Jämställdhet och sambo..

Du kan iallafall sluta hjälpa folk att hitta dit. Du och sådana som du gör att eländet fortsätter.
Hitta dit? De syns alltför väl från vägen mellan ex mässan och hotellet. I hotellen ligger flyers och taxibilarna är mer än gärna behjälpliga.
Till det hela kommer att jag har (enligt mig själv) ett visst ansvar för gruppen man tar ner på en mässa eller ett större maskininköp.
Då är det bättre att jag vet var de är istället för att taxin drar iväg med gänget till ngn håla och Gudsförgäten plats.
 
Senast ändrad:
Den som idag arbetar med försäljning av tjänster och lösningar till företag kan knappast undvika att exponeras för det somliga kallar "manlig kultur"
Speciellt om man som jag jobbar mot Europa.
Jag har då två val. antingen klappa ihop mitt företag eller så gillar man läget och anpassar sig.
Vill kunden gå på en strippklubb eller vilket lika ofta inträffar i södra Europa, en bordell. Ja då fixar man det. Innebär naturligtvis inte att jag samtycker, men vill jag ha affären så....
Att som här i Sverige representera på en mjölkbar, funkar tyvärr inte ute i verkliga världen.
Man får ta seden från den plats dit man kommer.
Den inställningen har under många år skapat arbetsplatser och skatteinkomster till Sverige.
Eftersom de flrsta svenska företag som arbetar internationellt är medvetna om detta. Ändringar är på gång (som tur är) Idag är denna machokultur värst i östra Europa. Norra Europa har i stort samma klimat som i Sverige.

Nu vet jag inte vilken typ av "tjänster och lösningar för företag" som du jobbar med, men jag gör också det - jobbar med tjänster och lösningar för företag, alltså. I mitt fall rör det sig om affärssystemlösningar och konsulttjänster kopplade till dessa. Det har jag jobbat med de senaste 20 åren, på ett par-tre olika företag (alla ganska stora) och i flera olika roller, men mest som konsult/lösningsarkitekt och som säljare/säljansvarig. Och jag har aldrig någonsin (och skulle aldrig någonsin), i någon roll, tagit med kunder, eller följt med kunder, på strippklubb eller bordell!

Självklart finns det alltid, vid internationella affärer, ett visst mått av anpassning och hänsynstagande till en annan (eller flera andra) kultur(er), men min erfarenhet är ändå att man blir väldigt respekterad som affärsperson och människa om man står upp för sina värderingar och sin integritet. Åtminstone så länge man visar samma typ av respekt tillbaka, och intar en vänlig, ödmjuk inställning. Och jag har aldrig någonsin förlorat en affär för att jag inte gått på strippklubb med kunden! (frågan har aldrig ens varit uppe till diskussion...)
 
Nu vet jag inte vilken typ av "tjänster och lösningar för företag" som du jobbar med, men jag gör också det - jobbar med tjänster och lösningar för företag, alltså. I mitt fall rör det sig om affärssystemlösningar och konsulttjänster kopplade till dessa. Det har jag jobbat med de senaste 20 åren, på ett par-tre olika företag (alla ganska stora) och i flera olika roller, men mest som konsult/lösningsarkitekt och som säljare/säljansvarig. Och jag har aldrig någonsin (och skulle aldrig någonsin), i någon roll, tagit med kunder, eller följt med kunder, på strippklubb eller bordell!

Självklart finns det alltid, vid internationella affärer, ett visst mått av anpassning och hänsynstagande till en annan (eller flera andra) kultur(er), men min erfarenhet är ändå att man blir väldigt respekterad som affärsperson och människa om man står upp för sina värderingar och sin integritet. Åtminstone så länge man visar samma typ av respekt tillbaka, och intar en vänlig, ödmjuk inställning. Och jag har aldrig någonsin förlorat en affär för att jag inte gått på strippklubb med kunden! (frågan har aldrig ens varit uppe till diskussion...)
Detta händer inte varje gång, men det händer.
Jag själv frekventerar inte dessa "klubbar" men om kunderna efterfrågar det så försöker jag se till att de hamnar på vettiga ställen där de inte blir uppkörda. Var dessa finns känner ofta den lokala personalen eller motparterna till.
 
Detta händer inte varje gång, men det händer.
Jag själv frekventerar inte dessa "klubbar" men om kunderna efterfrågar det så försöker jag se till att de hamnar på vettiga ställen där de inte blir uppkörda. Var dessa finns känner ofta den lokala personalen eller motparterna till.

Intressant... Det har aldrig hänt mig, men vi jobbar kanske inte i samma bransch? Eller så får jag inte de frågorna eftersom jag är kvinna...?

Skulle jag bli tillfrågad så skulle jag helt sanningsenligt svara "jag vet inte", för jag har verkligen ingen aning om var det kan tänkas finnas strippklubbar och bordeller, varken i min egen hemstad eller någon annanstans... Och jag har inte för avsikt att ta reda på det. Fick jag frågan i Sverige angående bordeller, så skulle jag nog också upplysa om att det inte är lagligt att köpa sexuella tjänster här. Vill ju liksom inte behöva hämta ut min (blivande) kund ur häktet....
 
Detta händer inte varje gång, men det händer.
Jag själv frekventerar inte dessa "klubbar" men om kunderna efterfrågar det så försöker jag se till att de hamnar på vettiga ställen där de inte blir uppkörda. Var dessa finns känner ofta den lokala personalen eller motparterna till.

Får man fråga vilken bransch du är i?
Min familj och många av mina vänner är i affärsvärlden inom olika sektorer som säljare och konsulter. Jag har bara hört om något liknande en gång för väldigt länge sedan.
Det har aldrig varit snack om annat än middagar ute och ev något besök på nattklubb/pub etc.
Och det går bra för dem iaf.
 
Får man fråga vilken bransch du är i?
Min familj och många av mina vänner är i affärsvärlden inom olika sektorer som säljare och konsulter. Jag har bara hört om något liknande en gång för väldigt länge sedan.
Det har aldrig varit snack om annat än middagar ute och ev något besök på nattklubb/pub etc.
Och det går bra för dem iaf.
Fråga får man , svar får man inte ;) Men jag kan väl säga att det inte handlar om kläder, datorer eller symaskiner...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 113
Senast: Svartkatt
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 086
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 018
Senast: mars
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 285

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp