Jultråden 2022

När jag och min man precis träffats blev jag fullständigt förälskad i en julgås med jultröja. Väldigt tacky och random inredning som få förstår sig på. Därför var jag ju tvungen att slå till i helgen när jag snubblade över en ny helt bedårande julgås. Jag har funnit min nisch i livet
20221112_123809.webp

Ett julpynt jag vill köpa är en (fejk)krans att hänga ovanför sängen. Jag har haft en ljusare grön hela resten av året och gillat det men den passar inte alls på julen så nu är det tomt. Någon som sett en fin? Gillar klassik julpynt men kan själv sätta i små kulor eller så om det saknas. Ska kika runt lite på de vanligaste ställena, vill inte ha något dyrt och fancy.
Jag köpte denna från systrarne grenen. Rödare och finare färg i verkligheten
20221115_195235.webp

Hur gör man med utebelysning och elförsörjningen? Drar man sladden genom ett fönster? Blir den inte klämd?

Jag är sugen på att köpa ett litet ljusträd och sätta i en större kruka utanför ytterdörren (med några vintertåliga växter i krukan också) och det finns ett fönster i närheten.

Hur gör man med utebelysning och elförsörjningen? Drar man sladden genom ett fönster? Blir den inte klämd?

Jag är sugen på att köpa ett litet ljusträd och sätta i en större kruka utanför ytterdörren (med några vintertåliga växter i krukan också) och det finns ett fönster i närheten.

Jag en ljusslinga genom dörren flera månader utan problem och gjorde även så när jag hade batterislinga. Batterierna höll längre innan de behövde laddas om de låg inne i värmen.

Jag en ljusslinga genom dörren flera månader utan problem och gjorde även så när jag hade batterislinga. Batterierna höll längre innan de behövde laddas om de låg inne i värmen.

När jag läser på nätet står det att man ska undvika det för att sladden kan gå sönder. Jag provade för några år sen en batteridriven slinga men batteridelen klarade inte av att vara utomhus alls.

Jag har alltid haft uttag utomhus så sätter bara in en timer för utomhusbruk i uttaget och kopplar sedan slingan. Enkelt och smidigt! Men svårt om man inte har utomhusuttag 😜

Wohoo, jag har köpt ett adventsljus! Vet att det har brukat bli väldigt ojämnt bränt förr i tiden och det är ingen tradition hos mig alls att ha ett. Men jag _var i en fysisk, jättegullig ljusaffär_ (vilket jag är så himla glad över att ha kunnat!) och fick habegär. Jag ska pynta hållaren lite vid tillfälle.

Redo!
F8B95F0B-0C0D-44D3-B8A6-BCB1E17FA461.jpeg

Ps: 30 timmar brinntid.

Om du måste dra ut el inifrån så välj ett fönster hellre än en dörr.
Jag har tidigare haft en ljusslinga utdragen via ett fönster och den överlevde i många år, minst 10 år, innan vi satte uttag både här och där utomhus för alla belysningar.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 261
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 692
Senast: Saeta
·
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 853
Senast: aiquen
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 576
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10