Det är nog för svårt för honom baraJag har redan sagt varför, det jag upplevt stämmer inte överens med det du påstår, tex att alla män har sexistiska drag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är nog för svårt för honom baraJag har redan sagt varför, det jag upplevt stämmer inte överens med det du påstår, tex att alla män har sexistiska drag.
Jag har redan sagt varför, det jag upplevt stämmer inte överens med det du påstår, tex att alla män har sexistiska drag.
Vad baserar du det på? Av min erfarenhet går inte ens de snällaste sv män fria. Det är någon kommentar här och där, gärna i samband med alkohol när hämningarna släpper.
Sedan finns det forskning som visar att de män kvinnorna upplever som trevliga är mer sexistiska än andra.
Du brister i läsförståelse, jag har redan sagt att mina upplevelser inte stämmer överens med dina påståenden.
Det är din läsförståelse som brister.
Jag vill inte veta om du håller med mig.
Jag vill veta vad du baserar din åsikt på.
Du kan vara helt lugn för att här är det ingen som ens uppfattar dig som trevlig och @Inte_Ung har ju erfarenhet av att du verkligen inte är trevlig IRL heller. Sexistisk stämmer däremot, men inte kombon sexistisk och trevlig.Vad baserar du det på? Av min erfarenhet går inte ens de snällaste av män fria. Det är någon kommentar här och där, gärna i samband med alkohol när hämningarna släpper.
Sedan finns det forskning som visar att de män kvinnorna upplever som trevliga är mer sexistiska än andra. Jag tillhör den kategorin.
Sedan finns det forskning som visar att de män kvinnorna upplever som trevliga är mer sexistiska än andra. Jag tillhör den kategorin.
Alla män jag har haft kontakt med har inte haft "sexistiska drag" tex.
Fast att de inte visar det för dig betyder inte att de inte är det. Som jag skrev finns det forskning som visar att sexistiska män uppfattas som trevligare av kvinnor.
Jag har då inte varit med i en sådan forskningsgrupp, så att skriva det som "kvinnorna" så det låter som alla blir totalfel, jag tycker det är slemmiga och äckliga män- men det är klart, om du gör som du sa förut, håller käft, ler och ev nickar och håller med-hur ska kvinnor då veta att du är sexistisk?
Jag vill såklart gärna se forskningsrapporten och se hur den är upplagd.
Fast att de inte visar det för dig betyder inte att de inte är det. Som jag skrev finns det forskning som visar att sexistiska män uppfattas som trevligare av kvinnor.
Kvinnor måste inse att alla män har inslag av sexism i sig. Det förstod gårdagens generation kvinnor men den yngre generationen kvinnor har inte lyssnat och lärt. Därav blir de lätta offer för svaga män alternativt män som bara vill utnyttja dem. De är de enda som säger det kvinnorna vill höra.
Kvinnor måste inse att alla män har inslag av sexism i sig.
Du blandar äpplen och päron.Det är ändå en smula ironiskt att andra män slåss för att slippa dras över den kam de anser kvinnor drar dem över (#inteallamän) medan du glatt och stolt drar alla män över just den kammen.
Fast #inteallamän kanske syftar till män som du inte kallar män i dess grottlika, sanna form?
Diskuterar vi plötsligt feminister?När feminister drar män över en kam gör de det ofta på ett sätt som inte stämmer. Att t.e.x. gå ut med att alla män är potentiella våldtäktsmän är rent nonsens.
Däremot är det lätt att förstå att alla män har någon form av sexism i sig.
Däremot är det lätt att förstå att alla män har någon form av sexism i sig.
Det är en slags sexism om han konsekvent vägrar ta in kritik som rör kvinnors rättigheter (dit hör ju också sådant som arbetsförhållandena för de kvinnor som jobbar i strippklubbar, hur klubbarna hänger samman med sexismen i samhället osv) och istället enbart ser till sitt egenintresse.Bra där! Nu håller jag förvisso inte med om att det är sexism men det är utifrån en mans egenintresse man ska se hans uttalanden.
Det är också där kvinnor ofta felar. De väljer män efter vad männen säger och inte efter vad de gör. Med det sagt så hänger inte en mans klass som pappa och make på om han varit på stripklubb någon gång. Så att välja efter en sådan bagatell är även det destruktivt.
Kvinnor måste inse att alla män har inslag av sexism i sig. Det förstod gårdagens generation kvinnor men den yngre generationen kvinnor har inte lyssnat och lärt. Därav blir de lätta offer för svaga män alternativt män som bara vill utnyttja dem. De är de enda som säger det kvinnorna vill höra.