Intressant! Tror inte jag har någon...I samband med födseln, samma för min son född 2004.
Hittade information om att de gavs ut till 2010, (började delas ut på 60-talet) och togs bort för det var låg hotbild mot Sverige.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Intressant! Tror inte jag har någon...I samband med födseln, samma för min son född 2004.
Hittade information om att de gavs ut till 2010, (började delas ut på 60-talet) och togs bort för det var låg hotbild mot Sverige.
Jag har enIntressant! Tror inte jag har någon...
Jag frågade mamma (inte fått svar än)Jag har en
Men jag har ingen aning om var den är
Jag såg min för typ tio år sedan tror jag så nånstans här i huset är denJag frågade mamma (inte fått svar än)
Har en sån. Blodgruppen står dock inte.På tal om "dog tag". Jag har en metallbricka med namn och blodgrupp, vet någon varför det slutat ges ut till alla? Ska se om jag kan hitta mer konkret vad jag menar för jag vet inte ens vart den brickan är idag
Tillägg: Hittade en bild
Har en sån. Blodgruppen står dock inte.
Det kan va olika?Oj, då minns jag fel för jag är/var helt säker på att det stod
Intressant! Tror inte jag har någon...
"Antagligen i min skrivbordslåda" skrev morsan just tror aldrig jag sett min ens faktiskt.Jag har en (född -73) och vet var jag har den
Jag vet inom vilket härad typ. I pappas chiffonge.Jag har en (född -73) och vet var jag har den
Det står inte blodgrupp på såna brickor av säkerhetsskäl. Den som ska ge blod vet ju inte till 100 % om brickan hör till personen som har den samt (min egen teori) att om fienden tar krigsfångar så skulle de kunna få idén att tappa fångarna på blod till sina egna skadade soldater - det blir ju enklare om de vet blodgrupp på fångarna.Oj, då minns jag fel för jag är/var helt säker på att det stod
Står det blodgrupp på den?Jag har en (född -73) och vet var jag har den
"Antagligen i min skrivbordslåda" skrev morsan just tror aldrig jag sett min ens faktiskt.
Står det blodgrupp på den?
Kommer inte ihåg och hittar inte min
Nej, ingen blodgrupp (plus att det är en varning på den att en inte ska lägga till blodgrupp på eget bevåg).
Va?Jag funderar på att det kunde ha varit jag.
Det kunde ha varit jag som fick det där jobbet.
Det kunde ha varit jag som gav mig ut på jobb den dagen.
Det kunde ha varit jag dom dog.
Det kunde ha varit min begravning.
En person jag kände dog i en olycka på sitt jobb