Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför en del människor kallas för annat än de heter.
Att Charlotta eller Liselotte kallas för Lotta osv är ju vanligt. Att Margareta kallas för Greta och Ann-Helen för Lena går väl an men jag tänker på tex Pia som egentligen heter Inger
Har några fler sådana exempel som jag tyvärr inte kommer ihåg just nu.
Jag kan säga att det kan vara väldigt förvirrande när man känner personen privat till ett visst namn och så kommer de in på mitt jobb och ska hämta ut pengar tex och därmed (pga min förvirring?) legitimerar sig med ett helt annat namn.....?

Tänk dig då att du har ett gäng diamantborrare ute i skogen som tenderar att antingen tilltalas med efternamnet (vilket är ju fullt förståeligt) eller har mer eller mindre märkliga smeknamn, ej relaterade till deras namn, som de verkligen går under hela tiden... Vid ett tillfälle satt jag och kollade på bemanningslistan och undrade om de bytt ut en av dem för jag kände inte igen namnet. Det visade sig vara samma borrare som vanligt, bara det att jag aldrig sett hans hela namn tidigare.

Det är liksom lite knepigt att lista ut vad Räkan, Peron, Zultanen etc heter på riktigt :cautious:

Edit: Mikaela och Emilia är lite lättare... och nej, de är inte kvinnor ;) :rofl:

Funderar på om jag rentav borde flytta utomlands, till någon varm plats.

Så kallt nu, både morgon och kväll trots att det bara är mitten av augusti. Och jag vet ju att det är så det är nästan hela året.

Men finns många fördelar med att bo i Sverige.

Jag undrar vad som gör att jag tycker om och trivs med just de människor jag tycker om och trivs med.

Funderar på om de liknar varandra eller om de har någon särskild gemensam nämnare. Idiotisk fundering kanske 😅.

Varför en del människor kallas för annat än de heter.
Att Charlotta eller Liselotte kallas för Lotta osv är ju vanligt. Att Margareta kallas för Greta och Ann-Helen för Lena går väl an men jag tänker på tex Pia som egentligen heter Inger
Har några fler sådana exempel som jag tyvärr inte kommer ihåg just nu.
Jag kan säga att det kan vara väldigt förvirrande när man känner personen privat till ett visst namn och så kommer de in på mitt jobb och ska hämta ut pengar tex och därmed (pga min förvirring?) legitimerar sig med ett helt annat namn.....?
Eller som personen som presenterar sig som Lars och när du ska mejla personen är det till Karl... Och det är samma person. Obs påhittade namn...

Funderar på varför jag fått infall att barn skulle vara något för mig :cautious: är det samhällsnormer som ställer till det? Har många anledningar till varför jag inte vill

Jag funderar på om jag kanske borde sticka en riktigt tjock och stickig offerkofta till mig själv. Jag har varit på dåligt humör igen pga hur min mamma beter sig, och jag känner mig ganska barnslig pga det.

Vi har inte jättemycket kontakt, då hon blir allt svårare att ha att göra med. Och jag känner ju henne, så jag borde veta att det enda som funkar är att låta kommentarerna rinna av.

Men ändå blir jag på dåligt humör, nu bland annat av hur hon beter sig mot min syster jämfört med mig. Mamma sa att hon är så glad att de har ett barn kvar :crazy: och började sen oja sig över hur synd det är om alla möjliga människor hon känner, då de är barnlösa. Jag är alltså inte död, jag har bara flyttat en bra bit från mina föräldrar, och det hände redan för över 20 år sedan.

Och sedan fick jag en föreläsning om att jag inte får störa systern nu, för hon har det så svårt. Svårigheterna? Jo, hon har börjat jobba deltid, i ett yrke hon älskar, efter att ha varit länge hemma med det yngsta barnet. Hon är gift och pappan är givetvis delaktig i att sköta barn och hem. Hon har inte uttryckt att det skulle vara det minsta svårt, utan härligt att ha återvänt till jobbet. Jag sliter ihjäl mig här på mitt fysiskt tunga jobb med mer än heltid, ensamstående med mina barn sedan över 10 år, men det är väl ingen match?

Och vem tror ni ska bli bjudna på resa till Medelhavet tilsammans med mamma i höst?
Jag hade inte velat åka om jag blivit tillfrågad, jag hade inte orkat med en vecka i sällskapet, men därför känner jag mig barnslig.
Man kan ju inte tänka som så "jag hade också velat bli bjuden, så att jag kunnat säga nej tack" :bag:

Senast ändrad:
Herrejävlar. Bil 1 tappar sitt däck som hamnar precis så att bil 2 flyger i luften (och att någon filmar!).
Såg ut som om kvinnan i bilen dog också :(
Jag läste det som att ingen blev allvarligt skadad i olyckan, utan endast lindriga skador - men kan ha missat nåt. (Dashcams är väldigt vanligt i en del länder.)

Men just det där att man sitter och kör om lugnt och fint och nästa sekund hänger man 5 meter upp i luften upp och ned utan att ha en susning om vad som egentligen hände.

Jag läste det som att ingen blev allvarligt skadad i olyckan, utan endast lindriga skador - men kan ha missat nåt. (Dashcams är väldigt vanligt i en del länder.)

Men just det där att man sitter och kör om lugnt och fint och nästa sekund hänger man 5 meter upp i luften upp och ned utan att ha en susning om vad som egentligen hände.
Aha texten kom upp efter klippet men kanske avsåg nästa klipp då ("woman killed by tire flying off truck in front of her). Hoppas du har rätt!

Galet.

Att jag verkligen verkligen inte vill att det ska bli höst (absolut inte mer än det redan blivit). Det känns så hemskt. Jag vill inte ha mörker och kyla och iskallt regn och mornar där solen inte hunnit gå upp innan det är dags att vakna och solen hunnit gå ner innan det är sovdags. Om det finns en alternativ värld där det ständigt är juni är det dit jag ska flytta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 781
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
88 89 90
Svar
1 784
· Visningar
87 432
Senast: Enya
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 263
Senast: pepp
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar