Sv: Jämställdhetsbonus - samhällets duktiglapp ...
Håller med dig.
Tycker det är extremt fördömande att anse att pappor är sämre pappor för att de inte tar ut 50% av fp
Man blir både ledsen och förbannad på hur vissa folk faktiskt hoppar på folk här inne.
Att man kan med och säga att din och din man e dum i huvudet eller en dålig förälder för att han inte är hemma med barnen blablabla...
Hade alla människor i hela världen haft samma möjligheter att dela föräldraredigheten lika hade det varit skit bra men nu lever vi i ett sånt samhälle att alla kan inte bara ända sina liv bara för att ett barn kommer till världen.
Satt igår och diskuterade denna tråd med min sambo och han blev förbannad.
Eftersom då min sambo är en av dessa DÅLIGA pappor som inte älskar sitt barn och är totalt dum i huvudet.
Min sambo har byggt upp sitt egna företag från grunden och har slitit som ett djur i över 16 år att få det att gå runt varje år, Detta är hans livsverk och kommer förbli så. Jag har valt att vara en del av detta så jag träffade honom och då visste jag hur mycket uppoffringar detta yrke har och skulle jag inte godta det skulle jag aldrig blivit tillsammans med honom.
Han har satsat MILJONER på denna gård/företag och skulle han vara tvungen att sätta in en arbetskraft till för att han måste vara hemma 6 månader skulle hela detta bli totalt katastrof och gå i konkurs.
Jag kommer vara hemma med detta barn vi väntar, och vi ser hellre att vi lever som vi gör nu och har allt bra än att vi måste driva företeget i botten och han sitter med miljoner i skulder och har inte råd att betala lånen och vi tvingas att flytta från gården och sätta oss i en jävla lägenhet som vi inte tycker är rättvisst mot barnen. Och kämpa varje månad att ens kunna leva som normalt. Och familjen kommer må så dåligt bara för att min sambo inte skall vara en "dålig pappa".
Över min döda kropp asså...
Han är redan hemma mer än vad många är då han lägger arbetstider själv och kommer gott och väl spendera flera timmar om dagen för barnen som han redan gör.
Han är inte ens biologisk pappa till min äldsta dotter och behandlar henne som din egna dotter och älskar henne och spenderar timmar varje dag med henne och hittar på saker bara dom två och det kommer han göra med detta barnet som kommer nu med, fast han jobbar varje dag och då är han inte borta 7-16 som alla andra är utan kanske jobbar 2-3 på morgonen och sedan lika mycket sent på kvällen.
Min dotters biologiska pappa vill inte träffa henne och jag ser ingen fel på henne bara för att hon fått vara med mamma hela första året.
Så vi är väl typiskt en sådan familj som borde förbjudas att ha barn bara för att vi inte lever upp till alla andras åsikter men det skiter vi fullständigt i för vi ger våra barn allt dom behöver och mycket mer.
Himla ledsamt att folk inte kan se in i andras liv och inse att dom gör det bästa av det dom har, sedan är det nog många pappor som kan vara lediga men inte vill och det är ju deras problem
Håller med dig.
Tycker det är extremt fördömande att anse att pappor är sämre pappor för att de inte tar ut 50% av fp