För att en borde ha någon slags etik att leva efter där en inte vill vara delaktig i att människor utnyttjas? För att det borde finnas saker som har större värde än att tjäna pengar?Varför skulle han det? Han gör ju pengar på det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att en borde ha någon slags etik att leva efter där en inte vill vara delaktig i att människor utnyttjas? För att det borde finnas saker som har större värde än att tjäna pengar?Varför skulle han det? Han gör ju pengar på det.
Ploki?Apropå absolut ingenting, undrar vart Ploki tog vägen.
Ploki?
Då kokar det ner till människosyn.
Anser man inte människoliv mer värda än en egen extra intjänad slant så finns kanske inte så mycket mer att diskutera.
Männsikoliv? De dör väl inte av att arbeta som strippor?
Ungefär samma högljudda svammel, ja.Ploki?
Varför skulle han det? Han gör ju pengar på det.
Ploki?
Om en kvinna börjar på sagda jobb, borde hon också hänga med på strippklubb för att vara socialt kompetent?Den man som inte klarar av manlig kultur blir socialt inkompetent. Skulle sambon byta jobb och sluta umgås med män?
Inte någon slump att du var tvungen att posta ett gäng kvinnor för att symbolisera kackel?
Hitta dit? De syns alltför väl från vägen mellan ex mässan och hotellet. I hotellen ligger flyers och taxibilarna är mer än gärna behjälpliga.Du kan iallafall sluta hjälpa folk att hitta dit. Du och sådana som du gör att eländet fortsätter.
Den som idag arbetar med försäljning av tjänster och lösningar till företag kan knappast undvika att exponeras för det somliga kallar "manlig kultur"
Speciellt om man som jag jobbar mot Europa.
Jag har då två val. antingen klappa ihop mitt företag eller så gillar man läget och anpassar sig.
Vill kunden gå på en strippklubb eller vilket lika ofta inträffar i södra Europa, en bordell. Ja då fixar man det. Innebär naturligtvis inte att jag samtycker, men vill jag ha affären så....
Att som här i Sverige representera på en mjölkbar, funkar tyvärr inte ute i verkliga världen.
Man får ta seden från den plats dit man kommer.
Den inställningen har under många år skapat arbetsplatser och skatteinkomster till Sverige.
Eftersom de flrsta svenska företag som arbetar internationellt är medvetna om detta. Ändringar är på gång (som tur är) Idag är denna machokultur värst i östra Europa. Norra Europa har i stort samma klimat som i Sverige.
Detta händer inte varje gång, men det händer.Nu vet jag inte vilken typ av "tjänster och lösningar för företag" som du jobbar med, men jag gör också det - jobbar med tjänster och lösningar för företag, alltså. I mitt fall rör det sig om affärssystemlösningar och konsulttjänster kopplade till dessa. Det har jag jobbat med de senaste 20 åren, på ett par-tre olika företag (alla ganska stora) och i flera olika roller, men mest som konsult/lösningsarkitekt och som säljare/säljansvarig. Och jag har aldrig någonsin (och skulle aldrig någonsin), i någon roll, tagit med kunder, eller följt med kunder, på strippklubb eller bordell!
Självklart finns det alltid, vid internationella affärer, ett visst mått av anpassning och hänsynstagande till en annan (eller flera andra) kultur(er), men min erfarenhet är ändå att man blir väldigt respekterad som affärsperson och människa om man står upp för sina värderingar och sin integritet. Åtminstone så länge man visar samma typ av respekt tillbaka, och intar en vänlig, ödmjuk inställning. Och jag har aldrig någonsin förlorat en affär för att jag inte gått på strippklubb med kunden! (frågan har aldrig ens varit uppe till diskussion...)
Detta händer inte varje gång, men det händer.
Jag själv frekventerar inte dessa "klubbar" men om kunderna efterfrågar det så försöker jag se till att de hamnar på vettiga ställen där de inte blir uppkörda. Var dessa finns känner ofta den lokala personalen eller motparterna till.
Det var ett skämt.Inte någon slump att du var tvungen att posta ett gäng kvinnor för att symbolisera kackel?
Detta händer inte varje gång, men det händer.
Jag själv frekventerar inte dessa "klubbar" men om kunderna efterfrågar det så försöker jag se till att de hamnar på vettiga ställen där de inte blir uppkörda. Var dessa finns känner ofta den lokala personalen eller motparterna till.
Fråga får man , svar får man inte Men jag kan väl säga att det inte handlar om kläder, datorer eller symaskiner...Får man fråga vilken bransch du är i?
Min familj och många av mina vänner är i affärsvärlden inom olika sektorer som säljare och konsulter. Jag har bara hört om något liknande en gång för väldigt länge sedan.
Det har aldrig varit snack om annat än middagar ute och ev något besök på nattklubb/pub etc.
Och det går bra för dem iaf.
Om en kvinna börjar på sagda jobb, borde hon också hänga med på strippklubb för att vara socialt kompetent?