Jultråden 2022

Ljusslinga i en liten Mahonia utanför ytterdörren.

Plus en dekorativ aluminium gran med 16 kulor, lampor och glitter (kändes seriöst retro) är på plats i fönstret i matsalen - läs nuvarande sovrum, kontor och matplats eftersom vi renoverar).

Har köpt limpistol och är nu redo för att vika julstjärnor 😆

vinterfint-dekoration-krans-bjaellra-guldfaergad__0986109_pe817047_s5.jpg
Tog en tripp till IKEA i fredags (har bara tio minuter dit 😄). Köpte med mig julklappspapper och presentpåsar, kronljus och en fin batteridriven ljusslinga med vita löv.
Tror jag ska ha ljusslingan antingen i en julgrupp eller runt pepparkakshuset.
Köpte även en jättefin krans i guldiga bjällror som jag sneglat på i några år (tror både IKEA och HM home haft liknande flera år i rad).

Köpte julklapp till partnern idag. Hon har tjatat om att gå en akvarellkurs så nu har jag helt enkelt anmält henne till en som håller på hela våren. Hon målar lite själv då och då men vill utveckla intresset. Det bästa av allt är att jag tipsade en av hennes vänner om kursen så nu är hon också anmäld till samma kurs. Alltid kul att gå kurs tillsammans med en vän!

Köpte julklapp till partnern idag. Hon har tjatat om att gå en akvarellkurs så nu har jag helt enkelt anmält henne till en som håller på hela våren. Hon målar lite själv då och då men vill utveckla intresset. Det bästa av allt är att jag tipsade en av hennes vänner om kursen så nu är hon också anmäld till samma kurs. Alltid kul att gå kurs tillsammans med en vän!
Jättefin julklapp! :)

Ett julpynt jag vill köpa är en (fejk)krans att hänga ovanför sängen. Jag har haft en ljusare grön hela resten av året och gillat det men den passar inte alls på julen så nu är det tomt. Någon som sett en fin? Gillar klassik julpynt men kan själv sätta i små kulor eller så om det saknas. Ska kika runt lite på de vanligaste ställena, vill inte ha något dyrt och fancy.

Jag planerar att börja pynta v.47 men har inte kunnat hålla mig ifrån glögg. Köpte en god äppelglögg från herrljunga (alkoholfri) som kändes precis lagom höstig för att provsmaka redan i början av december. Så kunde jag inte hålla mig ifrån att prova blossas nyhet, alkoholfri roséglögg som stod brevid i butiken. Den var jag inte fullt lika förtjust i, så det blir nog inte fler flaskor av den. Lite för somrig för att mina smaklökar skulle köpa att det var en juldryck.
Har också provsmakat årgångsglöggen från blossa. Är inte helt säker på vad jag tycker om den, men så är jag inte så förtjust i vinglögg heller... får prova ytterligare gånger och kanske både riktigt varm och väl kyld. Jag var så ivrig att provsmaka att den blev rumstempererad och det är sällan en så charmig temperatur för glögg att drickas vid....

Och så fick ytterdörren sin traditionsenliga ljusgardin.
Dr.webp

Sen var tanken att jag skulle sätta upp ljusslingan på staketet runt trädgården på framsidan, men den var tyvärr stendöd. Den är gammal och fungerade lite halvkasst redan förra året, så det kom inte som någon större chock. Jag är i alla fall glad att jag testade den innan jag ödslade tid på att sätta upp den! Det blir till att köpa en ny i veckan!

Jag behöver rådfråga expertisen om hjälp här.
Jag behöver köpa en ny julgransbelysning. Övriga medlemmar i hushållet klagar på att A) den gamla innehåller för få ljus (16) och B) lyser för svagt (varmvit LED). Jag har googlat runt en stund men hittar ingen värdig ersättare för den gamla slingan. Har någon ett bra tips?

Jag behöver rådfråga expertisen om hjälp här.
Jag behöver köpa en ny julgransbelysning. Övriga medlemmar i hushållet klagar på att A) den gamla innehåller för få ljus (16) och B) lyser för svagt (varmvit LED). Jag har googlat runt en stund men hittar ingen värdig ersättare för den gamla slingan. Har någon ett bra tips?

Star Trading, även deras budgetvarianter är bra. Rustas byggbara system är också väldigt bra.

För mer "oomf" rekommenderar jag klusterslingor istället för vanliga slingor. Här är min klusterslinga i spaljén, Rustas billigaste byggbara system:

73420176_157246068974953_7974721145450497185_n.jpg

Edit: Jag KAN ha lagt alldeles för mycket tid på att studera ämnet :rofl:

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 252
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 691
Senast: Saeta
·
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 853
Senast: aiquen
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 570
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar