Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det är väll rimligt? Om stjärfjädrarna sticker ut långt behöver den såklart större yta att vistas på.Inser just att även om en dvärgkochin och en dvärgfönix som båda väger ca 750g kommer behöva olika stora burar då stjärtfjädrarna kan bli över 1m långa på dvärgfönix tuppar.
Noll förankring i verkligheten öht.
Dom sticker inte ut från tuppen likt en fasans gör utan dras runt på backen.Fast det är väll rimligt? Om stjärfjädrarna sticker ut långt behöver den såklart större yta att vistas på.
Ja, små hönsraser lär bli poppis om lagen går igenom.Är det ett så stort problem med hönorna? Det är ju inga jätteytor det talas om 25 kvm utomhushyta och 6 kvm inomhus yta det är ju totalt sett mindre än en atterfallare och något de flesta borde få plats med. Har man fler än 10 hönor är det kanske inte en hobbyverksamhet tänker jag.
Jag kan däremot hålla med om att det är etiskt märkligt att det ska vara olika regler för hobbydjur och produktionsdjur, de har ju ändå samma behov även om produktionsdjurens liv oftast är betydligt kortare än hobbydjurens så de kanske lider kortare tid ur den aspekten.
Och då kan man undra varför en minoritet extremister, som har gott om dömda i sin kader (t.ex. släppa ut djur ur hägn), som har agendan att inga husdjur ska finnas, ska få vara med i en referensgrupp.De har suttit med i en referensgrupp inte i en beslutande position.
Har du hört talas om flyttbara hönshus/hönsgårdar?Är det ett så stort problem med hönorna? Det är ju inga jätteytor det talas om 25 kvm utomhushyta och 6 kvm inomhus yta det är ju totalt sett mindre än en atterfallare och något de flesta borde få plats med. Har man fler än 10 hönor är det kanske inte en hobbyverksamhet tänker jag.
Jag kan däremot hålla med om att det är etiskt märkligt att det ska vara olika regler för hobbydjur och produktionsdjur, de har ju ändå samma behov även om produktionsdjurens liv oftast är betydligt kortare än hobbydjurens så de kanske lider kortare tid ur den aspekten.
Har du hört talas om flyttbara hönshus/hönsgårdar?
Vet du hur marken ser ut i en permanent hönsgård?
Det har i varje fall inte den som skrivit detaljteglerna om höns.
Jag tror att enda platsen de som skrivit mött verkliga höns på, är djurpark.
...och medelstora/större raser i bevarandeavel, blir utrotade.Ja, små hönsraser lär bli poppis om lagen går igenom.
Fasaner är ju inga stora fåglar men hönsen ligger ändå på en längd på runt 60cm
Jo jag har hört talas om dom men inte sett några i praktiken. De som finns häromkring har fasta hönshus och inhägnader det verkar vara vanligast.Har du hört talas om flyttbara hönshus/hönsgårdar?
De jag känner som jobbar med den typen av yrken är utbildade husdjursagronomer med rötterna i jordbrukande familjer. Jag vet hur marken ser ut i en permanent hönsgård, de jag har sett har dock varit i storleken 2-4 kvm på 5 hönor så de blir ju väldigt slitna även när hönorna spenderar mycket tid utanför hönsgården lösa på tomten.Har du hört talas om flyttbara hönshus/hönsgårdar?
De jag känner som jobbar med den typen av yrken är utbildade husdjursagronomer med rötterna i jordbrukande familjer. Jag vet hur marken ser ut i en permanent hönsgård, de jag har sett har dock varit i storleken 2-4 kvm på 5 hönor så de blir ju väldigt slitna även när hönorna spenderar mycket tid utanför hönsgården lösa på tomten.
Det är inte omöjligt att min relativt stora tupp är 60 cm, även om hönorna är mindre. Vilket innebär 10 kvm och 50 kvm utomhus - för mina 4 hönor och 1 tupp. Jag skulle gissa att det idag är kanske 8-9 kvm inomhus, och kanske 20-30 kvm ute i hönsgården (utöver att de majoriteten av tiden även kan gå in i en hästhage och sprätta runt).Är det ett så stort problem med hönorna? Det är ju inga jätteytor det talas om 25 kvm utomhushyta och 6 kvm inomhus yta det är ju totalt sett mindre än en atterfallare och något de flesta borde få plats med. Har man fler än 10 hönor är det kanske inte en hobbyverksamhet tänker jag.
Den som inte ser galenskapen när det visas så här tydligt behöver både skaffa sig glasögon och ett sunt förnuft.Jag hittade den här bilden som väldigt tydligt demonstrerar den fullständiga galenskapen i dessa nya lagförslag. Och som än mer tydligt visar att det här har NOLL att göra med djurskydd och allt att göra med pengar till stora företag/staten.
Att rikta in sig på de djur som redan har det oändligt mycket bättre än de i kött-& äggfabrikerna, medan man ”av ekonomiska skäl” låter de senare behålla (eller till och med utöka) sina villkor är sådant jäkla hyckleri att det inte finns ord.
Visa bifogad fil 163925
Mycket skicklig för att illustrerad det man vill visa. Bilden för hobbyhöns kommer inte bli godkänd pga uppfyller inte det minsta måttet.Jag hittade den här bilden som väldigt tydligt demonstrerar den fullständiga galenskapen i dessa nya lagförslag. Och som än mer tydligt visar att det här har NOLL att göra med djurskydd och allt att göra med pengar till stora företag/staten.
Att rikta in sig på de djur som redan har det oändligt mycket bättre än de i kött-& äggfabrikerna, medan man ”av ekonomiska skäl” låter de senare behålla (eller till och med utöka) sina villkor är sådant jäkla hyckleri att det inte finns ord.
Visa bifogad fil 163925
Lever mer i vildfasen om att det tycks finnas hobbyhöns som inte redan idag uppfyller dessa krav med möjligen lite liten innedel.Den som inte ser galenskapen när det visas så här tydligt behöver både skaffa sig glasögon och ett sunt förnuft.