Jultråden 2022

Bild?
Mvh/gillar julkläder i alla former :love:
Den här är det! Bild tagen från hemsidan. https://jul-troja.se/collections/julpyjamas-dam/products/julhjarta-pyjamas-dam
1667974231484.webp

Jag är också ultrakonservativ och rör inget med jul innan 1 dec. Har köpt klart alla julklappar, kalendrar och pynt i november för att sprida ut stress och ekonomisk smäll.

När jag var barn åt vi alltid på en stor fin julduk farmor dekorerat. Hon dog ung och jag fick aldrig träffa henne men det kändes väldigt fint att ha den kopplingen till henne. Nu ärvde min kusin duken men jag funderar på att starta min egen duktradition. Köpa en stor vit duk som sen alla i släkten ska brodera något juligt samt namn och år. Frågan är bara. Ska jag satsa på linne eller bomull? Tänkt att bli något som ska ärvas i släkten

Vilken fin idé!

Eller ja, både längtar och bävar. Förra året hade min katt varit framme i förrådet och gnagt lite på kungens huvud och jag kan inte tänka mig att han fått vara ifred under året som gått 😬 Har jag otur kanske han knappt har något huvud kvar numera 😬

IMG_20211127_154912.webp

Är mitt i julpyntandet 😍 Röda gardiner i samme och adventsljusstakarna först på plats och nu är allt städat och dukar också på sina platser. Är ju advent om 2.5 vecka och i år vill jag vara klar med pyntade tills dess så jag har tid att läsa alla mina julböcker, backa och allmänt ta det lugnt i december istället 🥰

Varför vänta, vi har redan julpynt både här och där. Visserligen är just jag kanske lite färgad av jobbet (juldekoratör) men vad fasen. Vi har ändå alltid gran och julpynt från slutet av November till typ trettondagen :heart
Alltså jag blir så nyfiken på ditt jobb! Jag vet att du skrev lite om det tidigare, men om du vill & orkar får du jättegärna berätta mer! Annars går det jättebra att ignorera detta inlägg :)

Åker du liksom runt och pyntar i butiker och liknande, eller vad går jobbet främst ut på? Jag har i min enfald alltid trott att företagen skötte sådant själv, men det är nog lite naivt av mig inser jag nu. Är du även med i tillverkningsprocessen, tänker på din bild av julkulorna som du målade (?) häromveckan?

Alltså jag blir så nyfiken på ditt jobb! Jag vet att du skrev lite om det tidigare, men om du vill & orkar får du jättegärna berätta mer! Annars går det jättebra att ignorera detta inlägg :)

Åker du liksom runt och pyntar i butiker och liknande, eller vad går jobbet främst ut på? Jag har i min enfald alltid trott att företagen skötte sådant själv, men det är nog lite naivt av mig inser jag nu. Är du även med i tillverkningsprocessen, tänker på din bild av julkulorna som du målade (?) häromveckan?
I mitt fall är det mycket tur å flax 🤩

Efter en internationell fotokarriär som är död å begraven i kölvattnet av pandemin så halkade jag in på det här på ett bananskal.

Jobbar i en specifik butik med juldekoren. Så jag har bokstavligen fått betalt för att klä julgranar.

Kreativitet har alltid legat nära till hands och julpynt är bland det bästa jag vet så det är kanonkul. Julpynt gör jag även så till mig å vårt eget hus.

Letar som bäst efter en vettig kurs i blombinderi för att gå vidare med det här 😃

I mitt fall är det mycket tur å flax 🤩

Efter en internationell fotokarriär som är död å begraven i kölvattnet av pandemin så halkade jag in på det här på ett bananskal.

Jobbar i en specifik butik med juldekoren. Så jag har bokstavligen fått betalt för att klä julgranar.

Kreativitet har alltid legat nära till hands och julpynt är bland det bästa jag vet så det är kanonkul. Julpynt gör jag även så till mig å vårt eget hus.

Letar som bäst efter en vettig kurs i blombinderi för att gå vidare med det här 😃
Vilken grej! Det låter jättehäftigt, både den förra karriären och den nya!

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 251
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 691
Senast: Saeta
·
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 853
Senast: aiquen
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 570
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattträd/klösmöbel
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈