Jultråden 2020

Jag tycker att årets Blossa låter supergod för en gångs skull!
Jag är också lite skeptiskt till kombinationen mynta, grönt te och glöggkryddor men blir gärna överraskad så kommer definitivt smaka. Jag gillar dock mest att göra glöggdrinkar av årgångsglöggen. Förra årets Aloha och året innan med Limoncello var otroligt goda blandat med bubbel och citron :love:

Jag älskar jul sedan vi flyttade till gården. Är så roligt att pynta. Dock inte riktigt fått till något på spiselkransen tidigare år. Vad ska man ha?
Vi eldar ju dagligen så måste tåla att stenen blir lite varm 😅
079394D6-0603-4B84-BDA8-18AC54900F1E.webp

Kommer nog inte bli som vanligt i år med själva julen. Men om jag och mamma kan fira med varandra vore det ju helt ok. För mig att vi inte var så många under själva julafton förra året men att åren innan varit mer fullt ös?
Oavsett är det ju inte så jättekul att vara helt själv julafton och juldagen.

För första gången någonsin har jag lyckats störa mig på att något juligt finns i affärerna! Willys hade börjat sälja årets julkalender.

Jag älskar jul sedan vi flyttade till gården. Är så roligt att pynta. Dock inte riktigt fått till något på spiselkransen tidigare år. Vad ska man ha?
Vi eldar ju dagligen så måste tåla att stenen blir lite varm 😅Visa bifogad fil 58410
Åh vad fint! Jag söker också pynt till spiselkrans men vi eldar inte där, bara tända ljus. Vill ha en riktigt tjock och fluffig grön girland som hänger i bågar och pynt uppepå kanten. Kanske blandat vanligt pynt med naturpynt som kottar och rönnbär.

Jag har för övrigt precis beställt de första julklapparna samt en påkostad adventskalender till mannen. :) Jag har också sett ut två julklappar till mannen och ska beställa dem i november. Jag har nog aldrig varit ute i såhär god tid innan. :p

Vi funderar på att åka till Gekås någon vardag snart också, dock inte på höstlovet... Vet inte riktigt om man överlever det men hoppas på en okej upplevelse. Vi var där en helg förra året efter höstlovet och det var rent vidrigt faktiskt, men det vore kul att köpa på sig en del julklappar till barnet och syskonbarn. Samt billig fågelmat, vilket är en mysfaktor för mig hela vintern, att mata fåglarna. :heart Lever på hoppet att vardagar ändå är ganska okej.

Jag hade först tänkt sätta den här tråden på Ignore i en månad eller så eftersom jag inte får börja tänka på julen än (oklart varför), men sen kom jag på att jag är moderator... 🙄 Så det är väl lika bra att jag kastar mig in och struntar i den lilla rösten inom mig som tjurigt hojtar "det är för tidigt!" :D

Precis som många andra ser jag lite extra mycket fram emot julen i år, efter ett 2020 som varit riktigt uselt och mest handlat om att ta sig igenom livet vecka för vecka. Jag kommer att ha mer tid hemma än någonsin förr p.g.a hemmakontor, inställda resor/besök och div. sociala events, och ser framför mig hur jag verkligen kommer att gå in för julen i år. Det gör jag varje år, men det blir nog lite extra mycket pyssel, bak och dekorationer i år!

Sambon och jag har sedan länge bestämt att vi ska investera rejält i lite fin julbelysning i år, och planerar att köpa hem och ställa ut de här två kompisarna på altanen på framsidan:

238655589alt2

238655582

:love:
Jag är också ute efter ngn fin figur. Var har du sett dessa?

Årets julsmak från SIA Glass: Glöggmys. Vad tror man om det?

Så här står det:

"Glöggmys görs av svensk gräddglass med glöggsmak med slingor av glöggrippel och rostad hackad mandel. Glassen har en julinspirerad smak med toner av kanel, kardemumma, nejlika och ingefära."
Kan inte säga något om smaken såklart även om jag ställer mig tveksam till glögg i glass. Det hemska namnet däremot är en svag 1/10 på skalan.

Förresten, tips på hur man kan pynta barnens rum lite hade uppskattats. Just nu har de varsin stor tomte.
Både jag och min bror hade varsin liten minigran. Jag älskade när det var dags att sätta upp den, klä med julkulor och ljusslinga. Den gav ett så härligt ljus och jag minns att jag ofta lekte med mina dockor eller djur kring den lilla granen i mitt rum.
Har sett sådana på Rusta och Ikea, så kanske barnen kan få välja dekorationer själva? Finns många små minikulor och figurer att hänga upp, eller pyssla något eget :)

Både jag och min bror hade varsin liten minigran. Jag älskade när det var dags att sätta upp den, klä med julkulor och ljusslinga. Den gav ett så härligt ljus och jag minns att jag ofta lekte med mina dockor eller djur kring den lilla granen i mitt rum.
Har sett sådana på Rusta och Ikea, så kanske barnen kan få välja dekorationer själva? Finns många små minikulor och figurer att hänga upp, eller pyssla något eget :)
Det har jag funderat på och tror att sonen skulle kunna fixa det. Dottern är 3 och jag tror vi skulle ha granen i hela huset 🙈🤣 men kanske nästa år eller så ☺️

Jag var inne en sväng på H&M i annat ärende idag och kunde inte låta bli att plocka med mig tre saker från deras julkollektion.

Adventsljusstake:

1604091459558.webp

Kuddfodral:

hmgoepprod

Julgransdekorationer:

hmgoepprod

Nu ska jag försöka lägga locket på julkänslorna i några veckor till innan det börjar bli dags att peppa till på riktigt :angel:

Ute å körde med mannen tidigt imorse, när vi passera grannhusen såg jag några jättefina gröna och röda ljus och blev över lycklig 😍 var på väg att pipa till "seee dom har redan börjat pynta till jul"🤗🎄 så ser jag att ljusen sitter bakpå sopbilen 😆🤦 vilken mega besvikelse!! 🙈

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 373
Senast: Sezziyanen
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 895
Senast: Derivata
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 110
Senast: Happimess
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
813
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka