Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på varför vissa människor påstår att de äger en Nordis och faktiskt inte gör det... De säger Nordsvensk. Mhmmm. Ja, en Nordsvensk kan man ju ha. Så fortsätter de pladdra, och plötsligt kommer det fram att de menar en Nordsvensk travare! Va, säger man förbluffad! Har de en Nordsvensk travare? Jajamensan, en riktig Travarnordis! svarar de och flinar malligt! De säger att de äger en... en vadå!? Det finns inga Nordsvenska travare! De finns inte på riktigt! Man kan inte ha nåt som inte finns! Eller hur!? Står folk och ljuger en rakt i ansiktet? Är det samma typ av människor som ber en att hämta synvinkeln i verktygslådan? Eller är de helt dumma i huvudet? En Nordsvensk Travare finns lika lite som en Enhörning. Skulle jag ljuga om nåt, så skulle jag hellre säga att jag hade en Enhörning.

Upprörande!

Jag funderar på varför vissa människor påstår att de äger en Nordis och faktiskt inte gör det... De säger Nordsvensk. Mhmmm. Ja, en Nordsvensk kan man ju ha. Så fortsätter de pladdra, och plötsligt kommer det fram att de menar en Nordsvensk travare! Va, säger man förbluffad! Har de en Nordsvensk travare? Jajamensan, en riktig Travarnordis! svarar de och flinar malligt! De säger att de äger en... en vadå!? Det finns inga Nordsvenska travare! De finns inte på riktigt! Man kan inte ha nåt som inte finns! Eller hur!? Står folk och ljuger en rakt i ansiktet? Är det samma typ av människor som ber en att hämta synvinkeln i verktygslådan? Eller är de helt dumma i huvudet? En Nordsvensk Travare finns lika lite som en Enhörning. Skulle jag ljuga om nåt, så skulle jag hellre säga att jag hade en Enhörning.

Upprörande!
Upplys en okunnig; vad heter rasen de avser? :)

Upprörande!
Men herregud, spelar det någon roll?

Jag hade en kallblodstravare, endel sa nordsvensk travare om honom och jag brydde mig inte. Folk får väl säga vad de vill, är ändå rätt vedertaget att säga nordsvensk travare även om det såklart inte heter så.

Men herregud, spelar det någon roll?

Jag hade en kallblodstravare, endel sa nordsvensk travare om honom och jag brydde mig inte. Folk får väl säga vad de vill, är ändå rätt vedertaget att säga nordsvensk travare även om det såklart inte heter så.
Men herregud på dig själv! Läs det som det är skrivet, ett skämt!

Jag funderar på att markera ett hjärta till @Plantan , men då undrar jag om jag skulle markerat ett hjärta om jag inte hade läst kommentaren under. Och om det bara är för att jag läst kommentaren är det ju inte samma sak, utan då är det ju för min egen skull och då är det ju som inte någon mening. Något sånt.

@Plantan hoppas imorgon är bättre.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/o...inartat-bland-yngre-tonaringar-i-flera-stader

Småstad? Uppsala, Linköping...
Hela landet? För mig ser det som han beskriver ut som ett tydligt fokus kring Mälardalen eller en cirkel bestående av Storstockholms kransregioner...

Funderar på om det är jag som har helt off geografiska perspektiv? Eller om det är omvärlden som har det?
Det är nog för att det är Svt nyheter Öst som rapporterar, dvs ett lokalt program :)

Varför finns det inte rabarberglass kommersiellt? Eller gör det det? Jag tror i alla fall aldrig att jag sett någon.

Så många fantastiska möjliga kombinationer. Rabarberglass med kardemumma eller kanel. Rabarberglass med vit choklad och marshmallows. Rabarber- och jordgubbsglass. Rabarbersorbet. Rabarber- och cookiedoughglass. Jag ser ett icke inmutat område för glass-Sverige att fylla!
Sorbet med rabarber har jag ätit.
Den var frisk och god.

Grubblar lite. Jag har aldrig någonsin i mitt liv haft klyfta men de senaste månaderna har jag plötsligt fått cleavage. Underligt :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 781
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
88 89 90
Svar
1 784
· Visningar
87 422
Senast: Enya
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 263
Senast: pepp
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar