Vad är det som säger att han inte är en traditionellt trångsynt svensk man, du är ju det? Dubbelmoral är ju rätt vanligt när det gäller många män, de får medan deras partner får inte.
Hade en partner (många år sedan) som så åt mig att inte snusa "för att kvinnor inte gör det".
Själv snusade han och rökte hur mycket som helst, men det var tydligen skillnad.
Kan säga att den relationen inte blev särskilt långvarig.
För övrigt låter situationen ganska mycket likt Ts med hennes sambo.
Jag flyttade också dit, 45 mil ifrån mina vänner och min familj.
Han hade en massa åsikter om vad jag skulle göra och inte göra.
Jag skulle vara trevlig mot hans vänner men inte "för" trevlig" osv.
Hans moral var även tvivelaktig i andra sammanhang och han hade antagligen även problem med alkohol.
Respekten för kvinnor var inte särskilt stor och ibland hoppade det fula grodor ur munnen.
Jag fick tydliga problem med mitt mående, jag gick upp i vikt och fick depressiva symtom för första gången i mitt liv.
Jag var förvirrad och mådde dåligt, men förstod inte varför. Jag hade ständigt ont i magen och sov dåligt. Jag fick även en anafylaktisk chock helt plötsligt av ett läkemedel (NSAID) jag tagit i åratal.
På något vis förstod jag ändå att jag mådde dåligt av relationen och flyttade hem efter tre månader.
Tack och lov hade jag min lägenhet kvar, dock uthyrd så jag bodde inneboende ett par månader.
Såhär i efterhand tror jag det skulle kunna vara en man som skulle kunna misshandla.
Och ja, han var en svensk man i trettioårsåldern med blont hår och blåa ögon.
@thelonelyone lägg benen på ryggen och dra därifrån. Det finns bättre män och även om han vore den sista på jorden så är det inte värt det.