade med "mitt jobb", skulle varit tydligare och skrivit avtal istället :)

Mitt förra jobb som städerska hade jag en massa olika ob där jag gissar att jag antingen skulle få ut helgob på måndag kl 18 eller storhelgsob från måndag kl 18. På mitt förra jobb jobbade vi ju inte de tiderna men inföll den 6 juni en lördag eller söndag fick vi en extra semesterdag som skulle tas ut mellan juni och september har jag för mig. Och så har jag hört andra som inte får något när det infaller på helgen, det fick inte vi när jag jobbade som städerska heller.

Kommer ihåg ett mörkt fullkornsbröd med en betande ko, samma form som lingonrova men inte lika sött. Någon som vet vilket bröd jag menar, vad det heter, och om man fortfarande kan köpa det?

Ja men det spelar ingen roll att det är vanlig helgdag. Röd som röd.

Funderar på vad som kan göra att mina blodvärden helt plötsligt är för höga när jag hela livet fått kämpa mot för låga... Framförallt som jag inte tagit något kosttillskott med järn i på typ 1,5 år. Vilket jag gjorde regelbundet innan. Just eftersom de alltid var låga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 781
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
88 89 90
Svar
1 784
· Visningar
87 322
Senast: Enya
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 261
Senast: pepp
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud