Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu undrar jag om min förmodade järv också är en grävling?Visa bifogad fil 116741
Om ni håller med min spårtolk om att det är en grävling som varit i farten här . (Jag ville att det skulle vara järv ). Är fem klor.
Ja, det är grävling.Visa bifogad fil 116741
Om ni håller med min spårtolk om att det är en grävling som varit i farten här . (Jag ville att det skulle vara järv ). Är fem klor.
Ingen spårexpert direkt men jag skulle också säga grävling. Järven gör mer av en halvcirkel med tårna medan grävlingen har tårna utom tummen som på en rakare linje. Grävlingen har också en grövre mellanfotsdyna. Svårt se på den nedre spårstämpeln men på de övre sitter tårna ganska i linje och mellanfotsdynan ser rätt kraftig ut. Sen har de ju lite olika miljöer ofta.Visa bifogad fil 116741
Ja, det känns nog mer sannolikt att en grävling skulle farit över den vägen än en järv då det är relativt mycket aktivitet där. Hade dock varit häftigt med järv även om jag gillar grävlingar också .Ingen spårexpert direkt men jag skulle också säga grävling. Järven gör mer av en halvcirkel med tårna medan grävlingen har tårna utom tummen som på en rakare linje. Grävlingen har också en grövre mellanfotsdyna. Svårt se på den nedre spårstämpeln men på de övre sitter tårna ganska i linje och mellanfotsdynan ser rätt kraftig ut. Sen har de ju lite olika miljöer ofta.
Det är ofattbart att vi är där igen. Trodde förut att de hörde krigsåren eller tidigare till.Jag håller med! Det känns ofattbart faktiskt.
Hoppas sommaren kommer fort då! Det vill jag också även omjag upplever det ljusa som det mysiga. Äntligen har de mysiga ljusa kvällarna kommit och snart kommer de ljusa mysiga nätterna.Jag älskar värme, solen, allt med sommaren.
Ändå får jag ångest när våren kommer. Avskyr när det mysigt mörka blir ljust. Varför?
I min värld är välkommen, glad och duktig en person. Medan välkomna, glada och duktiga flera...Om det numera anses korrekt att skriva välkommen istället för välkomna, glad istället för glada, duktig istället för duktiga och så vidare. Jag upplever det vanligare att folk skriver och säger så än att de inte gör det, men jag tycker det ser ut och låter så fel .
Kanske jag lika gärna kunde skrivit detta i störiga saker-tråden.
Jaa, i min värld med, kanske jag inte nämnde det i inlägget.I min värld är välkommen, glad och duktig en person. Medan välkomna, glada och duktiga flera...
I vilka sammanhang tänker du på?Om det numera anses korrekt att skriva välkommen istället för välkomna, glad istället för glada, duktig istället för duktiga och så vidare. Jag upplever det vanligare att folk skriver och säger så än att de inte gör det, men jag tycker det ser ut och låter så fel .
Kanske jag lika gärna kunde skrivit detta i störiga saker-tråden.
Tänkte samma sak.I vilka sammanhang tänker du på?
I norrländska använder man oböjd predikatsfyllnad (är-meningar typ 'pojken är glad') och då heter det 'Pojkarna är glad/välkommen/duktig' även i plural.
Kan tänka mig att det syns mer då det är mer accepterat att språkformer som inte följer den centralstandardiserade normen får synas och även att det finns mer skrift som inte är så formellt uppstyrd/hög i stilart?
Alla?I vilka sammanhang tänker du på?
I norrländska använder man oböjd predikatsfyllnad (är-meningar typ 'pojken är glad') och då heter det 'Pojkarna är glad/välkommen/duktig' även i plural.
Kan tänka mig att det syns mer då det är mer accepterat att språkformer som inte följer den centralstandardiserade normen får synas och även att det finns mer skrift som inte är så formellt uppstyrd/hög i stilart?
I vilka sammanhang tänker du på?
Upptagen.När taxiskylten på taket är släckt, är taxin ledig eller upptagen då?
”I norrländska”? Du vet väl att det finns massor av dialekter i Norrland?I vilka sammanhang tänker du på?