Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det går att bryta av den i två delar med personnr på delen som sitter kvar och namn, personnr, födelseort och län på den delen som bryts bort. Den delen kan träs på ett snöre med andra brickor.
Hittade min:
Visa bifogad fil 125442
Har den fortfarande i originalkuvertet och där står det att alla födda 1960 eller senare får den gratis och utan att beställa.
Står även att om man vill ha ingraverat blodgrupp eller uppgift om diabetes så ska man skicka läkarintyg och beställa en ny bricka.
Fast dessa uppgifter är typ 40 år gamla. Kanske är andra rutiner nu.
Men då borde jag också fått en i samband med födseln? Fick alla i hela Sverige en sådan?

Jag tror varken jag eller Syster fått såna. Vi är födda 70 och 73. Hon i Älvsjö, Stockholm och jag i Arvika, Värmland.

Eller så har mamma slängt det med resten av våra barndomssaker.

Just nu funderar på synfel. Kollar på Världens sämsta Indier, med David Batra. Det finns massor av Indier i Indien. Man ser väldigt, väldigt få Indier med glasögon. Har folk bättre syn där, inga optiker eller är det inte så noga med hur bra man ser? Så skumt. Kolla här hemma, på stan, eller i Tbanan, eller nån svensk tvserie, som inte utspelar sig i Indien. Det sitter ju brillor på var och varannan näsa.

Funderar på att åka till Gekås och köpa nytt eksemtäcke till min lilla ponny. Han hade gjort sönder ett bortom räddning så nu har jag bara ett och inget reserv.

Meeen Gekås en lördag? Med lite dåligt väder. Hmm tveksamt.

Varför en del människor kallas för annat än de heter.
Att Charlotta eller Liselotte kallas för Lotta osv är ju vanligt. Att Margareta kallas för Greta och Ann-Helen för Lena går väl an men jag tänker på tex Pia som egentligen heter Inger
Har några fler sådana exempel som jag tyvärr inte kommer ihåg just nu.
Jag kan säga att det kan vara väldigt förvirrande när man känner personen privat till ett visst namn och så kommer de in på mitt jobb och ska hämta ut pengar tex och därmed (pga min förvirring?) legitimerar sig med ett helt annat namn.....?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 781
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
88 89 90
Svar
1 784
· Visningar
87 434
Senast: Enya
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 263
Senast: pepp
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar