Jag undrar om jag inte tycker något liknande faktiskt. Ska nog fundera vidare.Ja bokstavligt talat just "köper".
För min del så anser jag att det är olika uttryck av samma sak.
Män som tar sig rätten att äga kvinnor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag undrar om jag inte tycker något liknande faktiskt. Ska nog fundera vidare.Ja bokstavligt talat just "köper".
Menar du att du betraktar det som ett ägande, alltså att det är ett uttryck för ägande pga faktiska omständigheter, eller att männen betraktar det så (dvs snarare ett problem med männens attityd)? Jag svarar utifrån att du syftar på männens inställning.Ja bokstavligt talat just "köper".
Förutom att det inte får finnas något förakt och andra självklara fel måste människan vara kapabel att tänka kritiskt när man tar upp frågan, att t ex vara enkelspårigt optimistisk och vägra problematisera (trots noll insikt i industrin) är ett slags icke-engagemang och sexism då det enbart handlar om att försvara sitt egenintresse.
Ha ha ha! Dra den om Rödluvan också!Bra där! Nu håller jag förvisso inte med om att det är sexism men det är utifrån en mans egenintresse man ska se hans uttalanden.
Det är också där kvinnor ofta felar. De väljer män efter vad männen säger och inte efter vad de gör. Med det sagt så hänger inte en mans klass som pappa och make på om han varit på stripklubb någon gång. Så att välja efter en sådan bagatell är även det destruktivt.
Kvinnor måste inse att alla män har inslag av sexism i sig. Det förstod gårdagens generation kvinnor men den yngre generationen kvinnor har inte lyssnat och lärt. Därav blir de lätta offer för svaga män alternativt män som bara vill utnyttja dem. De är de enda som säger det kvinnorna vill höra.
Ha ha ha! Dra den om Rödluvan också!
Det här är för svårt för dig bara.
Det här är för svårt för dig bara.
Som sagt, när argumenten tryter kommer personangreppet (nygammalt Buke-ordspråk)
när argumenten tryter kommer personangreppet (nygammalt Buke-ordspråk)
Vi gör ett nytt försök så får vi se om motargumenten fortfarande tryter.
Bra där! Nu håller jag förvisso inte med om att det är sexism men det är utifrån en mans egenintresse man ska se hans uttalanden.
Det är också där kvinnor ofta felar. De väljer män efter vad männen säger och inte efter vad de gör. Med det sagt så hänger inte en mans klass som pappa och make på om han varit på stripklubb någon gång. Så att välja efter en sådan bagatell är även det destruktivt.
Kvinnor måste inse att alla män har inslag av sexism i sig. Det förstod gårdagens generation kvinnor men den yngre generationen kvinnor har inte lyssnat och lärt. Därav blir de lätta offer för svaga män alternativt män som bara vill utnyttja dem. De är de enda som säger det kvinnorna vill höra.
Du presenterar dina tyckanden som fakta och jag vill enormt gärna se källor som verifierar dina påståenden.
Att dessutom skriva "Kvinnor måste..." ger verkligen inte intryck av att du vill ha en seriös diskussion utan endast skrika ut dina åsikter.
Så kan du ju absolut känna, men det gör fortfarande inte dina åsikter/tankar/fantasier till fakta.Det här är för svårt för dig bara.
Bidrar du till ett vettigt samtalsklimat? Och i så fall på vilket sätt?Har du någon källa som bekräftar det? Blir det ett vettigt samtalsklimat att hålla på så?
Om du inte håller med mig i det jag skriver så vore det givande att få höra hur du upplever det.
Har du någon källa som bekräftar det? Blir det ett vettigt samtalsklimat att hålla på så?
Om du inte håller med mig i det jag skriver så vore det givande att få höra hur du upplever det.
Jag håller inte med om dina påståenden eftersom mina upplevelser inte stämmer överens med dem. Dvs min subjektiva erfarenhet går emot det du presenterar som fakta. Då bör du kunna underbygga dina påstådda fakta med någon studie. Eller kanske en liten uppsats?
Hur upplever du det då? Svårt att argumentera när du inte skriver vad du anser.
Bra där! Nu håller jag förvisso inte med om att det är sexism men det är utifrån en mans egenintresse man ska se hans uttalanden.
Men snälla, lite läsförståelse tack! Givetvis menar jag att jag inte håller med om påståendena i det här inlägget:
Det förstår jag men nu var det inte det jag undrade. Utan varför du inte håller med och hur du upplever det?