Jämställdhet och sambo..

Den man som inte klarar av manlig kultur blir socialt inkompetent. Skulle sambon byta jobb och sluta umgås med män?

Intressant lösning men naturligtvis inget han vill. Det borde hon förstå.
Så himla tragiskt synsätt. Det är verkligen inte typisk manlig kultur att gå på strippklubb. I princip inga av de män som finns i min umgängeskrets skulle få för sig att gå på strippklubb för "gängets skull" och de är verkligen inga socialt inkompetenta människor eftersom de har ett rikt socialt liv. Och, håll i hatten, den har varken bytt jobb eller slutat umgås med män!

Jag tycker mest det är tragiskt att, om man som man i en sådan umgängeskrets, inte vågar stå för sina åsikter och ta avstånd från aktiviteter som strider mot ens värderingar, av rädsla för att inte passa in.
 
Nej, men du beter dig inte lika som socialt kompetent man och socialt kompetent kvinna.

Det beror väl på vilket gäng det är.
Och är det så att man förespråkar mord och våldtäkt i ett gäng; är man då socialt inkompetent om man inte håller med?
Detsamma gäller sexköp tycker jag och de flesta män jag känner.

Min pappa tex är säljare och väldigt begåvad socialt. Han kan få folk att gilla honom och har öppnat upp många marknader folk trott varit stängda.
Han kan få en människa med grottmänniskomentalitet gilla honom. Han är bildad och lite världsvan. Men kan tona ner det vid behov och spela mer på att han är född i Arvidsjaur.

Vad han inte skulle göra för affärer är kompromissa med sin moral i såna här frågor. Det beror inte på att han inte är socialt kompetent.
Däremot har han empati, rättspatos och ryggrad. Han gör inte vad som helst för affärer. Och det har gått jäkligt bra för honom trots det.
Så agerar de flesta män jag känner.
 
Det är min kamp. Det är vår kamp. För ett bättre och mer jämställt samhälle.

Jag har döttrar. Det finns kvinnor som står mig nära. Jag arbetar ihop med kvinnor. Det finns kvinnor som drabbas varje dag av skiten. Jag läser om problemen varje vecka. Jag hör berättas om dem varje vecka. Mina medmänniskor drabbas av ojämställdheten där män har makten. Män som mig. Män som måste ta ställning. Män som måste säga ifrån. Män som i varje vardagsbeslut måste inkludera tanken om jämställdhet. Det är att ta ansvar. Ett ansvar som är mitt precis som andra mäns.

Alla kvinnor, och även män, drabbas av vårt ojämlika patriarkat. Kvinnor då allra mest negativt.

Självklart är det vår kamp. Att inte inse det är att vara extremt egoistisk och ha en snäv bild av ansvar och vilja att delta i samhällsutvecklingen.

Då duger det inte att följa med på stripklubb för att en annan MAN tagit initiativ till det och ha några jävla bortförklaringar. Då klarar man inte cutten till att vara en ansvarstagande medmänniska och medborgare.

Självklart är det vår kamp.

Adoptera mig! :love:
 
Det är min kamp. Det är vår kamp. För ett bättre och mer jämställt samhälle.

Jag har döttrar. Det finns kvinnor som står mig nära. Jag arbetar ihop med kvinnor. Det finns kvinnor som drabbas varje dag av skiten. Jag läser om problemen varje vecka. Jag hör berättas om dem varje vecka. Mina medmänniskor drabbas av ojämställdheten där män har makten. Män som mig. Män som måste ta ställning. Män som måste säga ifrån. Män som i varje vardagsbeslut måste inkludera tanken om jämställdhet. Det är att ta ansvar. Ett ansvar som är mitt precis som andra mäns.

Alla kvinnor, och även män, drabbas av vårt ojämlika patriarkat. Kvinnor då allra mest negativt.

Självklart är det vår kamp. Att inte inse det är att vara extremt egoistisk och ha en snäv bild av ansvar och vilja att delta i samhällsutvecklingen.

Då duger det inte att följa med på stripklubb för att en annan MAN tagit initiativ till det och ha några jävla bortförklaringar. Då klarar man inte cutten till att vara en ansvarstagande medmänniska och medborgare.

Självklart är det vår kamp.
Man kanske skulle ta en titt och kontrollera hur många tjejer som för slavlöner jobbar inom hästnäringen i Sverige. av ren kärlek till hästar , mockar, ryktat och utfodrar hästar åt föreningar, stuterier, travhästägare och andra som är verksamma inom näringen.
Vill minnas att jag mött en del underligheter då man levererat grovfoder eller halm ;)
 
Hitta dit? De syns alltför väl från vägen mellan ex mässan och hotellet. I hotellen ligger flyers och taxibilarna är mer än gärna behjälpliga.
Till det hela kommer att jag har (enligt mig själv) ett visst ansvar för gruppen man tar ner på en mässa eller ett större maskininköp.
Då är det bättre att jag vet var de är istället för att taxin drar iväg med gänget till ngn håla och Gudsförgäten plats.

Varför behöver du då lägga dig i överhuvudtaget? Är de enligt dig mer värda än kvinnorna de köper och begår övergrepp emot eftersom det spelar roll för dig var de hamnar? Du vet ju vad de kommer göra och du underlättar för dem, det är lika vidrigt som om du hade gjort det själv.
 
Man kanske skulle ta en titt och kontrollera hur många tjejer som för slavlöner jobbar inom hästnäringen i Sverige. av ren kärlek till hästar , mockar, ryktat och utfodrar hästar åt föreningar, stuterier, travhästägare och andra som är verksamma inom näringen.
Vill minnas att jag mött en del underligheter då man levererat grovfoder eller halm ;)

Som en i hästbranschen kan jag säga att det försiggår mkt skit av olika slag. Men vad det har med affärsmöten där du hjälper kunder hitta prostituerade vet jag inte.
 
Varför behöver du då lägga dig i överhuvudtaget? Är de enligt dig mer värda än kvinnorna de köper och begår övergrepp emot eftersom det spelar roll för dig var de hamnar? Du vet ju vad de kommer göra och du underlättar för dem, det är lika vidrigt som om du hade gjort det själv.
Lägga mig i, jag sitter i bilen på väg till hotellet, i samma bil har dem jag ska hjälpa. De ställer en fråga, jag svarar. Mer är det inte. Svarar inte jag så svarar hotellpersonalen eller taxichaffisen.
 
Som en i hästbranschen kan jag säga att det försiggår mkt skit av olika slag. Men vad det har med affärsmöten där du hjälper kunder hitta prostituerade vet jag inte.
Det handlar väl om att acceptera att människor utnyttjas. Men det är en furunkel i Sverige med svenska tjejer eller hur?
 
Man kanske skulle ta en titt och kontrollera hur många tjejer som för slavlöner jobbar inom hästnäringen i Sverige. av ren kärlek till hästar , mockar, ryktat och utfodrar hästar åt föreningar, stuterier, travhästägare och andra som är verksamma inom näringen.
Vill minnas att jag mött en del underligheter då man levererat grovfoder eller halm ;)
Den diskussionen har varit uppe många gånger. Och många av oss tar ställning genom att välja att inte stödja vissa företag.
 
Vad han inte skulle göra för affärer är kompromissa med sin moral i såna här frågor. Det beror inte på att han inte är socialt kompetent.
Däremot har han empati, rättspatos och ryggrad. Han gör inte vad som helst för affärer. Och det har gått jäkligt bra för honom trots det.
Så agerar de flesta män jag känner.

Precis så! Och för sådant agerande blir man, oavsett om man är man eller kvinna, enligt min erfarenhet mycket respekterad! Jag skulle själv inte göra affärer med någon - organisation eller individ - som kompromissar med sin egen moral. Jag skulle se det som en alltför stor risk!
 
Lägga mig i, jag sitter i bilen på väg till hotellet, i samma bil har dem jag ska hjälpa. De ställer en fråga, jag svarar. Mer är det inte. Svarar inte jag så svarar hotellpersonalen eller taxichaffisen.
Men skulle det då inte kännas bättre att säga "jag är ledsen, men jag vet faktiskt inte" på frågan var de kan hitta en strippklubb eller en bordell? Man behöver ju inte komma med värsta moralpredikan, utan bara konstatera att eftersom jag själv inte besöker sådana ställen så har jag ingen aning...
 
Då är det väldigt paradoxalt att du ändå väljer att stöda sexköp och stripklubbar.
Lika paradoxalt att svenska helylleindivider köper billiga varor producerade under slavliknande förhållanden.
Jag stöder inte prostitutionen, jag informerar bara, sedan för varje individ för sig välja. Samma sak med hur småtjejer utnyttjas i hästbranchen eller hur folk använder svart underbetald arbetskraft. Det är inte budbäraren som gör fel, det är den som gör bruk av tjänsten.
Jag har en kund som ställer en fråga, han vet att jag har lokalkännedom.
Han vet att taxikillen kan ge honom den, eller hotelportiern...om jag säger nej det vill jag inte svara på.
Så vad nyttar min vägran, ingenting, absolut ingenting.
Jag brukar förklara att ölen är extremt dyr på dessa ställen. och översätter sedan kundens önskan till taxikillen som sedan kör dit kunden..
Men innan ni kastar första stenen, hur många av er har köpt dessa lågprisprodukter som kommer från Kina, Indien , Vietnam och andra länder
 
Men skulle det då inte kännas bättre att säga "jag är ledsen, men jag vet faktiskt inte" på frågan var de kan hitta en strippklubb eller en bordell? Man behöver ju inte komma med värsta moralpredikan, utan bara konstatera att eftersom jag själv inte besöker sådana ställen så har jag ingen aning...
Därför att kunden vet att det är en lögn, för jag säljer ju in mina tjänster med bland annat en mycket god lokalkännedom. Så det är bättre att hålla sig till sanningen och vara behjälplig då hanteringen är laglig.. För svarar inte jag så svarar portiern, taxikillen eller ngn annan.
 
Lägga mig i, jag sitter i bilen på väg till hotellet, i samma bil har dem jag ska hjälpa. De ställer en fråga, jag svarar. Mer är det inte. Svarar inte jag så svarar hotellpersonalen eller taxichaffisen.

Hade någon ställt en sådan fråga till en man med ryggrad så hade han svarat tack för visat intresse av mina produkter men jag gör inte affärer med människor som tror att andra människor är okej att köpa.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 113
Senast: Svartkatt
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 086
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 018
Senast: mars
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 285

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp