Jag tänker mig att det blir någon sorts effekt som liknar att köra på en hoppramp, inte bara däcktryckets egen fjädringskraft?Hur kan det bli sån fjäderkraft i ett bildäck precis riktad rakt upp att en hel bil slungas upp i luften på tv-spelsvis.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänker mig att det blir någon sorts effekt som liknar att köra på en hoppramp, inte bara däcktryckets egen fjädringskraft?Hur kan det bli sån fjäderkraft i ett bildäck precis riktad rakt upp att en hel bil slungas upp i luften på tv-spelsvis.
Mjo, det har du nog rätt i, men fjädringskraften måste ändå vara tokstark för att lyckas vrida bilens hastighetsvektor uppåt sådär blixtsnabbt.Jag tänker mig att det blir någon sorts effekt som liknar att köra på en hoppramp, inte bara däcktryckets egen fjädringskraft?
Rätt beroende av höjdproportionerna däck-front/underrede också för att få ut maximal effekt.Mjo, det har du nog rätt i, men fjädringskraften måste ändå vara tokstark för att lyckas vrida bilens hastighetsvektor uppåt sådär blixtsnabbt.
Och akustikpanel! Trendigt nu och jag har sett flera exempel på när folk sätter upp det som fondvägg snarare än för ljuddämpning. Känns också dyrt, även om de tycker att det blir fint.Jag borde verkligen packa, men istället funderar jag över fototapeter, tapeter som kostar per m2. Hur har folk råd att tapetsera stora ytor med såna?
Man får lägga sina pengar på vad man vill såklart, men iallafall!
Okej om man har en liten yta med sån och sen målar resten, men m2 på m2... jeez tänker jag.
Det gör den.Om laktosfri gräddfil smakar annorlunda än vanlig.
Aldrig hört annat än gympa.Om fler människor säger och skriver jympa eller jumpa.
Jag tänker att det heter gymnastik och då är gympa en förkortning av det ordet. Men här på forumet har jag läst jumpa flera gånger de senaste dagarna. Sedan spelar det väl egentligen ingen roll. Jag tycker bara gympa låter bättre.
Okej jag har både hört och läst jumpa också. Kanske bara en del tycker det är lättare att säga? Kanske samma som sagt bulibumpa istället för bolibompa? (om barnprogrammet). Kanske folk som gillar u extra mycketAldrig hört annat än gympa.
Okej jag har både hört och läst jumpa också. Kanske bara en del tycker det är lättare att säga? Kanske samma som sagt bulibumpa istället för bolibompa? (om barnprogrammet). Kanske folk som gillar u extra mycket
Men jumpa är ju typ hoppa på isflak eller annat allmänt skuttandeOkej jag har både hört och läst jumpa också. Kanske bara en del tycker det är lättare att säga? Kanske samma som sagt bulibumpa istället för bolibompa? (om barnprogrammet). Kanske folk som gillar u extra mycket
Har nog kanske inte hört det heller förresten, men definitivt läst i åtminstone en bokBulibumpa har jag aldrig hört eller läst
Dessutom lite konstigt eftersom programmet väl hette Bolibompa?
I de sammanhang jag hört det är det helt tydligt synonymt med gympaMen jumpa är ju typ hoppa på isflak eller annat allmänt skuttande
Gammalt ord
Språket förändras men för mig är jumpa och gympa inte samma sakI de sammanhang jag hört det är det helt tydligt synonymt med gympa
Ser också det ibland men tänker att personerna bara hört ordet uttalas och inte tänkt över stavningen och i det var ordet kommer ifrånI de sammanhang jag hört det är det helt tydligt synonymt med gympa
Det finns en tråd om skolidrott på barnforumet där någon kallade det (skolidrott) jumpa.Språket förändras men för mig är jumpa och gympa inte samma sak
Men det kanske det är numera
I och för sig kanske personerna tänker på allmänt skuttande som synonymt med idrottande .Men jumpa är ju typ hoppa på isflak eller annat allmänt skuttande
Gammalt ord
Ja varför inte fri gymnastik hopp och skutt helt enkeltI och för sig kanske personerna tänker på allmänt skuttande som synonymt med idrottande .