Då utgår jag ifrån att det är helt ok att din mor/syster/partner/dotter försörjer sig som strippa eller prostituerad eftersom det enligt dig är helt acceptabelt att göra affärer på det sättet.
Eller är det så illa att det är enbart acceptabelt om det är någon annans mor/syster/partner/dotter...?
Så vansinnigt ryggradslöst. Jag kan också säga att fler och fler stora internationella företag har policys som förbjuder besök på dylika ställen, dvs det kan vara skäl för avsked.
Javisst alltfler företag dvs kunder förbjuder det hela. Men av ngn underlig anledning så vill deras representanter fortfarande besöka dessa platser. Ordnar du exempelvis ett mässbesökare för ett svenskt företag. Och några ur den gruppen frågar efter "röda hus" så har du 2 alternativ, antingen hjälper du dem att få tag på adresser (rätt lätt eftersom flyers brukar ligga på hotellen) eller så låter du dem fråga taxichauffören. Att komma med en moralpredikan hjälper knappast. Besöken genomförs i vilket fall. Då är det bättre att rikta dem mot någorlunda "respektabla " hus.
Att jobba inom dessa yrken är inte att rekommendera. Men valet är inte mitt och det ska därför accepterar och respekteras.
Jag ser inte ner på en prostituerad eftersom hon många gånger tvingats dithän pga av omständigheter.
Däremot så köper jag själv inga tjänster.
I flera av Europas länder är prostitution inte olagligt, Man betalar skatt, har sjukförsäkringar etc etc.
Detta är naturligtvis främmande för de flesta i Sverige. Men det är den verklighet vi har i vissa grannländer.
Det skulle inte förvåna mig om du frågar en taxi i ex. Stockholm , att föraren kan vara behjälplig att finna liknande lokaler i Sverige trots att det inte är lagligt här.
Problematiken med prostitution är egentligen inte en jämställdhetsfråga, det handlar om den kriminalitet som följer miljön. Trafficking(ofta luras unga öststats tjejer in i miljön), narkotika och att tungt kriminella ofta samlas och kontrollerar miljön, där ligger den största samhällsbelastningen.