Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om det går att ta bort mig själv från en facebooksida? Är/var admin där men har slutat jobba på den arbetsplatsen. Tydligen kan/ vill(?) Inte mina fd kollegor göra det även fast jag bett dom. (Dom ska också vara admins så är inte bara jag.)

Känns olustigt att ha tillgång och störande när det kommer notiser till sidan när jag inte har något alls med det att göra längre.

Vad man kan ha i en bjudskål på jobbet förutom godis? Har hittills haft godis med papper på 🍬 Men funderar på något nyttigare alternativ. Typ energibars men det blir lite dyrt… frukt blir lite stort och krångligt och håller inte heller jättelänge. Det funderar jag på.

Fast här har du ju ingen aning om vem som svarar? Hur vågar du lita på det rådet :confused: ?
Jag är 54 och har förmågan att skilja på rimligheten om någon säger att jag kan ta hela asken jämfört med att det är ok att ta en extra.
Skulle definitivt inte ta upp tid i vården för något så banalt som kliande myggbett.

Jag är 54 och har förmågan att skilja på rimligheten om någon säger att jag kan ta hela asken jämfört med att det är ok att ta en extra.
Skulle definitivt inte ta upp tid i vården för något så banalt som kliande myggbett.
Jag är också 54 och skulle inte lita på medicinsk information från ett forum... :D

Hur många Loratadin man kan ta på ett dygn?
Jag vet att det står en per dygn på paketet men det borde gå att öka på utan risk?
Jag fick en stor mängd myggbett igår. Jag slutade räkna vid 50 :eek:
Jag kan bara svara för mig själv, men jag har tagit två per dygn ibland när min pollenallergi varit ovanligt besvärlig. Inga som helst konstigheter.

Jag har fått ok från allergiläkare att ta 2per dag. En annan läkarbekant har sagt att det har gjort tester på upp till 17/dygn utan biverkningar. Jag har nog hållt mig till 2-3 vid riktigt allvarliga besvär dock.

Vad man kan ha i en bjudskål på jobbet förutom godis? Har hittills haft godis med papper på 🍬 Men funderar på något nyttigare alternativ. Typ energibars men det blir lite dyrt… frukt blir lite stort och krångligt och håller inte heller jättelänge. Det funderar jag på.

Det finns mindre musli/rawbars i lösvikt på vissa ställen.

Förvisso desloratadin, men här är min -av läkare- rekommenderad dagsdos på daglig bas.

1693635755578.webp

2 på morgonen och 2 på kvällen enligt muntlig ordination, så jag har svårt att se att 1 extratablett vid något enstaka tillfälle skulle innebära nån typ av fara..

Idag är det prideparad och andra prideaktiviteter där jag bor.

Det är också 9 grader (känns som 7 enligt smhi) och regn.

Jag tänkte gå med i prideparaden men vill verkligen inte med vädret som är. Funderar på hur många som väljer bort p.g.a. vädret. Är ju synd men det är verkligen extremt olockande att vara ute.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 781
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
88 89 90
Svar
1 784
· Visningar
87 402
Senast: Enya
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 261
Senast: pepp
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar