Lika paradoxalt att svenska helylleindivider köper billiga varor producerade under slavliknande förhållanden.
Jag stöder inte prostitutionen, jag informerar bara, sedan för varje individ för sig välja. Samma sak med hur småtjejer utnyttjas i hästbranchen eller hur folk använder svart underbetald arbetskraft. Det är inte budbäraren som gör fel, det är den som gör bruk av tjänsten.
Jag har en kund som ställer en fråga, han vet att jag har lokalkännedom.
Han vet att taxikillen kan ge honom den, eller hotelportiern...om jag säger nej det vill jag inte svara på.
Så vad nyttar min vägran, ingenting, absolut ingenting.
Jag brukar förklara att ölen är extremt dyr på dessa ställen. och översätter sedan kundens önskan till taxikillen som sedan kör dit kunden..
Men innan ni kastar första stenen, hur många av er har köpt dessa lågprisprodukter som kommer från Kina, Indien , Vietnam och andra länder
Fast skulle någon fråga mig efter en tillridnibgstränare som är billig och jag bara vet såna som är billiga pga slavlöner, utnyttjande av andra hade jag rent avrått från att använda dem.
Även om jag förlorar en kund eller många.
Jag byter hellre jobb till ngt pissavlönat och tråkigt än säljer min själ.
Och jag försöker köpa varor som är prissatta så det finns en rimlig möjlighet till bra villkor för arbetare.