Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om "dog tag". Jag har en metallbricka med namn och blodgrupp, vet någon varför det slutat ges ut till alla? Ska se om jag kan hitta mer konkret vad jag menar för jag vet inte ens vart den brickan är idag :rofl:

Tillägg: Hittade en bild
Har en sån. Blodgruppen står dock inte.

Oj, då minns jag fel för jag är/var helt säker på att det stod
Det står inte blodgrupp på såna brickor av säkerhetsskäl. Den som ska ge blod vet ju inte till 100 % om brickan hör till personen som har den samt (min egen teori) att om fienden tar krigsfångar så skulle de kunna få idén att tappa fångarna på blod till sina egna skadade soldater - det blir ju enklare om de vet blodgrupp på fångarna.

Om nån behöver blod akut ger man 0- tills man tagit prov och fastställt blodgruppen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
41 42 43
Svar
853
· Visningar
30 875
Senast: Lilla
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gps tracker för Android?